A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Insignia (2008)

Insignia 2,0 CDTI 

Az ítélet értékelése
1,3(3 db)

Sosem volt még ilyen jó, mégis a legrosszabb.

Szöveges ítélet

Sokat vezetek. Évi 60-80ezer, többnyire autópályán, sietősen. Céges autók jönnek-mennek.
Ennek tetszett a formája, bár benne még sosem ültem, a szalonba sem mentem el, hogy megnézzem, hogy egyáltalán milyen belülről. Az újságírói tesztek jók voltak, sajnos elhittem és kértem egyet.

A következő 5hónap és 30ezer km minden nap azzal telt el, hogy őszintén csodálkoztam, hogy hogyan dícsérheti ezt az autót bárki, akinek van a katagóriában összehasonlítási alapja, illetve hogyan képes az Opel ennyire silány autóra büszke lenni. (Bocs, hogy kimondom: Vectrából átszállva lehet akár jó is)

Belső tér:
A példány az autómata váltón kívül teljesen alap kivitelű volt.
A kormány (semmi bőr, a dudán és a forgathatóságon kívül semmi funkció) olyan vékony, olyan kemény, amilyen az Asconában volt a 80-as években. Konkrétan nem hittem a szememnek, hogy ezt, 2013-ban létezik gyár, aki szerelni meri.
Ha óvatlanul nyúltam a ajtón lévő zsebbe, az lenyúzta a bőrt a kézfejről, annyira sorjás a műanyag.
Az ablak hátul tekerős, az egész autóban 1db szivargyűjtó. Spórolás a köbön.
A manuális klíma télen és nyáron is rapszódikusan változtatja, hogy éppen hideget vagy meleget fúj. 10ezer km, kizárólag autópályás futás után a műszerfal már nyöszörög.
A CD-s rádió (HiFi szó említése több mint költői túlzás) kb arra való, hogy a Kossuthon a híreket meghallgasd. A kijelzője gondolom raktárkészleten maradt a B-Corsa után, ide pedig elsütötték. Kelet-Európa megeszi. Opel Essentia.
15 éve nem ültem autóban, amiben ne lett volna fényre sötétedős visszapillantó tükör. Nem is hittem, hogy ez még létezik. Sajnos igen. Az Opeléknál, raktárról.
Napellenző műanyag, tükör csak az anyósnak, persze lámpa nuku.
Középső kartámasz semmire sem jó, túl hátul van. Vezetés közben esélyed sincs "pihentetni" a kezed. De erről majd később, a futóműnél.

Motor, váltó:
Motor jó, megfelelően nyomatékos, persze nem versenyautó, de kultúrált-szerethető és közben keveset eszik. Én 6,8-al adtam vissza, a pályán óra szerinti 160-as utazóval, nemritkán beleszaladva a 200-ba. Hatótáv >1000km egy tankkal.
Sajnos hideg reggeleken lassan melegszik fel. Kár volt kispórolni a kiegészítő fűtést.
A váltó a kellemesen hosszú utolsó fokozattal jó öreguras-utazó autóvá teszi.
Váltó egyébként nem rossz, persze nem egy DSG, de teszi a dolgát. Monoton emelkedőkön, adott gázon állva, hajlamos volt össze-vissza váltogatni. Egyet fel, kettőt vissza. Egyet fel, egyet vissza. Ha már a zene úgysem szól szépen, legyen valami szórakozás...

Futómű:
Első méterek után az mondtam, hogy oké, kemény. Ezt szeretem. A kormánynak ugyan nincs visszajelzése az útról, de legalább a kocsi az úton marad.
Aztán az első autópályás, a legenyhébb íven történő gyenge fékezés után szabályosan kivert a víz. Életveszélyes (nem túlzás) pumpálásba-csóválásba kezd a kocsi feneke. Nem vészfékezéskor, csak egy átlagos, még egy Dáciából nézve is ártatlan fék simitáskor, akkor ha nem tök egyenes az út. Meg akkor is, ha picit huplis. Üresen egyértelműen, megkérdőjelezhetetlenül könnyű a feneke. 4 felnőttel + csomag pedig túlterhelt.
Valszeg van valahol egy idális terhelés, ahol talán jó. Kb kétésfél felnőtt meg egy laptop táska, fél tank benzin. Két táska vagy tele tank már sok.
Opelnek sikerül megvalósítani, amit mások pont fordítva csinálnak. Opel csinált egy futóművet, ami a városban kemény, 100kmh feletti sebességnél pedig (meg)rémisztően puha.
Van összehasonlítási alapom, vállalom: szinte a ma kapható összes katagória társnak ennél jobb-biztonságosabb az úttartása.

Külső:
Nem hittem volna, hogy ebben a katagóriában lézetik mai-modern autó amelyiken 1db ködlámpa van. És mégis. Elöl semmi, balhátul 1db.
Sajnos nálam a nemXenon-nincs ledes menetfény verzó volt. A Xenonos lámpa lenne jó, de ez így gyengusz.
A külső formát -szerintem- jól megrajzolták. Szeretem ezt a csapott, 4 ajtós formát. CC Passát, CLS, i40.
Persze ezt is "sikerült" valami fillérb@szó indok miatt elcsúfítani egy 30centis lifegő gumi antennával. Mér' nem mondja már meg valaki Nekik, hogy ebben a katagóriában EZ már ciki??

Összegezve: Vártam a napot amikor leadhattam. Ennél minden jobb. Minden. A Hyundai i40 agyonveri, a Passáttal összehasonlítani nem is érdemes, az egy másik ligában focizik. Az újságírói tesztek és a tapasztalt valóság után durcás kisfiúként puffogtam: Srácok nem ezt ígértétek!

Hibalista

- undefined

Ide hordtam szervizbe

undefined

Értékelése:

Másik szerelő értékelése

undefined

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2013
Kényelem (1) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (3) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? 5-ös Következő autója? Passat CC
Ennyire szerette (1) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (2.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Insignia 2008 (2009)

További ítéletek (58 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)