Feltűnő szépség
Szöveges ítélet
Külső:
ahogy a címben is említve van, tényleg egy feltűnő autó, bármennyire is hihetetlen egy Opeltől. Szinte mindenki megbámulja, ez betudható annak is, hogy nagyon kevés szaladgál belőle az utakon. Sokan figyelgetik, hogy egyáltalán milyen márka ez?! Bárkivel beszéltem, mindenki gyönyörűnek tartja. A pazar "sportos-coupés" formát még jobban feldobja a hatalmas 18-as alufelni, a led nappali fény és a sötétített/színezett üvegek. A miénk 4 ajtós változat, szerintem jobban néz ki, mint a ferdehátú 5 ajtós.
Belső:
egy F-es Astra után hatalmas esztétikai és minőségi ugrás. Lehet, hogy valaki szerint nem prémium kategóriás a belső, de nekem tökéletesen megfelel minden, a kidolgozás, a design, az anyagminőség, az illesztések. Sehol egy zörgés vagy nyikorgás. A miénkben sportos ülések vannak, állítható derék- és combtámasszal, nagyon kényelmesek.
A helykínálat elől tökéletesen elég, hátul a lábtér megfelelő, a sportos-coupés tetőív miatt viszont a nagyon magas embereknek a fejtér lehet nem elegendő. Nekünk megfelel, az a lényeg.
Csomagtartó hatalmas, 4 ajtós létére is jól pakolható szerintem, bár az 5 ajtós praktikusabb, ez tény.
Motor:
160 lóerős kétezres dízel. Kicsit dízelesen hangos, de hozzá lehet szokni, nem zavaró, menet közben meg főleg nem. Ereje, gyorsulása kiváló, bőven elég (9.5 mp alatt 100 km/h), aki versenyezni akar az utakon, annak lehet kevés, ők vegyenek 2-300 lóerős autókat...
Negatívum, hogy télen elég lassan melegszik be a motor, emiatt a fűtés is kicsit későn "érkezik".
Fogyasztás meglepően jó, 5.5 és 6.5 liter közé simán be lehet lőni.
A váltó 6 sebességes manuális, szerintem pontosan jár, jó vele váltani. Hidegen nehezen veszi az 1-est.
Futómű, kormányzás:
a miénkben nincs adaptív futómű, kíváncsi lennék, hogy azzal milyen, de anélkül is nagyon jó érzés vezetni. Hiába a hatalmas kerekek és a 18-as felni, nem ráz az autó (nem Budapesten közlekedünk..:)). A kormányzás közvetlen, nem agyonszervózott.
Extrák:
adaptív kanyarkövető bi-xenon fényszórók, nagyon szépen világítanak, jól alkalmazkodnak a helyzetekhez. Néha talán kicsit későn kapcsolná le a rendszer a távolságit szembejövő vagy előttem haladó autó esetén, de ez betudható annak is, hogy sok autónak gyengébb a fénye és lehet nem úgy érzékeli, ha elég távol halad. Ez kivédhető, ha manuálisan vesszük le a távolságit.
Kicsit zavaró volt, hogy eleinte túl magasan világított a tompított állapot is és így vakította a szembejövőt, villogtak is sokan miatta... De ez megoldódott egy "szoftverfrissítés" után, most már senkit se zavar.
A 8 hangszórós audiorendszer nagyon szépen szól, az előző tulaj utólag rakatott bele egy érintőképernyős DVD-s navit, ez is tökéletesen működik.
Parkolóradar, tempomat, esőérzékelős ablaktörlő, kétzónás digitális automata klíma, kormányról vezérelhető audio, hazakísérőfény, stb., mind mind hasznos és jól működő extrák.
Konklúzió:
egy F-es Astra után fényévnyi ugrás, de hát nem is egy kategória a két autó.
Bátran ajánlom mindenkinek, akik gondolkodnak ebben a típusban. Tökéletes autó nincs, de nekem az Insignia közelít hozzá :)
Hibalista
- csomagtartó mikrokapcsolója, azon kívül semmi
Ide hordtam szervizbe
Opel Magocsa, Mátészalka
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 56000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Astra F | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (10.0/10) |
