A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Insignia (2008)

Insignia 2.0 CDTI Sport 

Az ítélet értékelése
4,3(7 db)

Ez már tényleg más világ..!

Szöveges ítélet

A kitöltött adatokból látszik, hogy meglehetősen Opel márkahű vagyok. Vártam már az Insigniát és különösen egy motort nagyon. De az sajnos nem jött és még most sem jön. Az pedig, hogy ez milyen bonyodalmakat hozott a vételnél...az egy másik történet.
Szóval végül egy 160 LE Sport Insignia lett belőle a végén sok földi jóval felszerelve.
Az első nekifutásra persze a Vectra volt a fő mérce. Nézzük ehhez képest milyen is lett?
Külső forma - talán furcsa vagyok mert én a Vectra merev, szögletes formáit is szerettem, de kétségtelen, hogy az Insignia ahhoz képest egy művészi alkotás. A design tudom szubjektív, de nekem tetszik. Talán egy nézetből van gondom az elejével. De ha leguggolok itt is értelmet nyernek a vonalak.
Belső: Itt bizony a korábbi Vectra "balta" tervezést valami egészen más váltotta fel. Ez messze szebb, értékesebb. Alapvetően a Vectra belseje is ok volt minőségileg és nagyon strammul volt összerakva de az Insignia itt is több évtizeddel előtte jár. Van egy-két pont ami viszont kérdőjeles a számomra. A forma ok, de pl a középkozol gombjainak és körülötte lévő felületének én jobb plasztikot adtam volna a zsírosodásra hajlamos műanyagnál. A másik dolog a kardánbox. Egy szép méretes falat sikerült tervezni a két első ülés közé - magas és széles. Külalakra még értékes is, de vhogy ha az ember oldalról megtalálja, akkor már nem olyan merev. Persze zömében felülről piszkálod, de akkor is, kicsit több anyagot és merevítőt bele a faceliftre.
A belső egyéb részei. Ebben az autoban ergonomikus-sport ülések vannak hosszabbítható ülőlappal. Mind igaz amit állítanak róla! Aki nem találja meg benne a kényelmes poziciót az magával beszélgessen el. Én nem szeretem a bőrt ezért szövet burkolatú de az is szép, tartós hatást kell. És nyáron is kellemes volt.
Ami a helykínálatot illeti viszont igaz hogy bár hatalmasat nőtt a Vectrához képest, de belül valahogy nagyobb mégsem lett. Ez külső méret már tetemes. Így tolatóradar nélkül ne is gondolj rá. Ezt a méretes orrot - hogy merre jár még elöl - tanulni kell. Viszont a radarok nagyon jók, pontosak. Ezzel nem lehet probléma a beállás. Ami mégis egy kicsit bele tud ebbe rondítani az a külső két tükör. Szépek, formásak, nincs zajuk egyáltalán még 180-nál sem, de pont ott vannak lecsapva ahol néha hiányozna a tükörkép. Ja és nagy esőben csúnyán felverődnek vízzel, így mehet az ablak és tükörfűtés. De ha már az eső szóba jött. Tapasztalatom szerint nagy zuhéban a jól törlő aeroblade lapátok jelentős mennyiségű vizet tolnak az oldalablakokra. Ezért aztán ott kisebb folyók indulnak el még inkább nehezítve a tükörben a kilátást.
De mostmár nézzük a műszaki töltetet.
Motor:
Ebben van egy jó kis olajkályha 160 pacival időszakos túltöltéssel. Az első ezer km-ek persze sokkoló fogyasztással kezdődtek, de türelmes ember lévén bejáratáskor mértékkel hajtva ez szépen beállt. Az viszont látszik rajta, hogy a súlya megnőtt az elődhöz képest. Ez azt jelenti, hogy az én stílusommal a 7,5 literes átlag már jó, de ehhez kicsit nekem is alakulnom kellett. A Vectra esetében azért ez egy fél literrel tudtam kevesebbet elérni. A motor viszont nekem bejön. Arra amire való - nagy utakat gyorsan megtenni - kiválló. Autópályán legalább 2x csendesebb mint az elődje volt. A halk zene élvezhető. Ami pedig a túltöltést illeti, valóban érezhető. Sport üzemmódban - mert van benne ilyen - olyan mintha csipős paprikát dugtak volna a hátsójába, pedig amúgy sem vérszegény.
Gyári adat 9,5s 0-100-ig. Ez amúgy 3-ik fokozatban van meg. De még 100 felett is tud olyat tolni, hogy az élvezet. Ami a nyomaték eloszlást illeti, ha be van kapcsolva a sport üzemmód és így a túltöltés, akkor már 1.500-tól érezhetően lódul. Turbólyukat én csak nagyon alacsonyról feltápászkodva érzek.
Sebváltó:
Kézi hatos. Sokkal szigorúbb, pontosabb mint a Vectra hatosa volt. Férfi kéznek való darab. Nekem tetszik. Ami változott, hogy egyáltalán nincs hatása a hajtásláncnak a váltókarra. Nem bólogat és maga a hajtáslánc sem a régi opelos - lágy és rángató.
Futómű:
