A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Kadett (1984-1993)

Kadett 1,7 D 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Sosem kop el...

Szöveges ítélet

Tehát 1989-es Hollandiában gyártott, négyajtós, szép sötétkék autó. Nullextrás: vonóhorog (long verzió), meg egy garnitúra Vectra A gyári alufelni. Ja meg CD-s rádió...

Szóval az autót apám hozta be személyesen Hollandiából, ahol Siemens cégautó volt. 110e km-től 201e km-ig Ő hajtotta, majd ekkor (7 évesen) hozzám került. Ekkortól garázst nem látott. Hajtottam, nem sokat foglalkoztam vele, gyorsan mentem 100-140 közt országűton(140 felett megindul a hőmérő mutatója felfelé, 160 a legvége, de azt ki kell várni), autópálya jóformán még nem is volt az országban. Ez a kocsi csak megy, a motorja egyszerű, kultúrálatlan járású, de az 5,5 l-es fogyasztás az abszolút átlagos. Nemigen különbözik városban se, és országúton is csak 90 km/h mellett lehet 5 l. Nagyon ritkán romlott el, előfordult többször a generátor fesszabályzó tönkremenetele, ilyenkor elégtelen volt a töltés. Nem kifejezetten kényelmes de elmegy, és egy korabeli kategóriatárshoz képest tágas, csomagtere nagy (látott is pár cementeszsákot, a 110 literes szemeteskukára rá lehet csukni, kétszáz kiló vasat vittem vele tetőcsomagtartón). Vontattam vele tonnás utánfutót, felépítettem a házam a segítségével. Egyszer kipottyant egy hajtókarcsapágy, de az is az én hibám volt, kevés olaj volt a motorban, én meg szokás szerint 120-140 közt hajtottam, az olajnyomás visszajelző vezetéke pedig le volt törve... Ekkor kellett főtengelyt cserélni. Mivel már 380 e km volt benne a hengerfejet is felújíttatam, nem volt olcsó. Ja, meg is gyűrűzték, fúrva a mai napig nem volt. Ezen kívül kevés baja volt. Csak röhögök azokon, akik 10-20e km megtétele után leírják, hogy az autó még mindig hibátlan, mer ez japán minőség... Én nem vagyok autórasszista (pl. a VW gyártású mostani kocsim lényegesen problémásabb, mint a szóban forgó), de ha már az is valami, hogy egy autó 100 e km alatt nem romlik el... 300 e km-ig, csak olajat, akkut, vezérműszíjat, ékszíjat, fékbetétet, meg gumit cseréltem. Ja, az autó 57 LE teljesítményű, talán ennek köszönhető, hogy az első, lemezfelnis időkben, az alapméretű virsligumiból mindig megvettem a legjobb márkákat, (pl. Michelin Classic, és belekerült vagy 8e Ft-ba újan, darabonként), és ezek 100 e km felett elfutottak. Nem vicc, nyilván nem kente föl az autó az aszfaltra... Egyébként az alufelnire 185-ös Goodyear Eagle Ventura került, az már drágább, de az is elment százezret. Ja, a féltengely ma is az, amit a gyárban beletettek, még csak nem is ropog. Gyorsulása persze elég gyenge, lendületből kell előzni is. Egyenesfutása, kanyarstabilitása - a primitív futómű ellenére - kiváló, szélzaja minimális (jó az alaktényezője), a motorzaj is inkább alapjáraton meghatározó, 100-110-nél jól lehet beszélgetni benne. Nem szélérzékeny. A hátsó sárvédő 7-8 évente lerohad. Ki kell cserélni és pont. A tetőkárpit tíz év alatt baldachinos lesz. A hátsóablakfűtés fokozatosan, szálanként nullára futott. A lökhárítója király. Látott már sokmindent, de szinte lehetetlen látható sérúlést okozni rajta. Volt hogy egy komplett közlekedési táblát döntöttem ki vele, a lökhárítóvasat fához kellett kikötni, mert elgörbült, és tolatással lett visszaigazítva, de a lökhárítón mindez alig látszik (ja, tolatásról jut eszembe - egyszer szőlőtőkét szedtem ki vele kötéllel, tolatva, hogy lássam. Jó rugalmas kötél volt, érdekes élmény volt a hogy 70-80-as tempóval repült felém a tőke és kiiütötte a szélvédőt. 26e Ft-om bánta, úgy tíz éve, annyiért egy rabszolga egy hétig szedte volna a tőkét felfele...). A futóművét többször nézettem, soha nem kellett állítani rajta. Az ablaktörlő szerkezetet házilag perselyezni kellett, mert kikopott. A belső levegőkeringtetésből már csak a 2. és 3. fokozat megy, és már ez is a második.

Szóval egyszerú, mint a faék, de ennek minden előnyével együtt ( a Toyota Corolla is azért megbízható, nem azért mert japán...). Akinek az autó nem presztizskérdés, ilyet nyugodtan vehet. Ránézek, és tudom, el fog indulni, nem fog otthagyni... Tavaly úgy 680 e km-nél választani kellett, hogy ezzel megy-e a négytagú család Dubrovnikba nyaralni, vagy az újabb, erősebb, klímás másikkal (180 e km), és végül erre szavaztunk, haza is hozott minket, megevett 5,3 litert százon, a 2100 km-re kiszámolva... Tartok tőle, úgy kell majd agyonverni kalapáccsal, mert ez magától nem fog tönkremenni... Sose adnám el, ha a ház elött állva nem kerülne pénzbe.

Hibalista

- Kuplungcsere, vízpumpacsere 110e Ft
- Főtengelycsere, hengerfej felújítás 180 e Ft 380e km-nél
- vezérműszíjcsere, vízpumpacsere, ékszíjcsere, generátorcsapágyazás, feszítőgörgőcsere 40e 700e km-nél.
- kipufogódobok cseréje leömlő 1×, középdob 1× hátsódob 2×
- Kerékcsapágyak cseréje 1×
- Generátor fesszabályzó 2×
- Full festés 11 évesen 110e Ft
- Lakatolás, fényezés, alvázvédelem (sárvédő, doblemez, torony, padló, küszöb, hátsó dob cserével) 150 e Ft 650 ekm-nél.
- Tetőkárpit csere személyesen, bontott 5e Ft
- Önindító csere bontott 5e Ft 690e Km-nél.

Ide hordtam szervizbe

Sléber - Szeged

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Nagy Sanyi - Kiskundorozsma

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1989
Kényelem (5) Használati időtartam 17 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 110000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 590000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? 353W Következő autója? VW Vento TDI
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Kadett 1984

További ítéletek (240 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)