A vásárlók megtévesztése
Szöveges ítélet
Mint gyanútlan földi halandó és látszólag boldog Vectra tulajdonos, kaptam egy szokásos hírlevelet az Opel Hungary-tól, melyben egy páratlan Meriva akcióra hívták fel a figyelmemet. Az akció arról számolt be, hogy mindössze 2.999.999 Ft-ért hozzájuthatok egy vadonatúj 1.6-os Merivához… Els?re nem is néztem meg, mert bár voltak apró gondjaim a Vectrával, nem akartam autót cserélni. (bár ez barátaim szerint elég gyakran megesik velem, most a 18. autómat nyúzom, nem is értem miért mondják ezt :-) )
Még is elindultak a mérgezett hangyák, és nem hagyott nyugodni, hogy hol itt a csapda? 3milláért egy vadiúj és legújabb fejlesztés? egyter?? Mondván engem ilyen könnyen nem vertek át, elmentem, és személyesen meggy?z?dtem róla. Nos, igen azért itt ott egy kis csalafintaság volt… mert valóban 1.6-os, de egy 1.6 „light” mivel csak 80 paci, és „full-fapad” van 3 millióért, de adnak ajándékba 300.000Ft értékben egy légkondit, vagy bármi más (ebben az értékben) általam választott extrát.
Elkezdtem számolni, és kiderült, hogy (mivel én nem szeretem a klímát, mert tüsszögök t?le), hogy egészen jól felszerelt kis kocsit kapnék. Mindaddig ezt hittem, míg nem beszéltem az eladóval, aki felhomályosított, hogy „… hát igen, de csak a raktáron lév? autókra érvényes az akció..” Hogy mi ??? Nem értettem. Kiderült, hogy akármit mégsem választhatok, hiszen akkor egy egyedi autót kéne megrendelni, ami meg raktáron van, azt meg nem én állítom össze, kvázi még sem igaz, hogy „választhatok BÁRMI extrát”.
Sajnos a történet vége az lett, hogy még is megtetszett a gondolat, hogy életemben el?sz?r (és lehet, hogy utoljára) lesz egy új autóm, és vettem egy 1.6 16V 102LE-s Merivát közepesen felszerelve, közel 4 millió Forintrét.
Az autó elég érdekes, mivel az ember azt hinné, hogy egy Zafirát vett, mert mindössze 20cm-rel rövidebb, még is egyter?. De nem. Ez nem hasonlítható sem Zafirához, sem a jó kis G Astrához, mert min?ségben inkább Corsa! A kilincse olyan kis egyszer?, néha azt hittem, hogy letörik, és a kezemben marad. A m?szer fal anyaga borzalmas kopogós m?anyag, amir?l a kályhaezüst spray kezdett is lekopni (fél év után). Vezetni viszont jó érzés volt, mivel kék volt ajárgány, tottál BKV fillingem volt, mintha egy buszt vezetnék. Nehézkesen elindult, komótosan ringott… nos igen, kissé érdekes érzés kanyarodni vele, mivel igen csak szeretne felborulni a NAGYON lágy rugózásnak köszönhet?en. Az "A" oszlop takarásába, pedig egy komplett villamos belefér, nem is értem, hogy lehet ezt így forgalombahozni...
Ezt leszámítva egy nap leugrottam Ljubljanába, meg vissza, és egyszer sem álltunk meg pihenni, mert nem kellett! (több mint 1000Km)
A párommal gyakran kirándulás alkalmával beültönk hátra (gyerekek nincsnek), összetologattam a hátsó foteleket, és felhajtottuk az asztalkákat, és ott uzsonnázgattunk. Élveztük!
De kezd?dtek egy új autótól nem éppen várható jelenségek:
Télen –8 alatt nem szívesen akart beindulni. A 2. ilyen után szerviz, ott mondták, hogy hát igen, már más is járt, így gariba kicserélik az AC pumpát. A jelenség nem sz?nt meg.
