Pont mint a Kínai cipők olcsó, és gagyi
Szöveges ítélet
Úgy gondoltam ideje megírnom egy értékelést a „legjobb autóról” amit eddig gyártott az Opel.
Igyekszem egy korrekt és részletes véleményt írni, hogy ha valaki vásárlás előtt áll, el tudja dönteni, vajon megfelelő választás e az Insignia.
Nem tagadom, elsőre megtetszett az Insignia. A külső és a belső nagyon el lett találva. Bár ez szubjektív, szerintem kevés ember van akinek nem tetszik.
Nem volt még Opelom, ezért bizakodva vettem meg egy 2.0 CDTi 160 LE változatot, 9000 km-el.
A motor kissé hangos alapjáraton, de úgy voltam vele, hogy ha ez az összes hiba amit fel lehet róni a számlájára, akkor nem csináltam rossz vételt. Sajnos csak később derült ki, hogy mekkorát tévedtem.
Nézzük először a futóművet:
• Először nagyon furcsa volt a kocsi viselkedése az úton, de ezt betudtam annak, hogy szokni kell.
• 245/45 R18-as kerekekkel vettem. Azt gondolná az ember, hogy ekkora kerekekkel úgy tapad az útra, hogy elmozdítani sem lehet. Hát ez ebben a formában egyáltalán nem igaz.
• A kormány nagyon könnyen mozgatható, sőt, túl könnyen. Úttípustól függően össze-vissza elhúz, egyenetlen útfelületen majdhogynem lehetetlen egyenesben tartani. Ha keresztirányban lejt az út, akkor balra erősen, jobbra kevésbé húz el. Példával illusztrálva, a budai alsó rakparton, ha elengedem a kormányt 60-nál kb 25 m-en belül a szembejövő sávban találom magam. Erre mondják, hogy életveszélyes.
• A hosszanti vájatok az úton szó szerint rémálommá teszik a vezetést, mert nagyon megvezetik a kocsit. Minden úthibára rendkívül érzékenyen reagál a kormány, és markolni kell veszettül, ha nem akarok az árokban kikötni.
• Az egyenesfutása így csak autópályán mondható elfogadhatónak, ha az út minősége megfelelő. És természetesen a problémamentes autózáshoz szélcsend is szükségeltetik, mert az oldalirányú szelet nagyon nem tolerálja. Minden egyéb esetben össze vissza kódorog az úton. Összességében ki merem jelenteni, hogy az Insignia rendkívül instabilan viselkedik az úton. (megjegyzem a téli gumikkal, amik 225/55 R17 méretűek, ezek a jelenségek kevésbé jelentkeznek)
• A GM és az Opel Maxabo álláspontja szerint, ez nem rossz, hanem ez ilyen. Valóban ilyen, ezt az általam vezetett 3 Insignia bizonyítja a legjobban.
• A futómű szerves része a fék. Fékezésnél annyira rázta a kormányt, hogy az valami elképesztő, így 10 000 km-nél komplett első féktárcsa és betét csere volt, szerencsére még garanciában. A hátsó tárcsa úgy nézett ki, mintha egy részeg esztergályos bohóckodott volna vele. Kb 2 mm-es barázdák voltak mindkét tárcsán. Természetesen az Opel szerint ez az én hibám, és nem cserélik ki garanciában. A fórumokat olvasva viszont hamar kiderült, hogy korántsem egyedi jelenségről van szó. Természetesen a saját költségemen ki lett cserélve.
• Ezután 45 000 km-nél a komplett kormányművet cserélték garanciában, mert kopogott.
Utastér, karosszéria:
• Hátul állítólag kicsi a hely, de egyrészt nem ülök hátul, másrészt nekem még egy utasom sem panaszkodott.
• Az ülések kényelmesek, megfelelő oldaltartásúak, bár a vezetőoldali ülés 80 000 km után ki lett ülve, és a kereszttartó vas elég kényelmetlen tud lenni.
• A gyári CD-s rádió hangja kritikán aluli. Se mély, se magas, mint egy régi Sokol rádió.
