Báránybőrbe bújt házifarkas
Szöveges ítélet
Általában: Ritka modell, hétköznapi használhatósága a várakozás ellenére igen jó. A nyári alacsony peremű gumi és a felni is sérülékeny és pótkerék nincs (eddig 1x zúzódott le kátyúban)!
Motor, futómű: vegyes fogyasztás 9l alatt marad egy kicsivel, de ebben több, mint 50% autópálya van. A magas kasztni miatt a nagysebességű fogyasztás is magas, de kanyarban elég stabil. Gyorsulás nagyon jó (gyári adatot simán hozza), hang abszolút visszafogott. Azért nem szabad tőle sokat várni, a tálalás ellenére sem igazi sportmodell, csak egy kényelmes és gyors egyterű. A futás nem teljesen kényelmes, de nem is igazán rázós. Úttartás, kormányzás igen jó, messze kategóriaátlag felett. Ha nem sajnáljuk a benzint, nagyon szigorúan is lehet vele közlekedni (ilyenkor tényleg meglepetésautó, de valójában nem skalpvadászatra való - mint más autók sem). Olajfogyasztás: a motorral kapcsolatos előítételekre rácáfolva alig érzékelhető (talán egy liter fogyott 5 és 15 ekm között) - minőségi olaj 15 ekm-enként a turbó miatt erősen ajánlott.
Belül: ülések kényelmesek (Recaro félbőr), tér variálható, helykínálat meggyőző, emellett viszont sok az egyszerű műanyag. Az árhoz képest nem nyújt sokat. A kormány és váltó viszont fogásra, minőségre közel tökéletes. A váltó gyors váltásra sem akad, és egész pontos.
Megbízhatóság: eddig semmi hiba. A tempomat néha nem működik (autópályás megállás utáni elinduláskor), de ezt Astrában is tapasztaltam már.
Érték: hát a vételár igencsak magas, de ez az autó is egy újabb érv a modern benzinmotorok versenyképessége mellett. Nyomatéka és az alacsony fordulatról gyorsítás érzete igencsak közel van a 140-150 lóerős dízelekhez (van összehasonlítási alapom). A motor kultúráltsága még a prémium autók kis és nagy dízeleit is simán veri, emellett a benzinesek mezőnyében is ott van az első harmadban. Kívülről mondjuk olyan, amilyen (mondjuk egy alap Merivához képest elég jól néz ki, de egyébként ebből a formából nem lehet többet kihozni).
Még egy dolog: a szervizárak és a biztosítási díj is nevetséges a teljesítményhez képest (egy 90 Le-s jól felszerelt Corsa szintjén van).
Hibalista
- Még nincs meghibásodás.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 18000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Astra 1,9 CDTI 150 Le | Következő autója? | Audi |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
