Pénzt nem adnék érte
Szöveges ítélet
Mindenek előtt szeretném tisztázni, hogy nem megvettem, hanem cégautó/bérautóként használtam. Munkám miatt sok autót vezetek (Octavia, Focus, Corolla, Ibiza, Leon, Jetta, Golf, S60, néha Merci, stb, benzines és dízel motorral, kézi és automata váltóval egyaránt, mikor mire kell), kisebb-nagyobb ideig (pár héttől pár hónapig), de heti 1000 km-eket minimum megyek velük. Így úgy érzem, hogy van megfelelő összehasonlítási alapom.
Nem rég volt szerencsém kipróbálni egy kétliteres dízel Insigniát, (fut még Saturn Aura és Vauxhall néven) felszereltséget nem tudok, rövidebb ideig használtam, majdnem 1000 km-t mentem vele hetente hegyvidékes és sík terepen, városban, vidéken és autópályán, utaztam vele egyedül és teli csomaggal is, úgy érzem ennyi idő alatt a szervizeléstől eltekintve mindent megtudtam.
Az, hogy az autó szép-e vagy sem, mindenki döntse el maga, az eleje nekem tetszik, a háta nagyon nem, a középkonzol szintén nagyon jól néz ki, de a műszerfal szerintem nagyon gagyira sikeredett... mintha a Mazdát vagy az Alfát akarná utánozni...
Az ülések a kategóriatársakhoz képest szerintem kényelmetlenek, olyan 100-150 km-t lehet úgy vezetni, hogy az ember ne érezze meg, rosszabb mint egy Corolla, Avensis, Volvo S60, Octavia vagy Mazda 6, de jobb, mint egy Focus vagy Mondeo (a Fordok nagyon kényelmetlenek), vagy bármelyik Seat. Azt mondanám, hogy olyan mint egy Golf vagy Jetta, csak az a bibi hogy ez mégis egy nagyobb autó, amit utazásra találtak ki...
A belső és a csomagtér nagyjából akkora, mint a kategóriatársakban, az 5 ajtós kivitel nyilván jobban pakolható, mint a sedan, ettől eltekintve tényleg ugyanaz.
A rugózást jónak éreztem, pedig nem mentem vele jó utakon, sőt... (Ny Európában is vannak szar utak nem csak Mo-n) ráadásul gyorsan kellett mennem, ennek ellenére jó volt a tartása és megfelelő volt utazásra a rugózás, ezt kb eltalálták, illetve a kocsi jól kanyarodik, ami parkolóházakban volt jó. A kanyarodástól eltekintve viszont eléggé nehezen kezelhető a kocsi, Chrysler és Dodge Intrepid-nél éreztem így, csak azok sokkal nagyobb autók (nem Európára tervezték őket) a hátsó kialakítása miatt teljesen lehetetlen belátni, tolatni csak a külső tükrökből lehet, a belső tükröt akár le is lehet szerelni, semmire nem lehet használni, a kis hátsó ablak miatt alig tükröz valamit. Az A oszlop akkora, hogy vagy ki kell fejelni a szélvédőt, vagy hanyatt kell feküdni, különben semmit nem lehet látni. Octaviában, S60-ban, Fordokban, Toyotákban szerintem nincs ekkora holt tér.
Az automata kézifék kezelhetősége kritikán aluli, néha fog, néha meg nyomkodni kell sokáig, hogy fogjon, vagy hogy elengedjen. A visszagurulás-gátló (HLA) pedig iszonyatosan szar és balesetveszélyes: elvileg ha leejtőn áll a kocsi akkor megfogja, és csak akkor engedi el, ha gázt adok sebességben. Ennek ellenére nem egyszer előfordult, és nem csak az én példányomban, hogy nyugodtan álltam a leejtőn, és hirtelen kioldott! Kétszer játszotta el velem, mindkétszer a lélekjelenlétemen múlt, hogy nem koccantam, ugyanis eléggé meredek utakon is voltunk. Ez után sem én, sem a többiek (ugyanilyen kocsit kaptak) nem merték használni, végig taposták a féket, csak úgy meg eléggé nehéz elindulni meredek leejtőn, hogy hirtelen elengedem a féket és gázt kell adni. Amilyen halott és gyenge a motorja meg pláne... innen át is térnék a következő fejezetre.
A lelke, a motorja eléggé borzalmas. Először is olyan hangja volt, mint egy varrógépnek, amit egy 50 éves traktor motorja hajt, iszonyat hangosan zakatol minden sebességnél, minden úton (egyébként a gördülési és a szélzaj is eléggé hangos, de lehet, hogy az a gumi vagy az út miatt volt, nem tudom nem Magyarországon vezettem). Öregebb Volvo-kban, Toyotákban és Mazdákban sokkal nagyobb a csend, a kb ennyit futott Mondeo-knál is hangosabb. 2 literes létére rosszabbul ment mint egy kis 1.5 dízel Clio vagy Focus, (pedig elvileg 160! LE?) kettest csak 25 km/h felett érdemes kapcsolni (dízel automata Volvo S60 vagy Jetta itt már 3-ra vált), de néha még ott is fuldoklott... városban körforgalmakban (Nyugat Európában csak ilyen kereszteződések vannak) ez nagyon zavaró, nagyon ki kell húzatni az autót, csak akkor meg írja a számítógép, hogy váltsak... váltok és nem megy. A sok egyes kapcsolgatásból jött a következő gond, a váltó, az 1-es és a 2-est nehezen vette, bele kellett erőszakolni a fokozatba, pedig nem volt széthajtva, viszont a 6-ik jó hogy van (mondjuk ez már minden kategóriatársban benne van, sőt kisebb kategóriás öregebb autókban is, pl automata Jetta).
Összességében véve ha választanom kéne nem vennék ilyet sosem (Mo-n az ára szerintem 8 mFt lehet, ennyiért olyan Accordot vagy 6-ost veszek hogy megszólal: a legdrágább Mazda 6-os van 8 mFt környékén), és következőre nem fogom ezt az autót választani, a Volvo S60-t, Mondeo-t, 6-ost, de még a kisebb kategóriába eső Corolla-t, Jetta-t, de még a Focus-t is inkább választom mint ezt.
Inkább úgy érzem, hogy az Opel a 20-30 évvel ezelőtti hírnevéből akar megélni, és ezt akarja megfizettetni.
Hibalista
- Nem én szervizeltem, csak az árlistáját láttam az autó kezelőjénél, Nyugat Európában a magyar fizetéshez képest nagyon drága, hogy Magyarországon mennyi lehet azt nem tudom, de az alapján otthon sem lehet olcsó...
Ide hordtam szervizbe
Nem én szervizeltem.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 7000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 1500 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | S60 2.4 D5 | Következő autója? | 6 |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.1/10) |
