A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Insignia (2016)

Insignia GrandSport GSI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Sportos konyhaszekrény

Szöveges ítélet

Nincs kész, írok még bele...

Az elődjét nagyon szerettem, azóta is kedvenc (népítélet: Vectra C kétáramú gázturbinás sugárhajtómű). Az előd elődje egy hulladék volt (népítélet: Bora, kézfifékes rakéta). Az előd elődjének az elődje sok szempontból egy csúcsgépvolt (nem írtam még róla, astra g 1.6). Mivel a saját autóim folyamatosan opelek voltak, a családban is sok van, így evidens volt, hogy amikor belemászott az agyamba a vezérhangya, hogy autó kell, az opel is belekerült a szórásba. Megnéztem itt Debrecenben minden kereskedést, általánosan az volt a véleményem, hogy borzalom. Volt, ahol úgy eltöltöttem háromnegyed órát autó nézegetéssel, hogy nem köszönt rám egy kereskedő se. A kínálat, szerintem, egy az egyben ócska volt. Mindenhol.

Mígnem egy 2018. márciusi éjszakán egyszer csak előkerült ez a szekér az opel webjén. A motorja miatt már akkor lehetett sejteni, hogy rövid életű modell lesz, valamikor tavasszal kezdték forgalmazni, nyár közepén már nem vettek fel rá (legalábbis itt) megrendelést, és szeptembertől már nem lehetett forgalomba helyezni (euro6d temp, pusztulj meg). Majd csak jó sokára lett belőle átdolgozott, lebutított kiadás megint.

Szóval találtam végre egy autót, ami hasonlított arra, amit elképzeltem. Meg jött a vezérhangya, hogy életemben egyszer jó lenne megnézni, milyen az új autó (többet se :) ) és lecsaptam erre. Hogy mire?

Ez egy GS GSi, jól megdolgoztatták a névkereső osztályt. Benzines, 260 ló, 400nm. A többi paramétere elég szegényes: 4 henger sorban (és nincs második sor!), meg két liter. Mint egy jobb kávédaráló. A hajtáslánc összeválogatása nem volt különösebb feladat: választhattál egyféle dízel meg egyféle benzinmotor között. Ha ezt kiválasztottad, kötelezően jött az awd és a 8 fokozatú automata. Hogy ez mire jó? Attól függ, te mit vársz tőle.

Ha racsingolni akarsz, te vagy a Fittipaldi unokaöccse típusú utcai hülyegyerek, akkor ez nem a te autód. Eleve nem könnyű, hiába fogyasztottak rajta vagy másfél mázsát. De a valódi probléma, hogy a lóerők fejére raktak egy környezetvédelmi norma feliratú betonlapot és lenyomták őket, mint a bélyeget. Ha hirtelen gyorsítanál, akkor először a motorvezérlés esik gondolkodóba, hogy mit is akartál. Utána a váltó hív össze konferenciát, hogy milyen folyosói pletykát hallottak. Példa: gurulsz az úton, beszorultál kamion mögé, majd szabaddá válik az út. Szép óvatos kultúrember módjára lepadlózod. Nem történik semmi. Elkezd a motor gondolkodni, hogy mi van. Még mindig semmi. Majd kinyitja a pillangószelepet, elkezdi szívni a levegőt. Kis idő múlva körbeér a levegő, elkezd rátüsszögni a turbó turbinakerekére. A turbó elkezd forogni, eltelnek tizedmásodpercek, mire felpörög. Akkor elkezd tölteni. Majd jön a váltóban a bizottság, hogy mi legyen. Visszavált egyet. Majd még egyet. Néha egy harmadikat is.És még mindig nem történt semmi. És amikor a váltó döntött végre, a turbó felpörgött végre, akkor hirtelen elszabadul a pokol és elkezd menni, mint egy barom. Attól kezdve húz és megy, csak mire megjön a kedve, addigra rendes autóval végeztél az előzéssel. Hozzáteszem, én túra módban szoktam használni, az a legtohonyább módja. Azt is eléggé sokára tartott megtanulni, hogy nem az számít, hogy mennyire nyomom be a gázpedált, hanem az, hogy milyen gyorsan. Ha szépen, udvariasan nyomom be, mint amit megszoktam az elődjén, akkor kb. nem történik semmi a következő pártkongresszusig. Ha paraszt módon "felrúglak az égbe" módszerrel koppanásig padló, de úgy, hogy tényleg rendesen koppanjon, akkor elég hamar elindul.

