Kevés odafigyeléssel kinyírhatatlan egy dög.
Szöveges ítélet
3 dízel Kadett is volt a családban, mindegyikkel én vacakoltam, van tapasztalat...
Sajnos, hogy ma már ilyen autókat nem gyártanak, ha így lenne, nagy sz.rban lenne az összes autógyár.
Viszont a lakatosoknak adna munkát, bár nem sokat.
Ha újkora óta gondozva lett volna a kasznija, nem lenne vele gond, megkapta volna az alvázvédelmet, stb...
Egyedüli baja ezeknek az autóknak a kaszni, hogy korrodálódik a küszöb, sárvédőív. De hát melyik öreg autónál nem?
Cserébe viszont meglehetősen vastag lemezekből van összehajtogatva, egy frontális ütközésénél ez jól jön. Érdemes egy Peugeot-val, vagy egy Suzukival összehasonlítani...hát igen, ez Opel.
Evvel gyakorlatilag kifújt az autó kritizálása, mert gyakorlatilag semmi nem romlik el rajta, még 23 éves korában is. Gyakorlatilag ez egy örökmozgó gép, csak tankolni kell bele.
23 éves korában már nem indult úgy, mint újkorában valószínű, nagy hidegben fokozatosan a hengerek, talán már kompresszióbaja volt. De elindult, csak dadogva kicsit. Utána már ment, de még 70 ezer km múlva is ugyanígy indult.
23 éves korában a létező összes elektromos berendezés működött rajta, hátsó ablakfűtéstől kezdve a belsőtérvilágítás, hátsó ablakmosó, rendszámtáblavilágítás, stb...egyedül a km számláló hajlamos kinyiffanni, az is angol gyártmány, a másik fajta az nem megy tönkre. 2 km órával szerelték.
A nem kezelt kaszni képes olyat produkálni, hogy kiszakad a hátsó futóműrögzítés, vagy az első is. Ha valaki talál egy jó állapotú ilyen kadettot, ezeket feltétlenül kezeltesse le+alvázvédő, és akkor sokáig hibátlan lesz. Csak mivel tényleg egy nagyon gondozásmentes autó, sokan megfeledkeznek az ilyen dolgokról, hogy kellene szerencsétlen öreg jószággal foglalkozni is.
A belső téri műanyagok jók, nem repedeznek, törnek, egy műszerfal ki-be szerelés után valószínűleg nem törnek szanaszét a csavarfelfogató helyek, mint pl egy Peugeot-nál. Viszont a belső burkolatok, azokat mintha valami agyament német tervezte volna, mert csak összerakásra van kitalálva, szétszedni roncsolás nélkül nem lehet. Gyenge pont a kárpitok, a tetőtér, az üléskárpit, hajalmosak kiszakadni, persze 23 év után, meg ennyi km-rel...a tetőkárpit hajlamos lejönni, ilyenkor ezt nagyon óvatosan le kell szedni, és elvinni kárpitoshoz. Valószínű egy francia autónál azért vannak ezek még szépen egyben, mert sz örökké szervizben van, tehát nem használják.
Ez az autó valóban egy használati eszköz, nem egy szépség, csajozni biztos nem ilyet használtak anno, viszont masszív, erős, megbízható. Egy öröm ránézni alulról, látszik rajta a minőség, minden nagyon méretesre van tervezve rajta a hasonló kategóriájú autókhoz képest. Könnyen is szerelhető.
Hibalista
- A szokásos, a küszöbök, és a sárvédőív, azon kívül csak a kopóalkatrészek, az is nagyon ritkán!
Ide hordtam szervizbe
én magam.
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Zoli komám.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 100000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 78000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | Tipo 1,7D | Következő autója? | Peugeot 405 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
