Átlagembereknek megfelel---de ne ezzel a motorral
Szöveges ítélet
Igazából ez az első saját autóm, előtte ősök Golfjával küzdöttem egy keveset. Újként vettem, mert használtat nem mernék venni, amilyen balfék vagyok, tuti átvernek, ismeretségi körömben meg nincs olyan ember, akivel átnézetnék egy használt gépet. Meg aztán, ha valamit nem vesz észre, akkor meg árnyékot vetne a kapcsolatra.
Nos, alapvetően jó autó, nálam fontos, hogy minél rövidebb legyen, ugyanakkor elférjen benne 4 felnőtt ember is kényelmesen. Ennek maximálisan eleget tesz, a magasabb építés csak olyan extra, amivel nem is számoltam, de a következő autómnál ugyanolyan fontos lesz, mint a hosszméret. Ami engem is idegesít, az a szerencsétlen A-oszlop, rengeteget kitakar és hátrafelé sem olyan jól belátható az autó, mint azt egy ötajtóstól elvárnám. Mindegy, együtt lehet élni vele. Sajnos az enyémben is ciripel már kissé valami a műszerfal bal első részéről, ezt én a rettenetes hazai utaknak tudom be, pedig itt vidéken Pesthez képes még istenes a helyzet. Amúgy minden működik, a rádióból már sajnálom, hogy nem vettem normálisabbat, ez az alap CD30 olyan, amilyen. A klíma korrekt, nem sajnáltam az automata verzióra a pénzt, nagyon jól, huzatmentesen szabályoz. Belül nagyon tetszik a gép, nekem bejön ez a manapság használatos Opel-belső. Lényegében emiatt is vettem meg, ilyen szép, németes középkonzol kevés kisautóban van, pedig anno mindet megnéztem(Fusion volt még esélyes, de az sokkal rondább belül, japánok meg pláne). Ez még kívülről is szép, nincs az elb...rontott hátsó része, mint a Corsának és Astrának. Sötétített hátsó és oldalsó üvegei pedig még dögösebbé teszik, már amennyire egy egyterű az tud lenni.
A motor viszont harmatgyenge, ha egyszer eléred az utazósebességet, akkor elmegyeget, de előzéseket nagyon meg kell fontolni. Üresen is igen nehéz az autó, szerintem még a legkisebb dízellel is jobban jár az ember, mint ezzel. A szabályos sebességre ez az 1,4-es is jó, de a több nyomaték sokszor nem ártana. A váltó szerintem remek, bár a végáttátel lehetne hosszabb(130-nál 4000-et forog szerencsétlen), cserébe városban is lehet neki adni az ötödiket, ha nem kell ugrálni. Kuplung, fékek szintén kiválóak, már amennyire meg tudom ítélni. Nekem a felfüggesztéssel sincs bajom, eddig meszze ez az autó szűri legjobban az úthibákat, amiben valaha ültem. 185/60-as gumik szerintem kellően ballonosak, acélfelnin vannak, nem is bánom, hogy nem sportosabbakat tettem rá, nem érné meg a kényelemért cserébe. Halkan lehet vele közlekedni, még autópályán sem tűnik zajosnak, pedig a magas építés miatt van keresztmetszete. Inkább a szélzaj jelentős, motor-és futóműhang kevésbé. Apropó szél: oldalszélre nagyon érzékeny.
El nem romlott benne semmi, a kötelezőket le kell tudni, ennyi. Szervízben van ismerősöm, engem emiatt csak kevésbé vernek át. :-)
Összefoglalva: ami nem tetszik, az A oszlop, a drága extrák és ez a motor.
Hibalista
- Semmi.
Ide hordtam szervizbe
Kiss-Gerencsér, Zalaegerszeg
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 32000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Golf II, 1,3 | Következő autója? | Hasonló méretű Opel, Ford, VW, nem feltétlen ebben a sorrendben... |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.3/10) |
