Papósan gyorsul, de lemehetsz vele a térképr?l
Szöveges ítélet
Els?sorban munkába járós autónak vettem még "ifjúkorában" (2001.dec., akkor volt alig 13 :-)
Napi 120-150Km. Cak egyszer nem tudtam bejutni a munkahelyemre vele, mert el?z? este mehetett el a töltésem, reggel nem idult. Lemerült az akksi.
Tankolni nagyon ritkán kell bele, 90-el papós tempóval a 3-ason Miskolc-BP. átlag 4,3 Liter(!!!)/100Km. Ugyanez az út 5,5 L-re ki úgy, hogy ahol csak lehetett, 120-130Km/h. Ha nem hagyjuk ellustulni, 140-re bármikor képes tartósan, 4 emberrel(Kazincbarcika-Pécs). Vagy kétszer már mentem vele 160-at is (Lejt?n lefelé hátszéllel). Igaz, ilyenkor nyomja a feketét hátra rendesen. Alig 2 perc alatt eléri ezt a sebességet akadály és trafipax nélkül ;-).
A városi fogyaszás csúcsid?ben Debrecen belvárosában 6-7 liter/100Km.
Ha elkezd 10 felett fogyasztani, megy a roncstelepre :-)
Akinek nem volt még ilyen autója, mind azt mondja erre, hogy szájenszfiksön.
A Trabant után álomutazás volt vele minden méter, de még ez sem sokkal csendesebb belül.
Raktam bele egy CD játszót, hátra egy mélynyomót, ez így már egész jól elnyomja a motorzajt.
Mindenhol, mindig zörög benne valami. Igyekszem megszüntetni, de amint egyet sikerül, 2 másik zajforrás keletkezik helyette. A biztosíték tábláját jól megmunkálta az el?z? tulaj, de ez nem feltétlenül az autó hibája. Van benne b?ven leng? bizti, mert az eredeti kilötyög?södött, a m?anyag foglalat meg szétolvadt. Szakadó es?ben,sötétben hajnalban jó dolog az ablaktörl? biztosítékát kereseni a semmi közepén úgy, hogy közben az es? a nyakadba ömlik.
A kipuffogó, a csomagtartó ajtó alsó pereme, a küszöbök, és a hátsó sárvéd? gyenge rozsdaállósága állítólag típus betegség. Ez a "csillaggarázs" miatt nálam is kezd jelentkezni.
A hátsó ülés nem nagy embereknek lett tervezve. A lábak itt hamar elzsibbadnak. A csomagtér viszont (f?leg a háts? üléseket lehajtva) még akár költözködésre is alkalmas.
Az els? elektromos ablakemel? extra "kényelmet" nyújt. Igaz ennek a kapcsolóját be kellet relézni, mert mindig beégett az érintkez?je.
A kilométeróra számlálóját szerintem túl pesszimista módon tervezték meg, mert csak 5 számjegy?. Fogalmam sincs, hogy valójában mennyi lehet a motorban.
Minden leírt hiba ellenére nyagyon szeretem, mert számomra fontos a nagy csomagtér és a kis fogyasztás.
A motorját meg szinte lehetetlen elnyúzni. Ezzel az autóval egy örökmozgót alkottak a németek.
Hibalista
- Vízpumpa-8000,vezérm?szíj-1500, 1 db himba-2000,kipuffogó(Y,els?,hátsó,)-4-7-8 ezer,H?t? kiegyenlít? tartály elöregedett, szétrepedt-4000(sehol nem volt bontott!!!),Generátor(kommutátor elkopott,csapágyak zörögtek, mert volt azért használva)-8000(felújítva),Els? talpasok kopogtak,Összesítve:apró hibák, apró költségek.A bontókban roskadásig állnak az alkatrészek hozzá, de az utángyártott is megkapható bárhol olcsón.
-
-
Ide hordtam szervizbe
Debrecen, Böszörményi út, a kisebb hibákat SK.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 65000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Trabant kombi 601 | Következő autója? | Még nem tudom |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
