Megbízható veterán
Szöveges ítélet
2001-ben vásároltam az autót egy volt osztálytársamtól,így kaptam némi tájékoztatást az előéletével kapcsolatban. Én olyan autót akartam, amibe csak beleülök és megyek vele, használom. A Kadett olyan. Mai napig ezzel járok, persze egy ideje már érik bennem a gondolat,hogy lecseréljem,de amíg jó,amíg megy...márpedig,ez úgy néz ki, még évekig menni fog.:)) Sosem hagyott az út mellett,csak egyszer állt le a motor az eltelt 8 év alatt,de akkor is be tudtam gurulni a hidunkra még. Mint kiderült,a gyújtómodul adta meg magát, ez cserélve lett,de javasolták a boltban a gyújtáshoz tartozó elemek cseréjét is.
Az autóból rendszeresen eltűnt a hűtővíz egy része,amit sokáig pótlással oldottam meg,míg végül alaposabban megnézetve kiderült,hogy a hengerfej gát-repedéses.Csak a meglepődés volt nagy,a bontott hengerfej ára nem.:) Azóta csak a kötelező cserék voltak(olaj,levegőszűrő,vezérműszíj 1x..)
Összességében szeretem ezt a kocsit, elvisz bárhová és szerintem ez egy megbízható konstrukciója volt az Opelnek. Nincs túl bonyolítva, egyszerű szerkezet és elektronika van benne, könnyű szervizelni...már,ha kell.:) Érdekesség,hogy amióta nálam van, csak egyetlen apró izzó,a belső világításé égett ki benne,(kop-kop-kop),az is az idén...Azt szoktam mondani, ez a kocsi már ,,össze érett,, .:)
A vezérmű-tengely az enyémben is elkopott, és a 95-ös benzin miatt is talán jobban kopogott a motor. Egyszer az OBI parkolóban meg is kérdezték,hogy dízel motor van benne? :)
Szóval inkább 98-ast kell bele tankolni, drágább ugyan,de a motor kopogása is halkult és jobban is megy vele.
Cserébe viszont komplett fürdőszoba-bútort bedobozolva haza tudtam hozni vele, ennek a lépcsős hátúnak a csomagtere tényleg hatalmas! A váltó csak 4 sebességes, elég hosszú a 4. benne, de azért 100 felett már erős hangja van, 140-nél pedig többet nem volt szívem kinyomni belőle, ekkor már eléggé instabilnak éreztem a kocsit.:) Lehetne bele tenni bontott 5 sebességes váltót,de sosem éreztem annyira fontosnak,hogy erre költsek...A fogyasztás szerintem barátságos,de az is igaz,hogy nekem általában ,,tojás van a pedál alatt,, . :)
Hasznos, megbízható, olcsón fenntartható autó és mai szemmel sem csúnya,pedig már 23 éves. Ennyi. :)
Hibalista
- Vásárlás után a két hátsó sárvédő ív csere, fényezés.(32000Ft volt akkor munkadíjjal).Egy elektromos gyújtómodul adta meg magát 2005-ben,ekkor önként cseréltem gyertya-kábelt,rotort,elosztófedelet(Kb.22000Ft). Hengerfej csere 2007-ben(bontott),mert gát-repedéses volt.(Benzinestől talán szokatlanul).Kb.10000Ft.
Ide hordtam szervizbe
Egy szerelő haver,akinek szintén van a családban Kadett,így csukott szemmel is megcsinálná:)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1986 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 52000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | hagyjuk:) | Következő autója? | még nem tudom |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |
