Életem addigi legjobb csaja (ja bocs, kocsija...)
Szöveges ítélet
A nyári és téli hobbijaim megkövetelte célok kielégítésére vásároltam nagy kombit, amit nagyrészt egyedül használtam, hétköznap is inkább vidéki utakra. Esténként 90%-ban az irodám mélygarázsában aludt.
MIÉRT INSIGNIA: Nem tetszett a Ford Mondeo. Főleg esztétikai és ne röhögj ki, belső illat (szag) problémáim voltak a Forddal, pedig a cégben több Focus és egy Galaxy is volt, mindet imádtuk. A feleségem kocsija ekkortájt egy Peugeot 508 volt, a Ford-PSA Diesel-lel, azt is imádtuk. Nekem mégis az Insignia kellett, pedig mindenki azt mondta, racionálisabb döntés a Mondeo.
MIÉRT EZ AZ INSIGNIA: Átlagos hírű budaörsi úti kereskedésben megláttam és a felszereltségébe beleszerettem. Hűtött bőr ülések, panoráma tető, távolságtartó tempomat, sávelhagyás figyelő, xenon, beépített navi (ma már röhej), stb. Ilyet Fordból nem találtam. Viszonylag magas ára volt (4 évesen 4 millió), annak ellenére, hogy a Belgiumból behozott kocsi nyilván az "ÁFÁ-s" külföldi kocsik előéletével rendelkezett. (Egy másik használt autó vásárlás miatt, voltam is Győrben a NAV-nál tanúként kihallgatáson, de ez másik story...) Sérülése nem volt, a 100 000 km futásteljesítmény hihetőnek tűnt, a vásárlás utáni átvizsgálás és lekérdezés ezt igazolta, tekergetés maximum csak kis mértékű lehetett.
Alapvetően egy erős benzines lett volna a cél, de nem találtam megfelelőt. Így lett életem első és valószínűleg utolsó diesele. Pedig ugye a diesel motor csak hajóba való, ezt most is így gondolom, de hát akkoriban ilyen volt a piac.
MILYEN VOLT HASZNÁLNI: Az akkoriban használt családi 508-assal összehasonlítva egészen más karaktere volt.
Negatívumok: hangosabb volt, alacsony sebességen lomhább (pedig 30 LE-vel elvileg erősebb), belül szűkebb.
Pozitívumok: az én szememben sokkal elegánsabb beltér, objektíven sokkal jobb felszereltség.
Tényleg minden nap örömmel ültem bele és azt mondtam, ha mindig ilyen kategóriájú autóm lesz, boldog leszek. Nagyon jól fogyasztott. A B számlálót soha nem nulláztam, 6,8l/100 km-t mutatott amikor eladtam. Ez köszönhető a nagyon kevés városi használatnak, de az is az igazság része, hogy ha mentem, dinamikusan és nagyon gyorsan vezettem. Az ereje elég volt, de nyilván el tudtam volna képzelni még erősebbet (turbós benzines) és négykerekest. Talán a kategóriában nagyobb tömeg, a motor/váltó karaktere miatt elég lassan reagált a gázadásra. Inkább mutatott High Way Cruiser tulajdonságokat. Az egésznek olyan németes, nehézkes, de erős felépítése volt. Persze a középkonzol nyikorgott ebben is, mint a többiben is, ahogy hallottam másoktól.
Gyönyörű és újszerű volt belül és 3,5 év használat után is még így maradt. Ilyen jó ülésben csak Audiban és felső kategóriás BMW-ben ültem! Össze nem lehetett hasonlítani a másik céges Insigniánk alapfelszereltségű üléseivel.
Nem szerettem, hogy a felszereltségéhez képest elég gyenge gyári audio rendszere volt, nem szerettem, hogy viszonylag hangos volt és hogy méretéhez képest kicsi volt a csomagtere.
A felsorolt bajok voltak vele, nagyon alapos és körültekintő karbantartások mellett. Tulajdonképpen a generátor hiba volt az, ami kellemetlen volt. Ott kellett hagynom egy vidéki márkaszervizben.
Annak ellenére, hogy az utódja igazi élmény, komolyan sajnáltam megválni tőle. Elképesztően nehéz volt eladni a nagy dieselt 2020 elején, annak ellenére, hogy az ülésmagasság állítás volt az egyetlen hibája, ami pont eladás előtt jelentkezett.
Majdnem Insignia követte az Insigniát. A megrendelt autót mondtam végül le, feladva a kombit, feladva a dieselt és választottam végül - lehet hogy életemben utoljára - egy nagy benzinest.
Hibalista
- Blue tooth teljesen eltűnt (a menüből is!) --> vmi központi modul cseréje, 120 000 HUF - Generátor hiba --> 110 000 HUF - Első fényszóró vezérlő elektronika --> 25 000 HUF lámpatesttel együtt, gyári GM, valami kamionról lepottyant cucc lehetett (egyébként 100 000 HUF körüli tétel ez is) - Ülés magasság állítás tönkre ment --> (eladás előtt, végül nem csináltattam meg) - Volt persze akkumulátor csere, klímatöltés és a szokásos karbantartások, gyakori olajcserék.
Ide hordtam szervizbe
Opel Fábián BudaörsA központi Bluetooth csere miatt járt itt és a vásárlás utáni első vizsgálaton és korelőzmény lekérdezés miatt.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Pryma szervíz, II. ker Kapás utcaItt járt a legtöbbször a rendszeres karbantartásokra.Pillanat szervíz, BudakesziItt járt a vásárlás előtti átvizsgáláson. Amit a srácok mondtak, az úgy is lett. :-)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 100000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Xsara | Következő autója? | Stinger GT |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
