Mint egy szép nő, sokba kerül, de az agya lassan forog
Szöveges ítélet
G Astram volt, amivel elégedett voltam, így kategória váltásnál maradtam a márkánál, csak előrelépés lehet, ha a Rüsselsheimben gyártott csúcsmodellt választom! Azóta kicsit megvilágosodtam, hogy ez nem feltétlenül így van.
Női vásárlóként vettem meg, kivizsgálás, bármilyen szerelői ellenőrzés nélkül. Mert az majd biztos lebeszél róla, és azt nem akartam! A lényeg hogy tetszen a színe, és a külseje.
Két és fél évig csodás volt az együttélésünk. Amit meg kellett szokni, a meglepően tohonya lomhasága. Autópályán, városban mindenhol döglassú Stegosaurusként kell menekülni a ragadozók előtt. A ragadozók sok esetben Suzuki Swiftek. Nevetséges egy ilyen prémiumnak kinéző kocsival ilyen menetteljesítménnyel rendelkezni. Mindig azt képzeltem hogy a szomszéd sávban induló biztos azt hiszi hogy félgázon vagyok. Közben mindig tövig volt nyomva. Pörgetni kell, hogy akár a Pesti keringőből ne maradjon le szégyenteljesen. Ezzel az 1.6 szívó benzin motorral nemhiába csak két évig gyártották.
A tohonyaságát meg lehet szokni. Igazából nem érdekelt, nem vagyok az a versenyző típus az utakon. De féltem bárkinek odaadni, mert bárki, akinek odaadtam, lehúzta, hogy milyen lassú állatfaj ez, és szégyeltem kissé hogy nekem ez jutott.
Ami nagy örömet okozott az a külseje. Minden reggel, minden alkalommal amikor mentem hozzá imádtam az érzést. Esztétikai élmény. Hogy ez a tárgy vár téged, aminek minden elemét imádod. 3 évig ezt éltem át. A G astraval nem ezt éreztem, az csak egy igásló volt. Ez viszont egy szép... öö... díszló. Ami nem versenyló, hanem csak díszelegni, szemet kápráztatni való. Talán csak a Mercedesek tetszenek jobban nála.
2 és fél év együttélés után aztán összeomlott a kapcsolatunk. Aminek válás lett a vége. Elkezdett füstölni, elfogyott a motorolaj. Hengerfejes lett. Sajnos rosszul választottam a meg a szerelőt, és elkezdődött a kókányolás ami pénzügyi csőddé alakult. Mintha valami átokfolyam indult volna el: Nem sokkal később a dobogókői szerpentinen pördültem ki, és majdnem a meredek mélységben kötöttem ki. Majd végül az i-re a pontot egy karácsony előtti nap tette fel. A tesco parkolóban a kirakodott fényők miatt nem látott szabályosan közlekedő autós lezúzta az autó oldalát. (nem adtam meg a jobbkéz szabályt) Minusz két ajtó.
Ezek után már nem jártam ki boldogan hozzá, nem okozott esztétikai élményt ha ránéztem. Eladni alig tudtam, végül az vevő mutatta meg, hogy a motor az még hengerfejes! Vagy a blokk repedéses! A hűtővíz tele van olajjal, gázadásra a hűtővíz tartály buborékolt. Tehát meg se csinálták jól, vagy megcsinálták, de azóta repedt el a blokk??? Ledöbbentem, kissé lekövültem ott néhány percre. Eladtam végül méhtelepi áron kb, motorhibásan. 3 és fél millió minuszt okozott 3 év alatt. Lehetett volna rosszabb is? Nem jó, de nem is tragikus?
Amúgy kényelmes, biztonságos, szép autó.
Hibalista
- Kormányszervószivattyú, Klímahűtő, Motor meghibásodás
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 176000 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 65000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Astra G | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.5/10) |