Lassan - de biztosan (elromlik)
Szöveges ítélet
Újonnan, cégautónak kaptam, tehát nem lehet panaszra okom :)
Eleinte tetszett is, csak hát az egynégyes Z14XEP motornak vannak hibái... Egyrészt türelemre szoktat, mert hát nem egy rakéta, sőt... nem tudom hogy sikerült 90 lóerőt valaha kiizzadni vele próbapadon, hogy beírhassák a katalógusba, de érzésre a 60 lóerős 1.4 F astra is jobban ment. Na sebaj, gondolhatnánk, hogy akkor keveset fogyaszt (nem) és tartós (nem) és csendes (nem). Ezzel a motor minden előnyét ki is veséztem, talán a hibalista ami kicsit idegesítő, mivel már kétszer kellett vezérműláncot cserélni, ami elég gáz szerintem. Korábban azt hittem a láncos megoldás a tartósabb, de miután megláttam azt - a még bicikliláncnak is gyenge valamit, amit erre a célra opelék alkalmaznak hát nem csoda, hogy nem bírnak túl sokat. A Meriva alapból azzal a hátránnyal indul, hogy Corsa alkatrészekből legózták össze, csak épp 1325 kiló... Ezt el is hiszi, aki egyszer felnyitja a motorháztetőt, az önmagában vagy 50 kiló, pedig nem túl sok négyzetméter. Szerencsére sokszor nem kell nyitogatni amúgy, mert az olajat csak módjával eszegeti (a 15000-es olajcsere közepén még egy fél liter belemegy és így ki is húzza). Ami mindenképp dicséretes, hogy nem hagyott cserben soha (kopp, kopp - lekopogom).
Családi autónak csak módjával ajánlanám, mivel a csomagtér nevetségesen kicsi és hosszabb útra sem szívesen megyek vele, inkább kölcsönkérek egy kombit a céges flottából, mert az autópályát sem kedveli a kis motor - 130-nál majd' négyezret forog és már kellően hangos is, de így nem kell persze a gyorshajtásos fotók miatt izgulni :)
Hibalista
- a szokásos kopó/fogyó alkatrészeken felül: - 35000km: első féktárcsa (a gyári betét keményebb anyagú, mint a tárcsa, ami a corsából van, csak itt 300 kilóval többet kell megfogni...) - 65000km: jobb első féltengely (pedig nem gyilkoltam) - 73000km: vezérműlánc (igen, a lánc gyengébb mint a szíj opeléknél!) - 105000km: első féktárcsa, komplett vezérlés (lánc, feszítők, stb... hát erre már nem is tudok mit mondani)
Ide hordtam szervizbe
Opel Wallis - Kerepesi út(céges autó, tehát amíg garis volt oda vittem, de totál hülyének néztek többször is, amit hamar meguntam)
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Opel Molnár - Dunaharaszti(itt még értenek is az autókhoz és nem vertek át, nem néztek sík hülyének, ami sajnos nem alap amúgy, sőt ami tetszett, hogy lemosva, tisztán szépen kaptam vissza az autót)3. szerelő:Barátom "Dr. Imi" , aki gyári alkatrészekkel és frankón meggyógyítja mostanában a szekeret, csak sajnos a gyári alkatrészek baromi gyatrák opeléknél...
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 105000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Astra G | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.2/10) |
