Hiánypótló Opel
Szöveges ítélet
Az Insignia legnagyobb fegyvere a külseje. A kockavectrák után főleg dögös, és a konkurenciához képest is versenyképes.
Nekem személy szerint nagyon megtetszett a külseje, már amikor megjelent. Ez talán 2009-ben történt, a dizájn azóta sem fáradt el, pedig egy ideje minden nap látom. A belseje nagyon csicsás, de az anyagok gagyik. Nagyon hamar kezdett el zörögni minden, javarészt a középkonzolon, de így 60 ezer környékén már az első lámpa búrája is. Gondolom ez egy ilyen példány. Meg lehet szokni, de nagyon nehezen. Irritál.
A motor tipikus középdízel, 130 lóval meg valami 300nm nyomatékkal. Papiron elég, bár az autó önsúlya 1710kg, ami irdatlanul sok, ráadásul a váltó áttételezése is fölöslegesen hosszúra sikerült. 6.-ban jó, hogy alig forog, de az első négy gangot biztos megnyesném, ha rajtam múlna. Sokat dobna a helyzeten. Egyébként 3.-ban úgy 120-ig elég kellemesen tolja a bódét, pedig a számok alapján lehetne sokkal lomhább is, így a motor nálam emiatt jól vizsgázott, egyértelműen felülteljesít. Persze csörög-zörög, bár én szeretem a dízelhangot.
A futómű marha jó. A közel 2 tonna ellenére hihetetlenül harapja az utat nagy tempónál is (elől 245-ös conti, hátul potenza). Ez persze visszaüt a kátyúknál, de azért viszonylag ügyesen kirugózza a legtöbb úthibát, csillapítani legalábbis csillapít annyit, hogy derékfájás ne legyen belőle. 18 helyett 17-es kerekekkel biztos jobb a helyzet. Bár nekem ez is jó, így nagyon ügyesen mozog, pedig ekkora súllyal le is eshetne az útról, azt sem lehetne felróni neki.
A fék utcára elég, pályán nem sokáig bírná, de akinek oda kell, vegyen OPC-t. A váltó elég pontosan megy a helyére, egy picit hosszú úton jár, cserébe jól használható a kuplung, és jó dolog, hogy váltásnál megtartja a fordulatot kb. ott, ahova érkezni fog váltás után. Nagyon finoman lehet gangolni emiatt. A kormány kicsit túl szervós, ezt megtarthatták volna az Adamba, bár így meg még pihentetőbb a vezetés, szóval valamit valamiért.
A kütyük jó szolgálatot tesznek, a villanyos csomagtartó, a visszagurulás gátló, meg a hasonló finomságok miatt is lehet szeretni az autót. A hifi jó, hely van (kombi), a légkondi nem túl huzatos, menetzaj nincs sok, csak az alacsony profilú gumikkal, az meg nem az autó hibája.
Összességében nagyon szerethető. Nagy lépés a Vectra után és jó építkezési alap a továbbiakban.
Hibalista
- Szokásos... olajcsere, első fékek, izzók, kb. 40k km-ig. Villanyos dolgok néha megzavarodnak. Szóval átlagos.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 64000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |
