tröty-tröty-tröty-tröty AZ OPEL
Szöveges ítélet
Ez az első igazi módon saját autónk. Eredetileg egy kornyadt fiatra akartak minket rábeszélni apósék, node azért egy szint alá mégse kéne menni, meg hát ennek olyan szép három doboz formája van, ugye. Beleültünk, automata gázpedál (megy-nem megy: szívódízel nem érzékeli a köztes állapotot), kellemes duruzsolás, kellő helykínálat - egyből megszerettük. Szuzka után hazafele véletlen 120-al mentünk, mert ott volt olyan menetzaj opelben, mint suzukinál 90-nél. Az 1350kg vasszánkó ugye nem gyorsulásra termett, de azért teljesen jól lehet vele menni és megállni is lehet vele, nem pörög, mint a rulettkerék fingacél autók. A-ból B-be bármikor elvisz, olajcserére, meg szűrőcserére kell csak figyelni. Rugózása elnyeli a legtöbb gödröt, az ülések is egész tűrhetőek (na, nem egy Renault), 400km után sem fájdult meg benne semmim. Fenntartása nevetséges összeg mai autókéhoz képest, aki elfogadja, hogy egy régi technológiájú kocsiban ül, elégedett lesz vele. A manuális adaptív (gyorsan mész = nagyobb huzat) klíma sajnos elromlott, így vettem 2000ft-ért egy szett ablakemelő kart. Általánosságban ami gumi, az szétrohadt rajta, emiatt gömbfej sajnos homokot kapott, így csere (6e). Kasztni viszont kerékjáratot kivéve sehol nem rozsdált. A kérdéses íveket, illetve küszöböt kicseréltem (barátnőm kikönyörögte, hogy ne égjen rozsdás kocsiban), ez 40 e alkatrész meg 20 e festési ktg volt. Motorja örök életre termett, 10 000 km alatt olajfogyás alig mérhető (olajpálcán 3-4mm) utána meg csere (5e). Sajnálom,hogy lecseréljük, de 45 lóerő, meg klíma hiánya, illetve az átlagos kényelem (mai opeleknél persze ezerszer kényelmesebb, azok a szúrós műszőrtömött kemény fosok csak erősítik a koporsóérzését a kisablakos műanyag kasztninak) nem a 21. század. Kár, hogy ma már nem gyártanak német autót, így sose lesz olyan autóm, mint ez az első !
Hibalista
- 22 évesen : gömbfej,fékpofák,rohadó hátsó sárvédő :) lassan,de kitartóan elbomló gumi - öreg már szegény :)
Ide hordtam szervizbe
Ismerős, aki becsületes és talpraesett.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1986 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (1) | Km vásárláskor | 120000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | swift 1.0 | Következő autója? | ma már nem gyártanak autót, régit meg minek vegyek |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