A másik felhasználási módja, hogy utazni akarsz vele, és nem hülyegyerek módon, hanem átlag normális módjára, amibe egy-két tempós előzés belefér, de gumicsikorgatás nem. Na erre a fajta közlekedésre kiváló. Tehát ha már nem akarsz minden lámpánál racsingolni, befizettél már pár traffi büntetést és nem akarsz többet, akkor ez a te autód. Amikor nincs választási lehetőség vagy ok a gondolkodásra, akkor az automata váltó jól vált. Például ha el akarsz indulni, akkor a váltó választhatja az egyest meg az egyest, és utána szépen kapcsolgathat felfelé, ennyi a választási lehetőség. Ilyenkor ezt pöpecül megteszi. Már beleöregedtem ebbe, úgyhogy egyre jobban úgy érzem, nem azért lett automata, mert nem volt más, hanem azért, mert jó ez így.

A motor egyébként elég jó. Változtatható geometriájú turbó van benne, így sokat tud tenni a fogyasztás csökkentése érdekében. Az abszolút minimum nálam 7 liter volt, ez sík úton, nyári napfényben, üres országúton, nyugisan elgurultunk világot látni 90-nel. Ha autópálya néptelenebb részén tudok tempomattal gurulni, akkor 8.3-ig lecsuroghat, de ennél azért több is lehet. Városban sok mindentől függően 14-15 liter simán bemegy. De 14-ből megvan akkor is, ha jogsi kockáztató üzemmódban megyek vele (német autópályán :P ). Hogy ez sok vagy kevés, mindenki döntse el maga. Egy fele ilyen nehéz rozsdaboglya saxohoz képest sok. Egy kényelemben, szolgáltatásokban hozzá mérhető autóhoz képest (tipikusan az előző szekerem) nem sok, egy literrel kevesebbet fogyaszt normális tempónál és egyre többet spórol, minél gyorsabban megyek, mint mondtam, az elődautóhoz képest.

Ehhez tartozó kérdés a fék. Piros brembó féknyereg, meg is szokták bámulni. Egyszer száraz, tiszta, relatíve meleg téli autópályán besatuztam a michelin pilot alpin 5-öket, és úgy éreztem, hogy kiesik a szemem. A lassulása más kategória, mint amihez eddig szokva voltam. Tarts mögötte követési távolságot, mert te biztosan nem állsz meg időben, ha az autó lassulni akar.

A hajtáslánchoz tartozik a négykerék hajtás. Nyomatékvektoráló összkerékhajtása van. Ez azt jelenti, hogy a váltóban nincs rendes kuplung, de a hátsó (minek nevezzelek..)műben van. Ha jól tudom, nem differenciálmű van benne, hanem olyan elektromos vezérlésű kuplung, aminek a zárását szabályozni tudja, ezzel szabályozni lehet a kerékre jutó nyomaték arányát. Mindkét oldalon van egy-egy, amiket 5%-tól 100%-ig tud szabályozni. Normális közlekedéskor 5% nyomatékot tesz a két hátsó kerékre, ezzel megoldja a differálást is, de általában az autó fronthajtásos marad. Ha "helyzet van", akkor lehet neki gázt nyomni, és akkor elkezdi tologatni a nyomatékot, ezzel segíti az autót, hogy arra menjen, amerre akarod. Nagyon durva érzés először megtapasztalni, hogy egy szűken, de gyorsan vett kanyarban arrébb rakja a fenekét. Ami engem letaglózott, hogy lehet vele driftelni! Egy opellel! 19 januárjában egyszer volt itt egy nagy hóesés, akkor kivittem, és vagy fél órát drifteltem egy üres parkolóban, amíg a yard meg nem jelent, és diszkréten haza nem kísért :)

A kasztniról: nekem kedvenc az 5 ajtós kasztni, eddig mindig ezt választottam, ha volt lehetőségem választani. A kasztnival két baj van, az egyiket én okoztam: 1. úgy döntöttem, hogy nem nézegetni veszem, ezért az alap fényezést választottam. Te ne tegyél ilyet, mert az alap fényezése viszonylag puhább és sérülékenyebb. A másik baj, amit nem tudtam se kikerülni, se megoldani: mocskosul rohadtul nagy. MINEK??? Minek kell 4 méter 97 centire nyújtani egy egyébként nem kicsi autót (úgy értem: a logikus elődje, a vectra 4 méter 77 centi volt és az sem kicsi)? Piszkosul nem hiányzott bele az a 20 centi, így legalább vannak plázák, parkolóházak, ahova nem lehet tolatás nélkül bemenni. A hátsó fejtér ebben is szűkös egy kicsit, de nem szoktam a hátsó fejtér környékén ülni, akit meg szívességből elviszek, ne panaszkodjon...

