Ha simogatod, dorombol, ha nem: kikapja a szemedet
Szöveges ítélet
54000 (!) km-rel vettem 13 évesen, hétvégi autónak, meg közeli munkábajárásnak használták Pesten. Ettől óvtak is a vétel előtt, de nem lett igazuk. Karosszériára sajnos igaz, hogy egy keményebb tél után lehet vinni gittelni, de kifogtam egy frankó festőt, aki a már korábban festett (tehát nem gyári fehér színt) tökéletesen eltalálta. Azért ez is ritka, mivel a fehérnek 100 millió árnyalata van... Sajnos az aszfalt minősége miatt a sok felpattanó kő is megtette a hatását, a lepattant festék alatt szinte azonnal rozsdásodik a cucc.
Szelepfedél hamar ereszti az olajat és vsz. az olajfogyásnak is ez lehet(ett) az oka, így évente lehet azt is cserélni. Mostanában gond, hogy a kormány már kis sebességnél is ráz, asszem futópad lesz a vége műszakikor. Fogyasztása minél hosszabb távra megyek, annál jobb, 6-6.5 l között. Jó érzés időnként a kis 75 lóval, mivel eléggé jól pörög 4-esben is néha otthagyni másokat az úton... Szabadság, szeretem... Az akkusaru új akku csere után 1.5 év alatt eloxidálódott úgy, hogy a réz fekete volt, szerencsétlen generátor szinte semmit se tudott tölteni az aksin.
Az alapjárati fúvóka érzékeny a benzin minőségre, ha tömődik, leáll. Ez ilyen egyszerű. Kellemes amikor menet közben kuplung benyom, alapjáraton meg leáll a motor. Ezt megint eljátszotta, de most más miatt. Nini!? Mi lehet a hiba? Gyanús volt, hogy nem húz úgy a cucc, mint előtte, hát kiderült, hogy 3 hengerrel mentem 3 hete. Elégett a gyújtókábel. Na csere, gyertyákkal, fedéllel, rotorral, most dorombol mint a macsek...
A félautómata szivató szivat! Szó szerint! Alapjárat mostmár okés, csak a totál hideg motor benzines létére nagyon nehezen melegszik be. Kormányrázás és balra húzás probléma nemsokára (talán) orvosolva lesz... Valami furcsa zörgés alulról, kukucskálom, vízpumpa bammeg, majdnem besült, csere...Na akkor meg a hűtő kezdte engedni a vizet, az is csere, a szíjfeszítő görgő, szíjjal együtt faxa.. Már többet költöttem rá, mint amennyibe került...Ehhh...
2008-06, kedves Opelosok, most biztosan szidni fogtok, de eladtam a gépsárkányt egy Octi kedvéért, mit lehet tenni, kinőtte a család (előző tulaj is emiatt adta el)... Utólag csak jókat tudok róla mondani, megérte az árát, hüppp-hüppp...asszony megsiratta. Na ez van, mindenkinek további sok sikert és cserencsét Kadihoz... Sziasztok...
Hibalista
- kerékcsapágyak, leömlő, dobok, gyújtáskábelszett, vízpumpa, hűtő, aksi, küszöbök, vezérműszíj+görgő, igaz ezek 55-60 ezrenként...
Ide hordtam szervizbe
Egy autószerelő iskola oktatója
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 55000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 51000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Skoda Ocatvia I. 1,4 16v Best |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.9/10) |