Átvételkor sajnos nem vettem észre, csak az els? „fürdetésnél”, hogy a bal hátsó ajtót megpolírozták, elég csúnyán (talán szállításkor megsérült) de elfelejtettek szólni róla.
Néhány ajtó bels? fele nem volt lefestve, kilátszott az alapozó. De mivel béna voltam, hogy így átvettem, nem mentem vissza reklamálni, mert most mit tudnak csinálni vele? Ráfestenek?, akkor meg eladáskor a rétegvizsgálóval terrorizáló keresked? töröttnek fogja titulálni… Ekkor (kb. 6.000Km után) kezd?dött, hogy autópályán 130-as tempónál (mert, hogy többet nem tud a gép, mivel 140-nél már úgy pörög mint a ringlispír…) kigyulladt, egy sárga figyelmeztet? lámpa, hogy nem igazán van olaj a motorban. Megálltam gyorsan, és megnéztem 1-2 perc várakozás után (hogy lecsurogjon az olaj), és tényleg… hosszabb nívó pálca kellett volna, hogy beleérjen rendesen az olajba.
Felesem tréfa, elmentem a szervizbe. Ott javasolták, hogy töltsek bele olajat, ilyenkor az segít, és ne aggódjak, volt már ilyen Opelék háza táján, és jó esélyem van, hogy ez elmúlik úgy 10.000Km után. Én szorgalmasan töltögettem bele a fullsyntetic olajat (literje mindössze 5 rugóért), és eljött a b?vös 10.000Km, de ez még éhesebb lett mint volt. Kértem, hogy csináljanak egy olajcserét (amúgy nem tették volna, mert hogy a Merivát már 30.000Km-es szerviz intervallummal adják el, kérdés, hogy ezt az olaj is tudja, hogy nem szabad neki 15.000 alatt befeketedni?). De az olajfogyasztás nem sz?nt, és írtam az Opel Hungary-nak, hogy már elnézést, de vettem egy vadi új autót, és eszi az olajat rendesen.
Válaszoltak (úgy 1 hónap múlva), hogy ?k nem felettes szerve a márkakeresked?knek, és forduljak hozzájuk bizalommal. Megtettem, ott közölték, hogy nézzem meg a Users Manual-t ott világosan le van írva, hogy a normális olajfogyasztás 1.000Km/0.6l, amíg ezt nem éri el, ez nem hiba. Vicces nem?
Így került a kedves kis járgányom eladó sorba. Nos itt ért a következ? és igencsak mellbevágó meglepetés, a 4millió Forintos autómat, 1 éves korában, 20.000Km-rel (még bejáratós) 2.350.000Ft-ért vette meg t?lem a Schiller „család” másik tagja, ahol egy használt 307 HDI-be ültem át. (az értékállóságot igen csak befolyásolja az emberek, az adott típusról alkotott véleménye)
Összegezve a Meriva-t csak is kizárólag ellenségeimnek ajánlom!
Utóirat:
Ez Nem, erre való, hogy egymásnak "izengessünk", de úgy vélem, ha már megszólítottak, illend? reagálni.
Nem vagyok önjelölt autószakért?, mint azt egyesek írták, és nincs mentális zavarom, mert PUG-ot vettem, hanem pusztán anyagi oka volt, és el lehet olvasni a PUG rovatban, hogy milyen tapasztalataim voltak vele.
Az én autóm amúgy 1.6-os volt, ez bizonyára elkerülte a kritikus hozzászóló figyelmét, neki meg 1.4. Így tán akár el is képzelhet?, hogy nekem az 1.6-ossal volt olajfogyasztási problémám. (és még ez is lehet egyetlen rossz min?ség? alkatrész hibája, amit kifogtam)
Hibalista
- - fényezési hiányosságok
- - egy elemet polírozták (és nem szóltak róla átadáskor)
- - AC pumpa (1 hónapos korában)
- - olajfogyasztás (állításuk szerint normális)
- - -8fok alatt nem indult (a hibát nem találták meg)
-
Ide hordtam szervizbe
Schiller
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Vectra 1.8 | Következő autója? | PUG 307 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.1/10) |
