Elvetemült vadállat :))
Szöveges ítélet
Nagy álmom vált valóra az Insignia OPC-vel, és bevallom felülmúlta a minden elképzelésemet.
régebben volt már néhány 2000cm -es benzines Opelem, aztán jött a Diesel őrület és engem is magával rántott. Így utólag be kell valljam, hogy nagyon jók ezek az új diesel-ek, nagy nyomaték, alacsony fogyasztás, de ezzel vége az örömködésnek, olyan a hangjuk mint egy kávédaráló, büdösek, füstölnek, és hiányzik belőlük az igazi autózás élvezete, akinek egy kis benzin csordogál az ereiben, az érti miről beszélek. Szóval túl vagyok néhány komoly és erős diesel-en, de rá kellett jönnöm, hogy egy jó erős benzines autónak nincs párja, tudom, hogy rossz a gazdasági helyzet, drága a benzin, de akkor is, nem akarok tovább zombi autós lenni, (tisztelet a kivételnek) így jött a nagy elhatározás face-lift Insignia OPC, gyakorlatilag az összes rendelhető extrával, hogy később ne keljen azon sajnálkozni, hogy csak bele kellett volna rendelni azt a teljesen feleslegesnek tűnő biz-baszt.
Szóval egy örökkévalóság volt az a 3 hónap amíg az új játékszer megérkezett, de legalább ez az első face-lift OPC Magyarországon:)), elég kemény volt a közel 400 oldalas használati útmutató, de szerencsére csak egyszer kellett végig nyálazni, cserébe az autó teljesen testre szabható.
Baromira féltem az autó néhány részétől, amit a szaksajtó elég csúnyán lefikázott, pl. a "visszarúgó egérpad" mondván: "a kurzor nem oda megy, ahóvá az ember húzza, hanem egyik ikon után a másikra ugrik", tiszte szerencse, hogy így működik, mivel így nem kell vezetés közben a kijelzőt néznem, teljes biztonságban megérkezik a visszajelzés arról amit az ember csinál, imádom, nagyon könnyű kezelni, persze aki az okos telefonjával sem boldogul az könyörgöm ne vegyen ilyen autót, és főképp ne fikázza a saját hozzá nemértéséből adódóan, az ég szerelmére ez itt a XXI. század, a világ fejlődik körülöttünk, akár tetszik, akár nem. Tehát nagyon szuper a vas, viszont van néhány probléma amin az Opel nem tud úrrá lenni, ilyen pl. az AFL fényszóró vetítési képe, az autó ugyanis 115km/h sebesség felett nagyobb fényerővel világít és megemeli a vetítési képet, ez baromi jó a vezetőnek, viszont nagyon rossz a forgalom többi résztvevőjének, mivel mindenkit elvakít az autó, a megoldásra nincs szoftveres megoldás, sem visszahívás, viszont otthon is megoldható probléma, a fényszóró magasság állító csavarján 1 egész fordulatot kell lefele tekerni és egyből nem villognak a szembejövök, érdekes, j az Opel garanciális részlege előtt ismeretlen ez a probléma, az Új Insignia tulajdonosok előtt viszont nem...
Tehát a kezdeti nehézségeken átlépve, az OPC-re nem lehet panasz, igaz elég rosszul érintett, hogy az első fékrendszeren (Brembo) akkora a féknyereg, hogy az előző Insigniám gyári 19"-os OPC Line felnije nem megy fel az autóra, (köszi a +400.000-es gumi számlát Opel).
Szóval az autó kezelését nagyon szokni kell, még korábbi Insignia után is, de így 3000 km után, már teljes az összhang közöttünk, a diesel után kicsit fáj a fogyasztása, de vezetési stílustól függően 9-16L között lehet vele autózni, a menet teljesítménye bámulatos, viszont ami felteszi az i-re a pontot az a gyári kipufogórendszer hangja, folyamatosan azért "duruzsol", hogy nyomjad már a gázt :-).
Nagyon észen kell lenni a gázadásoknál is, igaz, hogy 250km/h-nál korlátozva van a végsebesség, addig olyan vehemensen gyorsul, hogy az embernek az az érzése 240-nél is, hogy soha nem fogy el. A Brembo fékek brutálisan fogják az autót, nincs olyan, hogy későn fékezel, ez úgy lassul, ahogy a féket nyomod, és nem fárad el.
Hosszú idő óta most először van újra olyan érzésem, hogy nem akarok kiszállni az autóból, mindegy hová megyünk, csak menjünk.
Egyszóval, leszarom, hogy mekkora a fejtér a hátsó ülésen, ada egyébként is a gyerekek ülnek, vagy a potyautasok.
Nem érdekel, hogy hány literes a csomagtartó, annyi csomagot viszünk amennyi belefér, a mosógépet meg úgy is ingyen haza viteti az eladó multi.
Ja és baromira nem érdekel a kilátás hátra, mivel egy halom szenzor, meg tolatókamera segít a tolatásban, ha nagyon jól akarok kilátni majd elmegyek egy kilátóba.
Az Insignia egy coupé karosszériás sedán,ezért sok mindent feláldozott a divat oltárán hátul nincs túl sok hely, cserébe rohattul jól néz ki és kész, akinek nem tetszik az ne vegyen ilyen autót.
Sajnos cefetül nehéz autó, ezt viszont nagyon jól leplezi a futómű és a fékrendszer, na meg a motor teljesítmény, viszont csak kapott öt csillagot az EuroENCAP teszten.
Szóval elítélem a gyorshajtást, minden formában, ezzel az autóval akkor is jól indul minden nap:-))).
Ez autó az általa nyújtott teljesítmény és felszereltség szerint messzemenően a legjobb ajánlat a piacon, értem én a BMW és Audi fanok álláspontját is, de egy ilyen tudás szintű BMW, Audi árából kettő OPC-t veszek, annyival viszont nem jobbak...
Hibalista
- Egyenlőre hibátlan az autó, remélem még sokáig így is marad, a biztonság kedvéért azért vettem a gyári 2 év garancián felül, további 3 évet.
Ide hordtam szervizbe
AutoBinck Bp. Sallai út 15.Korrekt hozzáértő márkaszerviz.
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
OPEL DM Pécel, korrekt olcsó villamossági szerviz, szoftver frissítést,riasztót, lézer blokkolót, egyéb utólagos dolgot építettek már be.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 3400 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | Opel Insignia SPORT | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
