A családi kistojás
Szöveges ítélet
Ez volt az álomautónk a "kistojás". Ideális családi autó 2 felnőtt 2 gyerek számára. Egy Suzuki Ignis kitérő után végre megvehettük.
Az autó még megvan, egyelőre marad is. A második autót szoktuk cserélgetni időnként.
Szalonautó volt, Enjoy felszereltséggel, "ezüstmetál" színben. Mivel a felszereltség megfelelt az elképzelésünknek, így nem vártunk hónapokat egy egyedi rendelésre, hanem elhoztuk,alufelnikkel bruttósítva.
Nézzük az előnyeit. Lehet vitatkozni a puritán belső téren, de nekünk tetszett és mai napig teszik is, így ez inkább előny, mint hátrány. Hosszú úton is kényelmes a magas üléspozíció, a hely elegendő 4 felnőtt számára is, főleg a hátsó ülés tologatása után. A csomagtartó elegendő, a hátsó ülések lehajtása után sík felületet kapunk. A fogyasztása hosszú úton - autópálya tempónál - 6,5 liter körül van, de az elsődleges felhasználási területe a nagyvárosi forgalom, ahol kb 8 litert eszik 100 km-en, de a téli hónapokban ez valamivel több is lehet. A formája szerintem időtálló. A klíma le tudja hűteni az utasteret, páramentesítéskor is hatásos. Persze a sok városi km mellett megjárta az ország két vége közötti utat, egy pihenővel teljesíthető, mivel az üléspozíció nem fárasztó.
Hátránya, hogy a futómű érzékeny a hazai rossz utakra, ezért a stabilizátor cserés időnként, de legalább nem kerül sokba. Az igazi hátrány a vezérműlánc, ami sajnos típusbetegség ezeknél a motoroknál. Kb 60.000 és 200.000 km-nél cserélni kell a vezérműláncot. A garanciaidő után egy független szervizbe hordtuk az autót, mivel a márkaszerviz túlszámlázott egy kicsit és indokolatlan alkatrészcserék is voltak. Azonban a 2 éves beszerelési garancia miatt a vezérműszettet márkaszervizben csináltattam, mivel a lánc megnyúlása és az abból adódó csörgés hamar visszatérő hibaforrás lehet az esetek 50%-ában. Sajnos nekünk is elkezdett újra csörögni, de a szerviz természetesen azt mondta (1,5 év után), hogy ez nem garanciális probléma, "mert csak addig csörög, amíg az olajnyomás felépül és odaér a láncfeszítőhöz". Érdekes, hogy az új autónál ezt nem tapasztaltam, ahogy a lánccsere után sem.....
A másik hiba a kormánykereszt lógása. Mivel engem nem zavar, valamint nem balesetveszélyes ezért még nem bontattam szét a fél kocsit a cseréjéhez.
Ezeken kívül csak a kopó alkatrészeket kellett cserélnünk. Egyszer volt komolyabb hiba, ami akár mozgásképtelenséget is okozhatott volna, ez az olajgomba volt. Elfolyt a motorolaj nagy része egy 300km-es úton, de az olajnyomás csak a végén tűnt el. Utántöltéssel a szervizig kibírta.
Aki olcsón fenntartható családi autót keres, akkor bátran ajánlom, de kalkuláljon be egy vezérműlánc-cserét.
Hibalista
- kopó alkatrészek, vezérműszett -80.000km-nél,
Ide hordtam szervizbe
Attila - Nyíregyháza
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Opel márkaszerviz
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 11 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 103000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Suzuki Ignis | Következő autója? | egyelőre marad |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
