Lassú szépség
Szöveges ítélet
2005 novemberében vettünk át egy Meriva Essentiát Dunaföldváron az Opel Gemencnél (ahol dolgoztam akkor még).
2 és fél hónapot vártunk az autóra úgy, hogy nem a futószalagon volt a megrendelés pillanatában, hanem a nyíregyházi opel telephelyén... Na mindegy is, mert valahol megérte várni. Nagyon kellemes külseje van, sokan megnézik. Elindulásnál egyesben kicsit rángat, majd hatalmasat húz, viszont, ha hamar kettesbe teszem nagyon lassan gyorsul. Belül kicsit sok a műanyag, kopogós, de tetszetős a műszerfal elrendezése. A vezetőoldali ülés egyszerűen fantasztikus! Csak ráül az ember, nem pedig le. Az A oszlop balra kanyarodásnál hatalmas holtteret ad vissza, de ha kicsit megmozdítjuk a nyakunkat, akkor valamennyire ez is kiküszöbölhető. Rengeteg a tér a hátsó üléssoron. Ezt persze lehet fokozni, ha hátul csak ketten utaznak. Ilyenkor "felcsukjuk" a középső ülés és még hátrébb lehet tolni a két szélsőt. Ez remek ötlet volt! A belső tér elég széles és magas is mindenki számára. Kicsit nehezen érem el a kormányt, pedig a pedálokat kényelmesen kezelem.
15000-es szervízen olaj+olajszűrő csere volt. Sajnálatos módon nem volt raktáron levegőszűrő, így egy alkatrész-kereskedésben kellett beszereznem. Mivel épp dolgoztam ennél a cégnél ezen nem is lepődtem meg...(sajnos)
Az autó megbízható, sosem hagyott cserben (szép is lenne), de a bal első kerék felől néha "műanyagos" kopogást hallok. A szerelők nem tudtak rá mit mondani. Az egyetlen hátránya számomra a 90 LE. Kezdetben nem tartottam kevésnek az erejét, de hamar rájöttem, hogy, ha le akarok előzni biztonságosan, időben egy 80-90 km/h-val haladó járművet, akkor vissza kell húzni harmadikba és padló 5000-5500 fordulatig, aztán még egy kis telitalp negyedikben és talán nem kell satuval visszasorolni az előzni kívánt jármű mögé. Magyarul: számomra kevésnek bizonyult az 1.4-es motor, bár nyogdt 90 km/h-s sebességgel haladva hosszútávon nagyon kellemes társ és természetesen 1500 cm3 alatti, így az adó is kevesebb, ami számomra lényeges.
Külsőleg annyit változott, hogy hővédő fólia került rá, ami nagyon jó szolgálatot tesz napos időben, ill. halogén izzók "sütnek" este. Szeretnék egy motorháztető-védő bőrözést, mert a kavicsok sajnos lassan "katicabogárrá" változtatják az elejét.
Hibalista
- Izzócsere egyszer.
Ide hordtam szervizbe
Opel Gemenc Dunaföldvár
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 19000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Corsa C | Következő autója? | VW |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.6/10) |
