Vágytam rá, de 20 évet vártam rá...
Szöveges ítélet
Gyerek korom óta vágytam rá,az egyik ismerősnek volt egy 1.5 turbó intercooler -ese,gyönyörű meggy bordó,és pár évre rá kolégámnak egy fehér 1.4 fun sedán.
Hosszas keresés után egy piros kétajtóst találtam Győrben,de a nagy hó miatt csak év elején mentem megnézni.Amikor lementem ,hogy megnézzem,azt mondta a kereskedő -ember január másodika van ilyenkor még a fű se nő,de tuti hogy beindúl.....ránéztem a kis 19 éves pofira(a többit hó fedte) és láttam huncut mosolyát,és hittem a kereskedőnek.(Persze ismerős által mentem oda,akivel a régi olajkályhámat(A 115 merci)cseréltem az opelra...).két hét és névre íratva ott állt a kereskedés keritése mellett.Döbbentem jártam körbe az autóm most hó nélkül és majdnem leültem.Ő egy fehér 1.3 ls sedán.(akivel elcseréltem,mint később kiderült sosem látta az autót.Neki azt mondta a kereskedő haverja,hogy egy lom kétajtós csepp kadett.persze rögtön megbánta,de férfiként viselte.....)
Az első lépések haza felé kissé botladoztak(pest),némi olaj meg víz meg benzin meg keréknyomás........
Azt gondoltam nem adjuk fel ilyen könnyen...majd csak lessz alapjárat.....
Aztán megindult hazafelé,és érezte,hogy gondoskodást és szeretetet fog kapni ,szép lassan már a pályán elcsendesült minden zaj. Stabil120,és suhantunk haza én és a kadett .Azóta kapott egy új hengerfej tömitést(kiderűlt kb egy évet állt és a fagyálló kissé frusztrálta a kicsi testét),egy új szelepfedél és karter tömitést,olajat szűrőt,GT fordmérős műszerfalat,és kormányt. 5 gangos váltót meg két szép küszöböt.Ja és új szíjakat a 20.ik szülinapjára....
Teljesült a vágyam van egy kadett-om.nem nagy dolog de elvisz A -ból B-be,csendes és viszonylag gyors...Ezt az autót a Német piacra gyártották:elektromos állításu fűtött visszapillantói vannak,és bár "karbis" már computeres a gyújtása. De ami a legjobb tulajdonsága mind e mellett:? olcsó.
Ezeknek az (öreg)autóknak már lelkük van:
A nejemnek lízingeltünk egy clió-t,(elvégre ő nem szerelő)és miután haza hoztuk az autót rendbe szedtem amit a lelkiismeretes kereskedő a szilikon spray-vel nem tudott vissza csavarozni szakszerűen.egy hétig csak a nejem kocsijával jártam ,mert a szakértő boltosok majdhogynem kiszedik a rossz alkatrészt ,hogy tudják milyen kell bele(modern világ).Szóval mikor minden ok volt a clio-n beültem a kadett-ba.Szegénykém teljesen begőzőlt,hogy már nem szeretem.Rángatott,szenvedett, és ez nem kamu,megsimogattam a kormányt és megnyugtattam :-Nem az enyém a csúnya francia az a nejem kedvence.....
Láss csodát azóta (1 év.)semmi baja, de még csak az olajat sem eszi.Nap mint nap télen nyáron,társam az utakon,arra tervezték,hogy szolgáljon,nem egy feltűnő tuning gép nem egy gyors verseny autó,neki nem az a dolga .....
Szeretni kell és meghálálja...
Hibalista
- a vezérmű tengely kicsit "dieseles "de ha felér az olaj nyomás csendes mint a temető éjjel.2 küszöb.
Ide hordtam szervizbe
sk
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
sk
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1987 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 145000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | MB A 115(álló lámpás) | Következő autója? | Ha veszek csak opel és csak sedán. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
