Nem városba való
Szöveges ítélet
Franciaországból lett behozva, Magyatrországon vettem egy éve. Jelenleg 4 éves az autó, az első felső-középkategóriás autóm. Nekem vezetőként kényelmes (190 cm/100 kg), Astrából ültem át, érezhetően nagyobb. Kombi, fér bele minden. 18-as alufelniken vettem, hát ez nem kifejezetten a budapesti utakra való (ahogy a frissen beszerzett 17-es lemezfelnik sem). Sajnos nem az optimális felhasználási területén használom, ami a több ezer kilométeres autópályázás lenne, hanem a dugóban araszolgatásra, így nem igazán tudom kihasználni a nagy nyomatékot sem és a fogysaztás is 10 liter feletti, ami sokkoló az 5 literes Astra-fogyasztás után. A váltókiosztás sem optimális a városba, maximum 3-asba tudom felkapcsolni (2000-es fordulatszámon 70 km/h). Tolatóradar nagyon ajánlott, semmit nem lehet hátra látni, előre se egyszerű.
Annak tudom ajánlani az autót, aki sokat megy vidékre, autópályán 150nél 6-osban 2200-at forog és 6 litert fogyaszt. És persze ott nagyon jó a masszív kerék is, megy, mint a vonat.
Szervíze is drágább, mint az astra, egyszerű éves szervíz 60e Ft körül van, márkaszervízben. Nyári/téli gumik ebben a méretben 50e Ft/db. És ebből kell 8... Én használtakat vettem egyelőre.
A kötelező szervízen kivül egyetlen szervízeseményem volt, dugóban araszolgatáskor zörgött a ventillátor elől, ezt egy 20e Ft-os ún. turbófeltöltőszelencével orvosolták. Ezen kivül kijár a csomagtérroló tartója, néha bukkanónál visszacsévél. Egyszer a márkaszervízből béreltem tetőcsomagtartót, amiben elengedett egy fix csavar, az elég gyenge konstrukció és az ára több, mint 100e Ft, szerencsére összeeszkábálták.
Update 2016 január
Az elmúlt egy évben a használata javarészt autópályára korlátozódott, oda ahová az egész konstrukció való. Ott 140nél 6 litert fogyaszt, halk és nagyon stabilan lehet vezetni. Szervízesemény nem volt, csak a kötelező szervíz fékcserével, de már maszek szervízben, nem márkaszervíznél.
Hibalista
- Csomagtérroló tartó. Turbófeltöltő szelence. Tetőcsomagtartó csavar.
Ide hordtam szervizbe
Opel Gombos.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Maszek - Szeged Karai
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 120000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Astra | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.4/10) |