• Nekem 5 ajtós van, a hátsó kalaptartó pedig kb 15 000-től kezdve zörög. (egy 8 millás kocsiban)
• A lámpakapcsoló gombjáról a recék lekoptak és elfolyósodott. Ragad az egész, gyári hibás ócska műanyag, ráadásul a GM szerint egyedi hiba, mert valamilyen oldószerrel mostam meg. (azt az egy kapcsolót, a többit nem) Természetesen ez sem egyedi hiba, mert az Opel Ivanics előre jelezte, hogy majd a kapcsolót is cserélni kell. Persze nem hittem neki.
• Először nem értettem miért kérdezgetik a szervizben, hogy nyílik e a csomagtartóm. Hát rájöttem, a kapcsoló beázott, és immár nekem sem nyílt ki. A kombikra van gyári visszahívás, az öt ajtósokra nincs. A GM szerint szintén egyedi probléma, sajnos saját költségre cserélhetem ki. Ezt egészen pontosan pofátlanságnak hívják!
• Pótkerék nincs, csak defektjavító készlet. Így alátámasztás híján a csomagtér burkolat az első nagyobb bevásárlás után berogyik, ami már több mint nevetséges.
Motor, váltó, fogyasztás:
• országúton 140-ig 6,1 vegyes 7-7,5 L/100km
• légszűrő tartó nyikorog, be kell zsírozni, és a hang megszűnik
• reggel hidegben a rükverc és az egyes fokozat nem, vagy alig kapcsolható, a szerviz szerint ez ilyen
• hidegben egy zetorhoz hasonlít a hangja, ha már felmelegedett, akkor meg egy varrógéphez
• sebesség és gyorsulás szerintem a kasztnihoz és motorhoz mérten tökéletes
• a turbó nyomásszabályzó kapcsolója tönkrement, a csere után viszont a turbó elkezdett fütyülni. Még nem tudom ez mennyibe fog kerülni, de sejtem, hogy az Opel szerint szintén egyedi hibáról lesz szó
Utazási komfort:
• a kanyarkövető xenon nagyon jól bevilágítja az utat, este élmény a közlekedés. (természetesen először mindenkit vakított a tompított, mert alapból rosszul volt beállítva. De egy kis fizetős szoftverfrissítés után már nem villogtak rám)
• a motor és gumi hangja erősen beszűrődik az utastérbe, ezért egy idő után zavaró
• autózási élmény a futómű fentebb említett hibája miatt sajnos gyalázatos
Kirívó hibák:
• gyári support használhatatlan, totál hülyének nézik az embert
• szoftverfrissítések fizetősek holott csak a gyári hibák korrigálásáról van szó
• összeszerelés minősége pocsék
• felhasznált alkatrészek minősége gyalázatos
• a fék nem az autóhoz való
Összegzés:
Több fórumon olvasottak, és több szerelővel folytatott eszmecsere után azt a választ kaptam, hogy sajnos az első szériás Insigniákkal sok a probléma. A GM hozzáállása felháborító, egészen egyszerűen lerázzák magukról a felelősséget. Elképzelhető, hogy valóban csak az első szériánál vannak problémák, de nekem senki nem mondta, hogy melyik szériát szabad megvenni. Egy biztos, bármennyire is tetszik külsőleg, kizártnak tartom, hogy valaha Opelt vegyek. Kalandvágyóknak és adrenalin függőknek viszont remek választás.
Ui.: Egy dologra mindenképpen kíváncsi lennék. Vajon mit mondana egy Opeles főmufti, ha kipróbálná a kocsit.
2013.06.26.
Turbófütyülés miatt elvittem egy turbóshoz. A lapát beleér a házba. Javítani nem lehet, alkatrész nincs, új turbó 255 000,-
Bal hátsó rugó berogyott. Csere 32 000,-
Most erre mit mondjak?
Hibalista
- kormánymű - első, hátsó féktárcsa - turbónyomás kapcsoló - csomagtér nyitó - lámpakapcsoló - turbó - bal hátsó rugó -
Ide hordtam szervizbe
Opel Maxabo
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 9000 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Focus | Következő autója? | A6 |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.4/10) |
