Az örök túlélő
Szöveges ítélet
kb a 90 es évek elején vásárolták a szüleim, akkor még fiatalon, használtan. Belgiumban volt bemutató autó, így néhány extra hiányzott belőle, mint pl a jobb külső tükör, ködlámpák.
Édesanyám használta, nagyon keveset 22 évesen volt benne 70 ezer km. Valószínű ettől, de lehet típushiba a váltó néhány csapágya tönkrement és eléggé zajos. Lehet bontott váltót kapni 40 körül, de a működésben nem befolyásol, így még nem foglalkoztam vele. Én kb 85 ezer km rel vettem át sajnos nem édesanyámtól, hanem attól a szélhámostól akinek eladta. Sikerült eléggé leélnie, de még mindig büszkén rója az utakat és korához és teljesítményéhez képest elég jól is megy, keveset eszik.
Néhány helyen korrodált, ugye a váltó hangos, néha nehezen indul, néhány dolgot a motorban cserélni kellene, de mindent összevetve egy igazi túlélő, mindent kibír és néha azt hiszem öngyógyító képessége van.
Mióta nálam van egyszer volt szerelőnél, ekkor nem volt alapjárat, vagyis hiába nyomtam a gázt, csak folyamatos gázpumpálással járt a motor, elvontattuk, de a szerelő azt mondta nincs semmi baja. alapjáratot állított, meg néhány dolgot kipucolt, hogy csináljon valamit.
Műszakira kellett benne cserélni a szokásos dolgokat, plussz vettem rá jobb tükröt, csomagtartó fogantyút, lámpabúrákat.
Szerintem kényelmes, nagyon jó vezetni, nem nyomja a középkonzol a lábamat, nem zsibbad el, mint sok autóban, az ülés szerintem korához képest kiemelkedően jó tartású és kényelmes, ugyan hosszabb utakra nem megyek vele, de bátran elindulnék. Egy valami fog vissza, az a 27 év. Kicsit félő, hogy bár mikor megállhat.
Csomagtartója pont elég, az üléseket ledöntve pedig rengeteg dolog fér a hasába.
Automata szívatós, így kicsi furmánnyal lehet csak elindítani és indítás után egy nagyobb gázfröccsel lehet aktiválni a szivatót.
Nem eszik sokat, télen 7.5 - 8 l nyáron 6-7 l között mozog a fogyasztása.
Mindent összevetve, szerintem ezek a régi kadettek rendkívül strapabíró és megbízható autók, néhány apró hibától eltekintve sosem volt semmi baja.
Hibalista
- Szokásos dolgok - fék, futómű, gyertyák stb. - váltó zajos. - vízpumpa kopog - néha nehezen indul - hengerfej tömítés cserére szorul. - kissé korrodált a kaszni.
Ide hordtam szervizbe
ismerős
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1985 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 22 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 20000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 85000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | ASTRA H GTC OPC 1.6 | Következő autója? | opel, vagy vmi japán |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
