Gyenge, de kényelmes, viszont zörög
Szöveges ítélet
Skoda Fábia Kombi elégedett tulajdonosa voltam, amikor valami reklámot láttam, hogy többszázezer forintért lehet ingyen extrát választani bármilyen új Opelbe. Elmentünk a szalonba, és már majdnem megrendeltem egy Combo Tour-t, amikor a feleségem meglátta a Merivát. Lényeg a lényeg, vettünk egy Meriva 1,4-et. 2999000HUF-ba került és van benne klima, ABS, CDrádió, elektromos ablak.
Rendkívül kényelmes, tágas elöl-hátul az utastér. Az ember beleteszi a fenekét az autóba és benne vagyok és kész. Nem beleülni kell, hanem felszállni rá. Gyerekeket gyerekülésbe bekapcsolni könnyű, nem kell lehajolni, fejet a plafonba verni. A csomagtér viszont szerintem nem nagy. Nem pici, de semmiképpen nem hatalmas. Ok, hogy magas, de az alapterülete kicsi. Ritkán halmozza az ember egymásra a csomagokat, inkább a padlóra szeretnék pakolni. Kalaptartó az első nap felment a padlásra, azóta is ott van. Motorikusan gyenge, nem gyorsul, erőtlen. Határozottan gyengébb, mint a szintén 1,4-es volt Fábiám. De megszokható. Amit viszont nem tudok megszokni, az az állandó zörgés, nyiszogás a műanyagok közül. 2x voltam szervizben, de nehéz javítani az olyant, amiről nem tudom megmondani, honnan jön. A legzavaróbb zörgés a szélvédő páramantesítő rácsa felöl jött, ezt házilag hárítottam úgy, hogy egy kis műanyag lemezkét feszítettem be egy illesztésbe. Mostanában a bal első ajtó keretéből jön valami nyiszogás.
Összegezve: praktikus autó, de megszeretni nem tudtam, a szívemhez nem nőtt (ellentétben viszont a volt Fábiámmal).
Update: További 9,000km után (összesen 20e). A bal elsö ajtóból jövö nyiszogást (ami egyre erösödött és állandósult) hosszas kutakodás után lokalizáltam és elháritottam. (szerviz képtelen volt rá, gariban kicserélték a biztonsági övet, de nem az zörgött) Az ajtó zárszerkezete a kasztnin valami ezüst szinü fém bigyóba kapaszkodik. Ezt a fém akármit alaposan betekertem szigetelö szalaggal. A nyiszogás megszünt. Olajat egyáltalán nem fogyaszt.
update: 33000km/2ev után: Továbbra is hibátlan. Bár a zörgésekkel nem birok. Egyet elháritok, akkor kezdi máshol. Na mindegy, ez az autó ilyen marad. Fogyasztás kedvezö. Második éves szerviz+zöldkártya: 34eFt. Többet nem viszem Opelszervizbe, mert lejárt a gari, és amugy sem bizok bennük. Többször voltunk vele nyaralni Öszterrájhban. Föúton elözni vele teljesen lehetetlen, de az autópályákat jó bírja, 135-el szeret menni, akkor éppen 4000-et pörög és 6.5 körül fogyaszt.
Hibalista
- -zörögnek a belső műanyag elemek
- -hátsó izzók 2x
Ide hordtam szervizbe
Szuna Fehérvár
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 33000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Fabia Kombi | Következő autója? | Subaru Impreza Kombi |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.2/10) |