A vezetéssegítő cuccai jók. Megkockáztatom: sokkal jobban működnek, mint ahogy ezen web anyaszervezetének újságírói le szokták szólni. Én ki szoktam kapcsolni a startstopot, a többi meg működhet. Az adaptív tempomat kifejezetten jó, baromi nagy fílingje van, hogy becsurgok Pestre az M3-as bevezetőjén, megyek az m5-ös kivezetője irányába, és pedálnyomkodás nélkül végigvisz a teljes úton az adaptív tempomat. Arra figyelni kell, hogy ha autópályán kisorolok a szélső sávba, akkor vagy ne menjek szorosan az előttem menő mögött, vagy kis gázt adjak (amitől kikapcsol a tempomat), mert a távolságtartás miatt azonnal fékezni kezd és az kívülről büntetőfékezésnek látszik.

A lámpája se rossz, bár ott felmerült, hogy nem tesztelték le rendesen. Autópályán nem működik, mert a szembejövő kamionokat nem veszi észre a középső sövény miatt, viszont a sofőrjét már képes elvakítani, úgyhogy ott mindig villogás van. Országúton működik. A sávtartója elég jó, egyedül a kormányfogás érzékelője okoskodik néha. Van olyan szakasz az m35-ösön, ahol nem kell kormányozni, ott raplizik, hogy kormányozzak. Pedig nincs mit.

A fedélzeti elektronikája nem kimagasló, de nekem megfelel. Nálam fontos szempont volt a tisztességes kihangosító, ezt teljesíti, lehet benne szabályosan telefonálni. Van benne navi, 2021-ben majdnem 40 rugó bele a térképfrissítés, hát ott rohad meg, ha nem találja meg, hogy miért megyek a mezőn 130-cal.

Sokan istenítik az üléseket. Amikor meghallottam, hogy a bőr belső mennyibe kerül, inkább nem kértem. Ez súlyos hiba volt. Utólag derült ki, hogy nem a bőr belső ennyi, hanem a bőr belső, az elektromos ülésállítás, a szellőztetés, stb. egy rakás elektromos klafanc együtt annyi. Meg kellett volna venni. A másik gond, hogy az ülés kifejezetten szűk. Én a 135 kilómmal elég széles jelenség vagyok, a combom nem fér el a combtámaszok között. Különösen úgy, hogy mivel nincs kuplung, nem fogok zárt lábbal nyomorogni, hanem a bal lábamat terpeszbe rakom, és így már nem fér el az ülésen. A számla szerint az ülés AGR-es, az ülésen egy ilyen felirat sincs, úgyhogy nem tudom, szerintem ez nem agr-es, hanem egy sima opel sámli. Nem rossz, nem kényelmetlen, de nem az a szint, amit ekkora marketing kampány után vár az ember.

A negatívumok:
- a kasztnin az illesztések elég nagyvonalúak. Azért 2018-ban egy 12 misis autón lehetne közelebb húzni a lemezeket
- sapka nélküli betöltő nyílása van, gyakran úgy akad meg benne a töltőpisztoly, hogy nem tudja befolyatni a benzint. Olyankor fogni kell.
- a betöltőnyílás befelé lejt. Vagyis megmarad benne a lé, eső, stb. Miért nem kifelé lejt? Raktak bele leeresztő csatornát, ami eldugulhat.

Mit hoz a jövő? Alapvetően azt gondolom, hogy nem veszek már többet autót, újat meg pláne. Én szeretem sokáig megtartani a kocsijaimat, az előző még megvan, 18 éves, ha ez is lemegy 18 évig, akkor már hetven leszek, mire lejár. Jobb lesz akkor már nem vezetni. Másrészt meg mire ez lerohad, vennék mást, mit? Ilyen vackokat, mint most, hogy kisköbcentis nagyturbós ál/mild/mittomén hibrideket? 400 köbcentiből 500 lóerős suvokat 12 fős táncteremmel, 4 tonnából? Nem arra megy az autóipar, amit én szeretnék, az tutti. Marad ez, meg marad az elődje, a vectra, oldtimernek.

Mondanám, hogy vegyetek ti is ilyet, de már nem árulják. Én meg nem adom. Érzelmileg még mindig az elődjéhez kötődöm jobban, bár ezt is szeretem. Közlekedni jó, ha meg nosztalgiázni akarok abból a korból, amikor a váltó rendes vasakat tologatott és ha gázt adtál, azonnal felpörgött a motor, arra marad az előd. 3.2 V6, a többi pözsóopel csak bohóckodás, kivéve a mustang 5.0v8-at.

Hibalista

- gépháztető zárja - szellőztető ventillátorok - küszöbtoldat gyárilag lógott

Ide hordtam szervizbe

debreceni márkaszerviz

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

gödöllői márkaszerviz

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2018
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (7) Vezetett km 31700
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Vectra C GTS Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Insignia 2016 (2017)

További ítéletek (3 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)