A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Insignia (2008)

Insignia 2.0 DTH Cosmo ST 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Korrekt választás

Szöveges ítélet

Családunk bővülése miatt célszerű volt, hogy a második autót lecseréljük, egy a család számára is megfelelő méretekkel rendelkező autóra. Mivel nem sürgetett az idő nyugodtan utána tudtam nézni, hogy mi is lenne a megfelelő.
A keresés szűkítésének a szempontjai a következők voltak:
nagy csomagtartó (kombi)
bőr (gyerek és a kutyák miatt)
autómata
xenon
navi...stb (ezek apu örömére :D).

A kiszemelt áldozat a Fordok közül lettek volna kiválasztva. Ennek is meg van a maga története, de ez a bejegyzés most nem erről szól. Mikor a fent említett márkát elmentem megnézni, a kereskedésben láttam meg az áldozatomat. Ennek is utána olvastam itt is, és ahol lehetséges volt. Az autó külföldi behozatalból származik, minden földi jóval megáldva. Természetesen el tudnék még képzelni bele egy-két dolgot, de ne legyünk telhetetlenek. Márkaszervízben átvizsgálás, minden az elvárásoknak megfelelő volt. Kereskedő garanciát is adott, így ez valamennyire megnyugtatott, és nem ok nélkül.
A puding próbája az evés.

Használat közben egyre jobban kezdtem megszeretni, és ez a mai napig nem múlik (szerencsére). Az autómata váltót szokni kellett, bár nem volt nehéz. Sima hagyományos bolygóműves váltóról beszélünk, ami nem fokozatmentes, de nagyon szépen teszi a dolgát. A megfelelő fordulatnál, ha elveszi az ember a lábát, akkor feljebb vált. Normál esetben 2000 rpm-nál elvált, ami azt eredményezi, hogy 90 Km/h-nál 1500 rpm-on forog. 130 Km/h-nál kb 2100 - 2200 rpm, ami azt jelenti, hogy a világból kimegy. Hirtelen gázadásnál kicsit lassan vált vissza akár kettőt is, de a családdal nem kell felelőtlen manőverekbe kezdeni. Én a kényelmet preferálom, amit meg is kapok. A memóriás bőr ülés nekem nagyon bevált. Picit agódtam, hogy a nyári melegben izzadós lesz (sajnos a szellőztetés nincs benne), de a dupla klíma tökéletesen ellátja a feladatát, ezért ezen a foronton nincs probléma. A tesztekben leírtakkal szemben nálam működik a ki és -beszállást segítő rendszer. Mikor kiveszem a kulcsot hátramegy az ülés, kiszálok, távirányítóval bezárom. Mikor a távirányítóval nyitom, a hozzá rendelt memóriában tárolt pozícióba állítja magát. Nem értem az újságírókat, hogy mit bénáztak. mind1.
Helykihasználtságra nincs panasz. Minden kézre esik, jól pakolható. Az első ajtók zsebeibe a 1,5 literes üdítőnek ott a helye. A csomagtartó egy nagy kocka, nincsenek kiálló dolgok, ami csökkentené a tér kihasználását. Nagyon vagány és egyben hasznos az elektromos csomagtartó ajtó is. Mikor az embernek tele a keze szatyorral, gyerekkel tényleg a segítségére van az ilyen technika.
Még egy apróság: ha nincs benne parkolóradar inkább hagyd ott. Én is úgy voltam vel, hogy az nem szempont, tudok veszetni. De hidd el, hogy ér annyit, hogy ennek hiánya miatt fizess mert összetörtél valamit vagy valakit.
Navigációt érdemes lehet frissíteni, mert jól teljesít. Még nem vitt be a "málnásba" egyszer sem. Picit érdekesen beszél, de teljesen pozitív, hogy magyarul mondja és magyarul ír ki mindent. Úgy kell elképzelni mint egy mobiltelefont. Az elején kivélasztod a nyelvet és ennyi. Nem is értem, hogy más gyártók ezt miért nem tudják alkalmazni. Na mindegy, ha másik autóm lesz nem ezen fog megbukni a dolog.
Természetesen mp3 megaminden, amit manapság elvár az ember. A középen található tekerős kezelő egység szerintem könnyen tanulható, bár nem minden funkció érhető el ezen keresztül. Például a navigáció hangereje innen nem állítható. Előre kell hajolni, hogy a megfelelő gomb megnyomása után a középen lévő tekerhető gombbal állítani tudjuk. Ez természetesen egy apróság, ami nem rontja le az autó értékét, hiszen ezeket beállításokat nem használjuk nap mint nap.

