A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Insignia (2008)

Insignia 2.0 CDTI 4x4 Sport (160 LE) 

Az ítélet értékelése
4,4(5 db)

Nem tüzes szerető ez, de feleségnek jó lesz

Szöveges ítélet

2015.12.27

Az autóban már 100.000 kilométer van, és továbbra is meg vagyok vele elégedve. Az utolsó bejegyzés óta csak a kötelező szervizre kellett vigyem az autót. Noha a gyári olajcsere intervallum 30.000 km-ben van megszabva, én lelkiismeretesen 10.000 kilométerenként cserélek olajat és szűrőket. Alapvetően a szerviztapasztalatom is jó, utolsó olajcsere alkalmával megoldották a középkonzol recsegését is, így az autó most jobb mint volt két évvel ezelőtt.
Ami már biztosan tapasztalt negatívum az az, hogy a féktárcsák és első fékbetétek nagyon gyorsan kopnak (és nem kizárólag a használati szokásaim miatt). Mivel nehéz az autó ezek jobban meg vannak terhelve, már kétszer cseréltem féktárcsákat elöl. Először azért meg oválisak lettek, és rázott a kormány nagyobb sebességnél, másodszor azért mert elkoptak időnap előtt. A második csere garanciás volt szerencsére. Ezen kívül cseréltem vezérműszíjat és vízpumát 70.000 kilométernél.
A felsorolt apróságokon túl továbbra is csak jót tudok írni az autóról. Ha odafigyelnek rá jó választás lehet.


------
2014.06.03

Az utolsó bejegyzés óta mentem az autóval még közel 50.000 km-t. A véleményem alapvetően nem változott, meg vagyok elégedve, bár van pár új apró bosszantó dolog.
Az abszolút típushiba, az elromló csomagtartónyitó szenzor nyilván nálam is elromlott, cseréje nem drága, de addig is kellemetlen a csomagtartót a hátsó ülésről pakolni.
Az előző bejegyzésben is írtam a zörgő kalaptartóról, ez most is zörög, és csere sem oldja meg a gondot, tervezési hiba (csak az 5 ajtósnál). Az egyedüli ami megoldja szivacs csík felragasztása a kalaptartó aljára, az érintkezési pontokban.
Aztán elromolott még a AFL Xenon lámpa, illetve, hogy nem a lámpa, hanem egy szenzor a hátsó tengelyen, ami a magasságot állítja. Cseréje ennek sem nagyon drága, de addig mindenkit megvakítottam az úton.
A középkonzol kézifék körüli része elkezdett finoman bár, de nyikorogni, főleg rossz úton, ezt is a szerviz állítólag orvosolni tudja. Ezzel még nem látogattam meg a szervízt.

Más hiba nem volt az autón, megbízhatóan működik. A software frissítéssel megoldották a hidegben ingadozó alapjáratot is. A váltó pontos, a futómű kitünő, stb. 60.000 km alatt a fenti apró javításokon kívül csak olajat, szűrőket, két fékbetétet és a jobb első kerékcsapágyat (a rossz utak miatt)kellett cserélni.

Amit megoldottam, az a hi-fi rendszer cseréje volt. Lehet kapni olyan navit, ami tökéletesen beépíthető a CD300 kijelzője helyére, és annak át is veszi az információit (rádió állomás, hőmérséklet, idő, stb). Az új rendszer jól működik, a navija kicsit lassúbb a kelleténél, de megteszi. Aztán a pocsék hangszórókat is kicseréltem, nem tettem bele nagy hangszórókat, csak egyszerűen zavart az, hogy nem voltak magas és mély hangok sem, és recsegett is. Ez a befektetés nagyon megérte. Kellemesebb azóta az autózás.



