A Kadi - az első szerelem
Szöveges ítélet
Papám 1989-ben ment ki Passauba, autóért. Szurkoltam, hogy nehogy VW-t vegyen, mert már akkor sem szerettem azt a márkát. Ö aztán egy autószalonban beleült, megszerette, megvette és hazahozta. Én aztán itthon teljesen elolvadtam, intenzív Lada-használat után. Lenyügözött, hogy egy ilyen kategóriában is mit nyújt az autó. Imádtam, tetszett kívül-belül, volt, hogy benne aludtam…
Néha valami miatt elfog az a fíling, és összefacsarodik a szívem, annyira nagyon jó volt anno...
Környékbeli Shell kúthoz mentem le tankolni, és a kutasok körülállták, kérdezgettek róla (mit tud, mennyi a vége, mennyibe került, ilyesmi). Hát, nem tudom, manapság ehhez milyen autót kellene venni...
Barátnömmel Velencéig autókáztunk az akkor még free M7-en, hogy a végsebességét kipróbáljuk - 197 km/h! Persze lejtön lefelé, hátszéllel, nekifutva, és az óra is biztos csal. Városban volt, hogy 3-ban mentem sokáig, mert nem tünt fel a hangja - azt hittem, már 4-ben vagyok! Nagyon szerettem, hogy iszonyú fürge, nagyon pörgös a motorja.
Papám 92-ben nyugdíjba ment, én egyre többet jártam autóval dolgozni, ami a 316-os (valójában 1.8-as karburátoros) BMW esetében több, mint költséges volt, ráadásul akkoriban folyamatosan emelkedett a benzin ára, tehát 94-ben "elcseréltük" az autót (kb. 25ezer km volt benne). Papám, ha hetente max 1x10 km-t autóval akart menni, ott volt a BMW, ekkora használathoz kibírható költségekkel, én meg a napi cca 50 km-t a Kadiba tettem bele, fele költségből. Ráadásul, ha a Pitykék megállítottak, nem fiatal jabrancot láttak egy BMW-ben, hanem apuka Kadettját kölcsön kapott szimpatikus fiatalembert...
3 éven át, 97-ig használtam intenzíven az autót. Került bele elektromos ablakemelö, központi zár, távirányítós riasztó, Sony fejegység és MacAudio hangszórók. Aztán eljött az idö, mikor felmerült a lehetősége új autó vásárlásának. Persze rögvest Astrában gondolkoztam, de az addigra már kifutó tipus lett. Így Renault lett belöle... Ekkor már kb. 80ezer km volt benne (55ezer 3 év alatt).
Papám tovább birtokolja Kadit, de ez alatt a 8-9 év alatt kb. 30ezer km került csak bele. Ebben benne volt az is, hogy növéremék kapták hónapokra kölcsön, és az, hogy feleségem közel egy évig ezzel járt dolgozni (imádja még most is!), söt, unokahúgom Horvárországba járogatott le vele. Ráadásul azóta már kétszer cseréltem autót, és az eladás-átvétel közti 1-2 hónapos szünetekben állandóan ö siet a segítségemre - a Kadi.
Mivel évente 1-2ezer km-t megy az autó, és a beépített riasztók vagy ablakemelö vagy hifi-elem valamelyike energiát szed le az akksiból, 3-4 nap állás után lemerül az akksi. De töltés után, vagy begurulva pöccre indul, és ha sok állás lerakódása kitisztul, szépen és gond nélkül megy most is. De sajnos az utcán állás nem tesz jót neki...söt, rosszabb, mint az intenzív használat.
De vizsgákon, zöldkártyázáson csont nélkül átmegy, mi több, ez utóbbinál mindig csodájára járnak a szerelök, mennyire eredeti gyári értékeket mérnek rajta.
Szóval már 18 éves...és hibátlan, a karosszériája idötlen, mondhatni modern, semmi szégyellni való nincs benne. Motorja, futómüve, váltója nem használódott el. Sajnos 80-as évekre jellemzö kemény müanyagok már nagyon zörögnek, de hát a 18 év az 18 év, és alsó kategória...
Még mindig nagyon-nagyon imádom ezt az autót!
Legfrissebb elhatározás: begurolok vele a cimbi, évtizedes Opeles rutinra visszatekintö szerelödinasztiához, és megkérem öket, kíséreljék meg, hogy mind motorikusan, mind mechanikusan, mind elektronikusan olyat varászolni belöle, mint 1989-ben volt – tehát még a bowdenek se akadozzanak, járjanak, mint vajban a kés. Egy elhibázott kölcsönadást követöen sajna az erejéböl is vesztett, a sok állás miatt meg hektikusan indulgat. Ezt is szeretném a 18 évvel ezelötti szntre visszahozni…
Persze nem lesz olcsó, de hát eladni nincs értelme 200ezer körül, akkor már inkább maradjon tovább 25-30-35-40 éves koráig :)
Szeretném a központi zárat, elektromos ablakokat és a riasztókat is kiépíteni belőle, meg az eredeti Opel-rádiót visszainstallálni bele. A MacAudio hangszórók talán maradhatnak – végül is gyári helyre kerültek beépítésre.
Hibalista
- Csak kopóalkatrészek, 3 akksi, 1 garnitúra gumi, 1 garnitúra lengéscsillapító.
- 14 éves korában küszöb-sárvédö rohadás kiküszöbölése után teljesen új fényt kapott.
Ide hordtam szervizbe
Opelesek: Laczkovszky és Figus
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 18 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 115000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | BMW 316 | Következő autója? | Renault Mégane Classic Business 1.4i |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