Sztem bátran megállja a helyét egy Mondeo vagy Passat CC vonatkozásában. Ez különösen igaz az adaptív futóműre. Normál üzemmódban amolyan arany középút és ekkor saját maga alkalmazkodni is tud a vezetési stílushoz.
Comfort módban érezhetően lágyul a csillapítás. Ezzel együtt is viszont, a feszes rugók inkább a Lajtán túlra mint Bp-re születtek. De nagy hullámokat luxus módra simítanak. A probléma a széttört, szétbombázott, keretfugás utakkal van. De kérdem én melyik normális nyugati autó készül ezekre az utakra? Amelyik meg átlép ezeken azon kanyrban leér a kilincs.
Szóval a fantasztikus kanyarokért cserében sír a szívem a kocsi és futóműve után Bp rosszabb helyein. De kerülgetek kitartóan...aztán csak jön egy szebb világ.
A sport fokozatban tényleg átlényegül az autó - ez amúgy személyre szabható - ki mit akar kihagyni belőle - feszes rugózás, nehezebb kormány, túltöltés és a belső vad(k)ítás a piros fényekkel.
Kütyükről. Amit imádok
Audio - megéri az Infinity felszereltség. Gyönyörű hang, sok csatorna, USB, AUX, háttértár. Plusz a kijelző innen elfogadható szép szines, ahogy egy ilyen autótól kell!
Nagyon jó a gyári DVD-s navi is, csak a térképszoftver... Azt vhol 2000 környékén lezárták, így egyből lehet is frissíteni. M7 utolsó szakaszai, Megyeri híd mind Off road terület. Viszont a működés az csodás. Ékes magyar szólás - és magyar menü! - nincsenek kifacsart magyar mondatok, élvezet ahogy belehalkít az éppen futó zeneszámban és jön a szöveg hangosabban. Jó előre jelez, a képernyő több területre oszlik. Gyorsan tervez át és nagyon pontos. Egyszóval rendben van. Ja! Az ára pedig töredéke a többi hasonlónak.
A másik imádatom tárgya az AFL fényszóró. Nincs apelláta! Ilyet minden autóba és véget ér az őszi, téli vakvezetés. A funkciók tökéletesek - olvassatok utána, itt nem részletezem - de pl az imádni való, hogy autópályán 130 felett kévét emel és elvilágít a világ végére. Persze megvan a xenon éles sötét-fehér határa.
Az olyan dolgok mint az esőérzékelő, autokróm tükrök már a Vectrában is barátaim voltak.
A klíma két zónás és itt ugye már végre saját kezelő felülete van visszajelzővel. Így egyszerű kezelni és hatásos, valamint csendes is. Az automata orrot én nem érzem, tehát BKV után manuális belső keringetés kapcsolás jön.
A kocsi amúgy 5 ajtós. Én magam elavult, konokul konzervativ 4 ajtó hívő vagyok, de mivel volt többször nálam teszten egyéb Insignia és ott megtapasztalhattam, hogy a 4 ajtós sajnos nem járható. Szép de egy szatyrot is nehéz belerakni, hátmég egy cangát. Az 5 ajtósnak pedig nagyon jó a háta. Gyakorlatilag a csomagtartó alapterületének megfelelő dobozt berakhatsz.
Végül egy tanács! Én a tesztek alatt és ehhez is gyárilag 19"-os felniket kaptam, illetve kaptam volna. Na azt el kell felejteni! Én magam beáldoztam a 19-est egy 18-ra. Ez már legalább /45 gumin fut. A 19-el egyszerűen nem tudsz felállni egy patkára - felüt bárhogy bűvészkedsz. A 18-as felni+gumi is peres rendesen és elvesz a rugózásból, de valahol egy élhető kompromisszum. Télre viszont csakis a gyári 17-est használom /55-ös gumival.
Továbbiakat később..

Hibalista

- Gyári hiba: - Az AFL bixenon automata fényszórón nem működik az automata távfény funkció. Egyébként rendben - Kicsit saját hibám: - A kifolyt gázolaj ellágyította a jobb hátsó kerékdobot ami deformálódott így cserélni kell. -

Ide hordtam szervizbe

Egyenlőre a "jó autós" 5.000 km-es bejáratás utáni olajcseréje volt még. Az Miskolcon az Opel Hámor végezte - tökéletes munka.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Sajnos a kereskedés és a szervíz csődbe ment a válsággal, így sajnos új partner után kell néznem. Ez elsőre az Opel Sajó Miskolci kereskedése lesz. Előzetes fogadtatás csillagos ötös, tapasztalatokat később. De megelőlegezek egy jó osztályzatot és majd rászolgálnak.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2009
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 24500
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Vectra C 1.9 CDTI Következő autója? 5-ös :-))) jó lenne
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Insignia 2008 (2009)

További ítéletek (58 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)