A Bádog Büdöge ízitronyikkal megbolondítva
Szöveges ítélet
drága mamámmal vettük a tragit 2003 telén. szegény, azóta megboldogult férje ura számára kellett egy olyan járgány, ami könnyű beszállást adott egy rokkant embernek, plusz automatikát kellő mennyiségű láb hiányában. fordot szerettek volna először, de a ford putrinyi 11 év márkahűség után nem adott 30 fillér kedvezményt nekik. mondtam gyüjjenek, szerzek nekik meríviát, az jó lesz. ellenkeztek, mert 14 colos volt a felnije. (mondeo után megérthető.) aztán beletörődtek, megvettük, és láss csodát, egy év alatt megszerették a gépet. nem ment túl jól, mert a 8 szelepes, 87 pacis motorja volt (Z16SE talán), de azért éppen jól mozgatta a malacot. az üléspozíció az rendben volt nagyon, szép magasra került az ember, és böhöm nagy béllel is gond nélkül lehetett úgy ülni, hogy nem akadályozott a hordó semmi életbevágó manővert. a hokedlik elég sprődök voltak, de ennyi pénzért öröm, hogy volt benne egyáltalán. négy légzsákja is volt, erre nem volt szükség soha hál' istennek. ABS alapfelszereltség, meg a szokásos cuccok, amiket manapság annyira észre sem veszünk, mert egy hunyadi mittoménmibe is széria beépítenek. a klíma volt a főnyeremény felszereltség. a mamámék gyök kettő méretű patákkal tolják, mögöttük sima liba, el lehetett férni, főképpen a tologatható üléseknek köszönhetően. az ízitronyik elég fura volt, olyanokat bólogatott tőle a gép, mint valami hintaló, éles kanyarba jobb volt egy tisztes zsolozsmával bekocogni, hogy fel ne boruljon a taliga egy ilyen megfontolatlanul kezdeményezett váltásból kifolyólag. egyébként a városi, országúti bandukoláshoz abszolút rendben van az 1,6 motor, autópályán 140-ig oké, és kb. 120-ig még nem is valami iszákos. afelett nem valami életbiztosítás a menetelés, kisebb szél is képes két sávnyit odébb taszajtani a gépet.
legfőbb problémája az volt, hogy egy év alatt a kocsi 2-3 ezer km-t ment, azt is alig fordulaton, és ez megviselte a motrot, totál elkormozódott. mondták inspekción az öregnek, hogy hajtsa meg rendesen. mondta, hja, ő a mondeojával 180 alatt sose ment az autópályán anno domini, de hát ki hitte ezt el egy hetvenkedő féllábú bácsinak. (pedig igaz volt.) azért kihajtotta a gép belét balatonra menet másnap, 170-eket zizzentett, ahol csak bírta a motor. jaj de jó kedve volt este.
pakolni nem lehetett túl sokat bele, mert a csomitartója elég picurka, főleg, ha a hátsó ülés hátul volt, hogy elférjen az ember (ez gyakorlatilag mindig így volt.) szóval vagy utas, vagy csomi. de már az is előrelépés, hogy legalább lehet választani.
a színe fekete volt, ami nem igazán illett hozzá. fekete lesötétített meriválval ritkán látni gengsztereket, hogy jönnek-mennek konferenciára. viszont minden meglátszott rajta.
a legnagyobb über tervezési marhaság az volt, hogy az A oszlop és az ajtó között volt egy fix ablak, amit az A oszlop fényezésekor szabályosan ki kellett ütni, mert a fényezést nem lehetett másképp megcsinálni rendesen.
kipróbáltam az 1,8-at. kb. annyival volt jobb, hogy nagyobbat bólogatott váltáskor. az OPC-hez nem volt szerencsém, az lehet, hogy egy közepes valaminek el is ment volna.
amikor eladtuk nem volt meglepő, hogy egy másik mozgásában korlátozott bácsi csapott le rá, szinte azonnal. erre a célra különösen alkalmas ebben a leosztásban, ez tény.
jó volt, szép volt, vagyis csúnya, lényeg, hogy nem bántuk meg.
Hibalista
- gyakorlatilag semmi
Ide hordtam szervizbe
Opel Maxabo
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 9 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 11700 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