------
2013.02.06

Fél éve vettem át céges autóként a szalonból az azelőtt csak drive test-re használt egyéves Insigniát, mindössze 8000 km-el és 3 éves garanciával.
Mielőtt választottam volna alaposan körbenéztem a piacon, ennek az autónak volt a legjobb ár-érték aránya. Az autó mindenestől összesen 6,1 millió Ft-ért vettem. Ebbe az árba az 1,6-os turbós benzines Mondeo fért volna csak bele, alapfelszereltséggel. Ez az autó 4x4-es, 160 lóerős dízel, 350 Nm nyomatékkal, kanyarkövetős xenon-al, stb. Akkor nagyon jó választásnak tűnt. 5 hónap alatt több mint 10.000 km-t mentem vele, és összességében nem bántam meg a választásomat, de az elragadtatásom azért jelentősen csökkent, ugyanis van pár bosszantó hibája. Ezzel kezdem az ítéletem, a végére hagyom a jó tapasztalataimat... :)
1. A zajok: A kalaptartó már az átvétel után elkezdett zörögni, azóta sem hagyta abba. Ez még hagyján lett volna, mert kicseréltetem, de a hideg motorhang az gondolom megmarad. Nagyon zajos más (főleg kategóriatárs) autókhoz képest. Tovább fokozzák a belső zajokat az olyan apró de bosszantó dolgok, hogy például az ajtózsebek nincsenek valamivel bevonva, így induláskor alapjárathoz közel minden megzörren bennük. (A Golfnál is meg van oldva ez a kérdés)
2. A rádió. A relatív jó technikai felszereltség (nagyszerű 4x4,változtatható felfüggesztés, sebességfüggő kormány, xenon, stb) mellé elég szerény kényelmi felszereltség jutott. Senki, de senki, ne válassza az Insigniát az alap rádióval! CD300-at messzíről kerülni kell, ezt szerelik az alap Astrákba is, de szerintem a Corsaba se lenne való. Azonkívül, hogy a hangja silány, de tényleg az, még USB bementettel sem rendelkezik. Így a beltérben hallható hangokat nem tudja elnyomni megfelelően, de sima rádiózáshoz is több kell ennél.
3. A csomagtartó. Nekem az 5 ajtós modellem van, ami nagyon praktikus (lehajthatóak az ülések), de úgy van kialakítva a csomatér ajtója, hogy kinyitáskor télen mindig az elfogadhatónál kicsit több víz, hó, stb kerül a csomagtérbe. Továbbá bosszantó az is, hogy egyetlen apró lámpa világítja bal olalról a csomagteret, miközben jobb oldalra is helyezhettek volna egy egőt. A műanyag ki is van vágva, de biztos ezen is meg tudtak spórólni 2 eurocentet. A hátsó traktussal kapcsolatban viszont jó, hogy nekem a hátsó ablaktörlős változatom van. Úgy láttam ez 50 eur-os extra, ezt mindenképp megéri.
4. Az összeszerlés nem mindehol tökéletes. Az ablakkereteknél körbefut egy króm (igaziból persze műanyag az is) csík. A bal első ajtón ez nem illeszkedik pontosan, ezért 130-as tempó fölött növeli a menetzajt... A csomatartón is van egy gyári, műanyag spoiler szerűség ami ragasztva van, no ott sem tökéltetes az illesztés.
5. Az óriási mértetű gyári felnik. Az autót 245/40/19 nyári gumikkal vettem át. Ez alapfelszereltség a Sport modellhez. Mondanom sem kell, hogy ez mennyire kényelmetlen a kelet-európai utakon. Könnyű kivágni, és csak defektjavító van a csomagtartóban. Meg kell hagyni viszont, hogy gyonyörűek a felnik, de hát én szívesen áldoznék a látványból a kényelem javára.
Ezek lennének a bosszantó apróságok az autóval kapcsolatban, de ezektől eltekintve meg vagyok vele elégedve.
Összefoglalom még azokat a tényezőket amik vásárlási döntésnél általában sokat számítanak, és írok róluk pár szót.

