A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Kadett (1984-1993)

Kadett 1.3 LS 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ezért a pénzért remek. Komolyan :D

Szöveges ítélet

Az autó örökség, boldogult nagyapám pedig az els? tulaj volt, tehát már nullkilóméteres kora óta ismerem ?kelmét. Persze ´86-ban Skodánk volt, a Kadett meg egészen egyben, szóval akkoriban inkább ez számított "csodának", mint a 120 L. Mióta nálunk szolgál remekül összeszoktunk, azt ugyanis érdemes leszögezni, hogy a ma, s?t, már tegnap megszokott kényelmi extrák teljes hiánya miatt? ellenére? szóval nagyon intuitív vezetni, és meglep? módon még kényelmes is, legalábbis az el?l ül?knek. 60 ló, 95 Nm, négy gang, szalonnaszervó - nem nevezhet? éppen vagánynak, de bárhová elvisz. Amint alább látható, sok mindent kellett már csinálni rajta, de érdekes módon egyetlen egyszer fordult csak el?, hogy tényleg félre kellett álnom: amikor a tizenöt évvel ezel?tti fusimunka nyomán belekerült Lada benzinvezetékek egyike megadta magát. Még a generátor is elkerreget, amíg felértem vidékr?l, és elgurult a szervízig, szóval akár úgy is mondhatjuk: megbízható, csak szervízigényes. Szerencsére az Opelnél talán csak a trabanthoz olcsóbb az alkatrész: tényleg filléres összegb?l karban tartható, csakhát sok kicsi sokra megy.
Legf?bb gond egyébként a rozsda. A klasszikus hátsó kerékjárati ívek, és az utóbbi évek garázsmentessége és gondatlansága nyomán beindult küszöbökön túl egy neuralgikus pontot ismerni a Kadetton: az els? MacPherson leng?karjának hátsó bekötési pontjánál gyakran elrohad a kasztni. Ezt látni ugyan csak alámászva lehet, visszont azonnal érezhet? az egyenesfutás hiányáról - erre tehát érdemes odafigyelni.
A porlasztós 1.3-as meglep?en rugalmasan teszi amúgy a dolgát, alacsony fordulaton el lehet gurulgatni a 890 kilós kasztnival, és ha lenne ötös, még a gyári 160-as végsebességet is meg lehetne támadni - így azonban kínzás, négyesben már száznál is üvölt. Viszont: bár országúton kb 6,5 literrel elgurul, városban 10 liter fölé is kúszhat egy-két decivel az étvágya. Hm.
Azt, hogy törött a hátsó rugó (mert el?ször az egyik, aztán csere után a másik is elpattant) csak a szerel? vette észre, viszont ? árulta el azt is, hogy jó bele az "A" Vectra kombié, amivel igencsak meg lehet növelni a teherbírást. Mindez azért érdekes, mert ebbe a szedánba nem szégyeltek a németek 550 liternyi csomagteret tervezni, és még a hátsó ülés is lehajtható, szóval pakolni azt lehet. Én ezt mégsem kértem, aminek a már így is kegyetlenül kemény rugózás az oka. Ami viszont azért kemény, hogy az igen vékony lemezekb?l épült, és a szedánforma ellenére rendesen csavarodó kasztni gyengeségét ellensúlyozza. Így a kocsi nem bír az úthibákkal, kanyarban viszont elmászik. Vagy ez csak a 155/80 13-as gyári méret? gumik miatt van? :)
És végül még egy fontos dolog: nemrég vezettem Lacettit, aminek végtelenül hosszú úton járó váltókarjában a Kadettére ismertem (és álljon itt a kett? között hiányzó láncszem, a Daewoo Racer neve). Ami azonban a Lacettiben zavaróan anakronisztikus volt, az a Kadettban helyénvaló, és ráadásul csak dícsérni tudom: kifejezetten gyors és pontos kapcsolású a váltója, szeretem.

Hibalista

- Rozsdásodik, generátor (20e felújított), gyujtáselosztó+kábelek, benzinvezeték, hátsó rugók (egymás után), h?tés/f?tés (gomba, szivattyú és radiátor is), a többi nevezhet? kopásnak (pl fékek!)

Ide hordtam szervizbe

Sárdi Tamás

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1986
Kényelem (7) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 125000
Megbízhatóság (5) Vezetett km 35000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Következő autója? Audi 100, Toyota Carina
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Kadett 1984

További ítéletek (240 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)