Nekem a 118 KW-os motorralt szerelt változat van a birtokomban, ennek megfelelően elégedett vagyok vele. Mivel dízelről beszélünk a változtatható geometriájú turbónak köszönhetően megfelelően nyomatékos. Az egyetlen zavaró tényező az a hangja. Normál használat mellet szerintem egy picit hangos. Ha padlót nyomsz akkor jön az extra 30 Nm, viszont siralmas a hangaj. Lehet, hogy ha egy kicsit több szigetelést használtak volna fel az csökkentené a hang bejutását az utastérbe. Természetesen ez a hang csak gyorsításnál jelentkezik. Ha már elértük az utazó sebességünket, akkor teljesen eltűnik a motorhang. Csak a szélzaj, valamint a kerekek hangja marad meg. A fogyasztása szerintem a kategóriának támasztott elvárásoknak megfelelő. Olaszországot a családdal 6,5 literes fogyasztással jártam meg. Városban az ember lábától függ de átlagban olyan 7,5 - 8 körül alakul. Mivel keveset járok városben ez a része nem is igazán érdekel. A tényleges átlagot 7 literre mondanám, azaz egy tank = 1000 Km. Ennyit szokatam mennei a tankolások között. Futóműve szerintem nagyon jól eltalált szerkezet lett. Én a kényelmet részesítem előnyben a sportossággal szemben. Gyárilag 19 colos kerekeket raktak alá, ezért ennek megfelelően a kanyarokban is remekül teljesít. Nálam szempont volt, hogy gyermekemet ne rázza szét egy sportos futómű kis hazánk "kiváló" útjain.

(nem is értem az újságírókat, mikor ilyen, az átlag sofőr számára érzékelhetetlen dolgokon ragadnak le mint a sportfutómű, meg hogy most 8,6 vagy 8,7 másodperc alatt van százon?!kit érdekel?! jól megy és kész. ki fog kimenni egy ilyen és hasonló autóval pályára, hogy utána milliókért szervízeltesse? aki ezt megengedheti az úgy is valami sprotautót fog venni és szerencsétlenségünkre a közúton teszi próbára a tudását, ami nem is lenne baj, de velem szembe jön a felelőtlen.)

Ami még hatalmas élmény az a lámpája. Kanyarkövető xenon. És tényleg. Ahogy tekerem a kormányt úgy mozog a fénycsóva is. A katalógusnak megfelelően sebesség függvényében is változtatja a fénycsóva alakját. Téli ködös időben nagyon pazar látványt nyújt. Ami még nagyon jó megoldás, hogy a lámpában van egy izzó, aminek külön fonycsora van, és ez szolgál a kanyar bevilágítására. Ezt azért írom le külön, mert ellentétben más autóknál itt nem a ködfényszóró villan fel, hogy ellássa ezt a feladatot. A ködfényszórónak a köd alá kell bevilágítania és ennél az autónál ezt is teszi. Fényérzékelővel is el van látva, ami automatikusan kapcsol minden helyzetben. Ha éjjel közlekedsz és nincs forgalom akkor felkacsolja a távolsági fényszórót. Ha jönnak szembe, vagy utolérsz valakit, akkor visszaveszi tompítottra. Mivel a fényviszonyoknak megfelelően kapcsol, alkonyul vagy pirkad, az alagutakban is megteszi ezt magától.
Természetesen LED nappali fénnyel kiegészítve. (gyári)

Bekerülési költségét tekintve szerintem használtan érdemes számításba venni, mert az akkori úja ár kb 14 milló körül alakuhatott. Nekem sikerül 3,5 millóért egy jól karbantartott autóhoz jutnom. Itt fontos megjegyezni, amit a nepperűző is gyakran emleget, hogy állapotot veszünk, nem Km-t. Egy megfelelően, a gépkönyv által előírt használattal és üzembentartással az esetleges hibalehetőségeket minimalizálni tudjuk. A választásunknak is ilyen előéletű autóra kell, hogy essen.
Üzembentartása nam költséges, persze ha a gépkönyv utasításait betartjuk. Ha törik az autó, akkor viszont a bajor márka árcéduláival lehet számolni. Egy ilyen figyelemre méltó lámpa kb 360.000 Ft + ÁFA/db.

A megjelenése , formaterve természetesen teljesen szubjektív dolog, van akinek a Fiat Multipla is tetszik. Ezt ki-ki döntse el magának.
Számomra és a családnak is teljesen megfelelő választásnak bizonyult. Meg tudunk vele jelenni bármilyen eseményen.

Remélem, hogy az összefoglalóm segítséget tud nyújtani azoknak akik autó vásárlás előtt álnak és ezzel a modellel szemezgetnek.

Hibalista

- Semmi

Ide hordtam szervizbe

Di-Fer

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2010
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 136000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 25000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Ceed Következő autója? Nem tudom valami nagy
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Insignia 2008 (2009)

További ítéletek (58 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)