FOGYASZTÁS: Főleg városon kívül járok (70%) az autóval, és mondjuk, hogy dinamikusan vezetek, az átlagfogyasztás 7,6 L. Ami nem rossz érték figyelembe véve, hogy 4x4-es és hogy több mint 1800 kg.
MOTOR, ERŐÁTVITEL, VÁLTÓ: A motorjára sem lehet eddig túl sok panaszom, bár kevésbé fürge, mint amire az ember 160 dízel lótól számítana, de van nyomatéka, és összeségében átlag feletti. A hangjától eltekintve persze. A 4x4 rendszere a legfejlettebb a kategóriában, és tényleg nagyon nagy előny főleg télen, vagy gyors kanyarokban. Nagyszerű a felfüggesztés is, és az azt szabályozó rendszer is. A váltó (manuális, 6 sebességes) jóindulatuan mondható átlagosnak, valahol azt olvastam róla, hogy Opeles. Mondjuk hát, hogy Opeles... :) Télen, nagy hidegben nehezebben kapcsolható az egyes, és nem olyan pontos mint egy BMW váltó... De hát nem is lehet...
KÉNYELEM: A vezetőülésből nem panaszkodhatok, máshol sokat nem ültem. Alapvetően az anyósülésben is kényelmes. Hátul viszont a fejtér tényleg szükösebb mint a Mondeo-ban például, de az autó szépségéért is meg kell szenvedni. Annyira nem tartottam azért szüksösnek, mint amennyire panaszkodnak rá fórumokon...
KILÁTÁS: Ez a másik olyan dolog ami nagyon gyakran elhangzik a negatívumok között. Ez is csak részben igaz. Sok helyen olvasom, hogy balesetveszélyesen rossz a kilátás. Ez természetesen nem igaz. Nem takar ki az A oszlop egy IFA-t a kanyarban... de egy biciklit lehet. Jobban kell figyelni, de nem szörnyű. Emiatt csak senki ne mondjon le az autóról. A hátrafele látás viszont tényleg nem sok (főleg az 5 ajtósból), ezért kötelező extra a parkló radar. (ami nem kiváló, de több mintha nem lenne)
FELSZERELTSÉG: Nagyszerű a kanyarkövető xenon fényszoró, nappali világosságot teremt, bevilágít a kereszteződésekbe, stb... Az alap rádió (ahogy fennebb említettem) tilos!!! Pocsék hangmínőség, és a 80-as évekből készleten maradt 1 cm magas mátrixos kijelző. Ettől eltekintve sok más panasz nem lehet. A Sport felszereltségre legalábbis. A prémium márkák többért kevesebbet adnak alapból.
CSOMAGTÉR: Ezt is említettem fenneb, de a helykínálalat megfelelő, az 5 ajtós praktikus, az ülések ledönthetőek. Összeségében nem lehet a helyre panasz.

Összefolgalóul az Opelnek még fel kell nőnie a VW szinthez, sok apró bosszantó dolog nem fordulhatott volna elő egy Passatban például. A Passat viszont drágább, unalmasabb, kevésbé szép, és nem utolsó sorban jóval drágább. Aki túl tudja tenni magát pár apró-cseprő kis hibán annak ajánlom az autót, hisz jó árban reprezentatív, szép autót kap, apró hibákkal. Ha nő lenne szeretőnek nem lenne elég, viszont feleségnek majdnem tökéletes... Gondolom a közelgő facelift kiküszöböli a fentebb említett apróságokat.

Szerviz tapasztalatom még nem volt sok, majd update-elem a bejegyzésem ahogy fogynak a kilométerek.

Hibalista

- AFL kanyarkövető xenon fényszoró szenzor a hátsó tengelyen (nem állította be jól a magasságot) - Csomgatartó nyitó szenzor - Kerékcsapágy - Első (gyári) féktárcsák jóval gyorsabban kopnak a kelleténél (egy garanciás csere is volt már)

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2011
Kényelem (8) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 8000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 95000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? E240 (W210, 2000-es modell) Következő autója? Insignia 2,0 T
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Insignia 2008 (2009)

További ítéletek (58 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)