1,7-es uzsidoboz
Szöveges ítélet
Ellenőrizhető előéletű, (erdetei, megsárgult, német nyelvű, és szakszerviz által precízen vezetett szervizkönyvvel, stb.- stb.) németországi kocsi volt az előző 11 évnyi pályafutása során. A német tulaja alig hajtotta, a szervizkönyve szerint évente alig 6-7.000 km-t tekert bele. A kocsi a szervizkönyv és az általános állapota szerint is gyakorlatilag a bejáratós kategóriába tartozott. (Az állapotát azóta is dícsérik, most 14 éves és 132.000 km van benne!) Egy apró bibi volt: Németországban a kocsi a prérin egy istálló mellett volt tartva és a hátsó féknyergek kicsit szétrohadtak az időjárástól, - érdekes, hogy az alvázon nem látszik a ridegtartás, talán 2004-ben még rendesen alvázvédőzték a kocsikat - ill. az említett istálló közelsége miatt sokáig a friss széna és a patás jószágok szagának keveréke (engem kicsit a lószarra emlékeztetett...) áradt a kárpitokból. (Szerencsére ez már a múlté.)
Ilyen előélettel sikerült megvennem az autószerelő ismerősömtől, akihez 10.000 km-enként (kb. 5 havonta) hordom szervizre. A motor megkapja a kellő minőségű friss olaját és minden alkalommal új levegő, olaj és gázolaj-szűrőket is + a szükséges egyebeket.
Kb. 85%-ban Budapesten hajtom, évente 20-25.000 km-t, a maradék 15% autópálya és közút, így szerintem ez a túlnyomóan városi használat indokoltá teszi a sűrűbb szervizciklust. Inkább erre költök, mint egy motorgenerálra.
Fogyasztása a fenti használat mellett városban átlagban 5,3-5,8 liter, autópályán 5,0-5,5 liter, közúton 90 km/órával haladva 5,0 liter alatt. Klímával + fél liter. Ez annak is köszönhető, hogy nincs ólomból a jobb lábam és nem szeretek száguldozni. Autópályán is csak 110-115 km/h között, ez a tempó kb. 3.000 1/perc fordulatszámnak felel meg 5-ös sebességben. Ennél jobban nem is illik forgatni egy gázolajos motort, pláne nem egy adagolós verziót. Pedig maga a japán 1,7 Isuzu blokk bírná, csak ekkor már túl hangos és nagyobb az étvágya; 130 km/h-nál simán elnyel 6,5 litert. Nekem ennyit nem ér meg a gyorsabb haladás, inkább 10-15 perccel később érek az uticélomhoz.
Mondjuk ez a kocsi tökéletesen alkalmatlan a száguldozásra, nem erre lett kitalálva. Ahhoz minimum kellene egy 6-dik sebességfokozat is a váltóba és kicsit több szilaj paripa a meglévő 75 egyedet számláló méneshez.
A neki való feladat a cirkálás 4 emberrel és pakkokkal, viszonylagos kényelemben. Ami az üléseket (kifejezetten az elsőket) illeti erősen megszokás kérdése! Az első két hónapban a derekam, a vállam, gyakorlatilag szinte minden izmom és izületem sajgott a használat után. Sajnos kényelem szempontjából ezek fényévekre vannak az előző autóm (Lacetti) plüss foteljeitől. A hátsó üléssor viszont meglepően kényelmes, az ülőlapja gyakorlatilag teljesen sík és tényleg elfér rajta 3 közepes testalkatú ember.
A csomagtartó sík padlójú, egész kényelmesen pakolható, ledöntve az üléseket 2 méteres lapraszerelt szekrények is simán beférnek. :)
Imádom benne:
- Méret: alig hosszabb 4 méternél, könnyű vele parkolni.
- Robosztus, uzsidoboz felépítés. :)
- 1,7 DTi adagolós Isuzu dízel!
- Tágas beltér.
- Erős fékek.
Kevésbé szimpatikus tulajdonságok:
- Kényelmetlen első ülések.
- Zörgő beltér.
- Rövid sebesség fokozatok.
- Szűkös motortér (szívás szerelni...)
Hibalista
- Beadták a kulcsot a trapézgömbfejek, az első lengőkarszilentek, az egyik féltengely, a hátsó lengéscsillapítók, valamint cserélve lett a két hátsó komplett féknyereg, féktárcsa és fékbetét készlet. Az egyik első ABS-gyűrű is elrepedt, ill. megadta magát az önindító. Továbbá itt-ott felrepedeztek a hűtőrendszer gumicsövei és csöpögött a hűtőfolyadék. Ez utóbbinak a javítása fájdalmas volt a Csergő-Opelnél...
Ide hordtam szervizbe
Csergő-Opel (Többet ide soha!!!)
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Ismerős szerelő, Kaposváron (Jó áron és megbízhatóan dolgozik, megéri Budapestről is lejárni hozzá!)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 75000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 57000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Lacetti | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
