Ezért a pénzért remek. Komolyan :D
Szöveges ítélet
Az autó örökség, boldogult nagyapám pedig az els? tulaj volt, tehát már nullkilóméteres kora óta ismerem ?kelmét. Persze ´86-ban Skodánk volt, a Kadett meg egészen egyben, szóval akkoriban inkább ez számított "csodának", mint a 120 L. Mióta nálunk szolgál remekül összeszoktunk, azt ugyanis érdemes leszögezni, hogy a ma, s?t, már tegnap megszokott kényelmi extrák teljes hiánya miatt? ellenére? szóval nagyon intuitív vezetni, és meglep? módon még kényelmes is, legalábbis az el?l ül?knek. 60 ló, 95 Nm, négy gang, szalonnaszervó - nem nevezhet? éppen vagánynak, de bárhová elvisz. Amint alább látható, sok mindent kellett már csinálni rajta, de érdekes módon egyetlen egyszer fordult csak el?, hogy tényleg félre kellett álnom: amikor a tizenöt évvel ezel?tti fusimunka nyomán belekerült Lada benzinvezetékek egyike megadta magát. Még a generátor is elkerreget, amíg felértem vidékr?l, és elgurult a szervízig, szóval akár úgy is mondhatjuk: megbízható, csak szervízigényes. Szerencsére az Opelnél talán csak a trabanthoz olcsóbb az alkatrész: tényleg filléres összegb?l karban tartható, csakhát sok kicsi sokra megy.
Legf?bb gond egyébként a rozsda. A klasszikus hátsó kerékjárati ívek, és az utóbbi évek garázsmentessége és gondatlansága nyomán beindult küszöbökön túl egy neuralgikus pontot ismerni a Kadetton: az els? MacPherson leng?karjának hátsó bekötési pontjánál gyakran elrohad a kasztni. Ezt látni ugyan csak alámászva lehet, visszont azonnal érezhet? az egyenesfutás hiányáról - erre tehát érdemes odafigyelni.
A porlasztós 1.3-as meglep?en rugalmasan teszi amúgy a dolgát, alacsony fordulaton el lehet gurulgatni a 890 kilós kasztnival, és ha lenne ötös, még a gyári 160-as végsebességet is meg lehetne támadni - így azonban kínzás, négyesben már száznál is üvölt. Viszont: bár országúton kb 6,5 literrel elgurul, városban 10 liter fölé is kúszhat egy-két decivel az étvágya. Hm.
Azt, hogy törött a hátsó rugó (mert el?ször az egyik, aztán csere után a másik is elpattant) csak a szerel? vette észre, viszont ? árulta el azt is, hogy jó bele az "A" Vectra kombié, amivel igencsak meg lehet növelni a teherbírást. Mindez azért érdekes, mert ebbe a szedánba nem szégyeltek a németek 550 liternyi csomagteret tervezni, és még a hátsó ülés is lehajtható, szóval pakolni azt lehet. Én ezt mégsem kértem, aminek a már így is kegyetlenül kemény rugózás az oka. Ami viszont azért kemény, hogy az igen vékony lemezekb?l épült, és a szedánforma ellenére rendesen csavarodó kasztni gyengeségét ellensúlyozza. Így a kocsi nem bír az úthibákkal, kanyarban viszont elmászik. Vagy ez csak a 155/80 13-as gyári méret? gumik miatt van? :)
És végül még egy fontos dolog: nemrég vezettem Lacettit, aminek végtelenül hosszú úton járó váltókarjában a Kadettére ismertem (és álljon itt a kett? között hiányzó láncszem, a Daewoo Racer neve). Ami azonban a Lacettiben zavaróan anakronisztikus volt, az a Kadettban helyénvaló, és ráadásul csak dícsérni tudom: kifejezetten gyors és pontos kapcsolású a váltója, szeretem.
Hibalista
- Rozsdásodik, generátor (20e felújított), gyujtáselosztó+kábelek, benzinvezeték, hátsó rugók (egymás után), h?tés/f?tés (gomba, szivattyú és radiátor is), a többi nevezhet? kopásnak (pl fékek!)
Ide hordtam szervizbe
Sárdi Tamás
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1986 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 125000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Audi 100, Toyota Carina |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.5/10) |
