Sok hűhó - és megéri
Szöveges ítélet
Sokat kell városban is használnom, de annak ellenére, hogy azt gondolná az ember, hogy nem egy városi autó, még a dugóban araszolás is különös élvezet vele. Ilyenkor bőven elég a tudat, hogy "tudnék én menni, ha kellene". És ez az érzés uralja az autó használatának minden percét. Ha kell simán odaállok, bármelyik jelöletlen BMW, vagy bálnamerci mellé, aztán még éppen látom az állvamaradt kopaszok fejét, ahogy próbálják elolvasni, hogy mi van ennek az Opelnek a hátulján.
Szerintem ennél erősebb autó egyszerűen nem kell, a 250 km/h leszabályozásig olyan természetességgel gyorsít, hogy feltehetően menne ez még simán feljebb is.
Igen, sokat fogyaszt. Aki a benzinen akar spórolni, ne vegyen ilyet. Ezt úgy kell érteni, hogy semmilyen módon nem lehet 10 l alá levinni a fogasztását, még ha csak lejtőn lefelé használja az ember, akkor sem. Viszont sport üzemmódban, széttaposva, lámpától-lámpáig gyorsulva sem megy 13 l fölé. Nekem az a 3 l benzin bőven megéri az élményt 100 km-en, mondjuk egy mozijegy is drágább, ha nem a hétköznap délelőtti matinéra szól. Nyilván az automata váltó is benne van ebben, de ez a váltó nagyon jól teszi a dolgát, nem mondom, hogy észrevétlenül, de még a többszörös visszaváltásoknál is mindig eltalálja a megfelelő sebességet.
És igen, van turbólyuk. De én ezt kifejezetten élvezem, mert a lyuk alján sem fulladozik, hanem csak normálisan gyorsul. Amint eléri a kellő fordulatot, akkor viszont rendesen hátbarúg, ami szintén a játék része, és egy kis plusszt visz a hétköznapokba. Persze lehet vele kényelmesen, öregurasan is közlekedni, de mindig azzal a tudattal, hogy egy pillanat alatt "játék autóvá" válhat, ha a vezető úgy akarja. A turbó hangja egyébként zseniális, a motor annyira halkan és simán jár, hogy semmit nem lehet belőle hallani, így menet közben csak a turbó fütyül.
Kizárólag márkeszervízbe hordom, eredeti alkatrészeket teszek bele, ami azt jelenti, hogy ha ez egy Opel, akkor drága a szervíz (nagy motor, nagy teljesítmény, az olajcserékre különösen érzékeny). De ez nem egy Astra 1.6, ezért a szervíz és fenntartási költségeit sem szabad ahhoz mérni. Ha azt nézzük viszont, hogy a teljesítménye 3X Astra 1,6, akkor kiderül, hogy a költségei nem háromszorosak.
Igen, a beső tér sok helyen recseg, köszönhető ez a PET palack minőségű műanyagoknak, de csak ha nyomkodjuk. Menet közben teljesen zajtalan.
Ez a kiadás az elérhető legmagasabb felszereltséget tartalmazza amit az Opel most elő tud állítani, bőr ülésekkel, sok teljesen értelmetlen extrával, de ezek a legtöbb embernek azért tudnak örömet okozni. Nekem a négy kerék hajtás okozza a legtöbb örömet, ami még száraz időben is érezhetően kimagasló stabilitást biztosít. Ha a biztonság lenne az elsődleges szempont, ilyen nyomatékos autókat csak négy kerék hajtással szabadna gyártani, mert így szinte bolondbiztos bármilyen időben. A játék fokozása kedvéért a sport gombbal át lehet változtatni hátsó kerekessé, bár határ helyzetben így is beavatkozik az összes elektronika.
Használtan, ár-érték arányt tekintve szerintem a legjobb a piacon. Aki az autózás élvezetét a benzinkút számlálóján keresi az ne vegyen ilyet.
Hibalista
- undefined
Ide hordtam szervizbe
undefined
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
undefined
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 100000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 13 l |
Előző autója? | 407 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
