A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Meriva (2003-2009)

Meriva 1,7 DTi 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

1,7-es uzsidoboz

Szöveges ítélet

Ellenőrizhető előéletű, (erdetei, megsárgult, német nyelvű, és szakszerviz által precízen vezetett szervizkönyvvel, stb.- stb.) németországi kocsi volt az előző 11 évnyi pályafutása során. A német tulaja alig hajtotta, a szervizkönyve szerint évente alig 6-7.000 km-t tekert bele. A kocsi a szervizkönyv és az általános állapota szerint is gyakorlatilag a bejáratós kategóriába tartozott. (Az állapotát azóta is dícsérik, most 14 éves és 132.000 km van benne!) Egy apró bibi volt: Németországban a kocsi a prérin egy istálló mellett volt tartva és a hátsó féknyergek kicsit szétrohadtak az időjárástól, - érdekes, hogy az alvázon nem látszik a ridegtartás, talán 2004-ben még rendesen alvázvédőzték a kocsikat - ill. az említett istálló közelsége miatt sokáig a friss széna és a patás jószágok szagának keveréke (engem kicsit a lószarra emlékeztetett...) áradt a kárpitokból. (Szerencsére ez már a múlté.)

Ilyen előélettel sikerült megvennem az autószerelő ismerősömtől, akihez 10.000 km-enként (kb. 5 havonta) hordom szervizre. A motor megkapja a kellő minőségű friss olaját és minden alkalommal új levegő, olaj és gázolaj-szűrőket is + a szükséges egyebeket.
Kb. 85%-ban Budapesten hajtom, évente 20-25.000 km-t, a maradék 15% autópálya és közút, így szerintem ez a túlnyomóan városi használat indokoltá teszi a sűrűbb szervizciklust. Inkább erre költök, mint egy motorgenerálra.

Fogyasztása a fenti használat mellett városban átlagban 5,3-5,8 liter, autópályán 5,0-5,5 liter, közúton 90 km/órával haladva 5,0 liter alatt. Klímával + fél liter. Ez annak is köszönhető, hogy nincs ólomból a jobb lábam és nem szeretek száguldozni. Autópályán is csak 110-115 km/h között, ez a tempó kb. 3.000 1/perc fordulatszámnak felel meg 5-ös sebességben. Ennél jobban nem is illik forgatni egy gázolajos motort, pláne nem egy adagolós verziót. Pedig maga a japán 1,7 Isuzu blokk bírná, csak ekkor már túl hangos és nagyobb az étvágya; 130 km/h-nál simán elnyel 6,5 litert. Nekem ennyit nem ér meg a gyorsabb haladás, inkább 10-15 perccel később érek az uticélomhoz.
Mondjuk ez a kocsi tökéletesen alkalmatlan a száguldozásra, nem erre lett kitalálva. Ahhoz minimum kellene egy 6-dik sebességfokozat is a váltóba és kicsit több szilaj paripa a meglévő 75 egyedet számláló méneshez.


A neki való feladat a cirkálás 4 emberrel és pakkokkal, viszonylagos kényelemben. Ami az üléseket (kifejezetten az elsőket) illeti erősen megszokás kérdése! Az első két hónapban a derekam, a vállam, gyakorlatilag szinte minden izmom és izületem sajgott a használat után. Sajnos kényelem szempontjából ezek fényévekre vannak az előző autóm (Lacetti) plüss foteljeitől. A hátsó üléssor viszont meglepően kényelmes, az ülőlapja gyakorlatilag teljesen sík és tényleg elfér rajta 3 közepes testalkatú ember.
A csomagtartó sík padlójú, egész kényelmesen pakolható, ledöntve az üléseket 2 méteres lapraszerelt szekrények is simán beférnek. :)

Imádom benne:
- Méret: alig hosszabb 4 méternél, könnyű vele parkolni.
- Robosztus, uzsidoboz felépítés. :)
- 1,7 DTi adagolós Isuzu dízel!
- Tágas beltér.
- Erős fékek.

Kevésbé szimpatikus tulajdonságok:
- Kényelmetlen első ülések.
- Zörgő beltér.
- Rövid sebesség fokozatok.
- Szűkös motortér (szívás szerelni...)

Hibalista

- Beadták a kulcsot a trapézgömbfejek, az első lengőkarszilentek, az egyik féltengely, a hátsó lengéscsillapítók, valamint cserélve lett a két hátsó komplett féknyereg, féktárcsa és fékbetét készlet. Az egyik első ABS-gyűrű is elrepedt, ill. megadta magát az önindító. Továbbá itt-ott felrepedeztek a hűtőrendszer gumicsövei és csöpögött a hűtőfolyadék. Ez utóbbinak a javítása fájdalmas volt a Csergő-Opelnél...

Ide hordtam szervizbe

Csergő-Opel (Többet ide soha!!!)

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

Ismerős szerelő, Kaposváron (Jó áron és megbízhatóan dolgozik, megéri Budapestről is lejárni hozzá!)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2004
Kényelem (5) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 75000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 57000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Lacetti Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Meriva 2003 (2003)

További ítéletek (108 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)