A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Insignia (2008)

Insignia 2.0 DTH Premium Edition 

Az ítélet értékelése
4,6(18 db)

Dízel Donna Tonna

Szöveges ítélet

2010.05.26.
===========
Lényegében 2 hete van nálam a taliga, tehát érdemi infókat a megbízhatóságról, meg vidékéről nem lenne autentikus írnom. Ami bizonyosan elmondható:

- 160 paci, 350 Nm (overboost: 380 Nm), nagyon jól viszi ezt a buflákot.
- A motor tényleg kicsit ketyeg, de ez érdekes módon kis sebességnél, és bizonyos fordulatoknál, és inkább csak érződik. 140-es tempónál a kocsi olyan csendben suhan, hogy az döbbenet. Nagyon kellemes utazó kocsi.
- Az ülés széria, de teljesen elégedett vagyok vele, pedig a vekimben félbőrös csoda ülés volt, ez jobb.
- A kormány kellemes fogású, az üléspozíció kényelmesen beállítható, a váltókar picike, jó a fogása.
- A váltó amúgy is nagyon határozott, élvezet vele váltogatni (Getrag F40, 6 sebességes kézi váltó). A fokozatkiosztások olyanok, hogy a negyedik éppen azonos fordulatokat produkál, mint a 200 pacis opc-m ötödik fokozata, ami mondjuk asztrában jó hosszúnak számít. A hatodik ennek megfelelően irdatlan hosszúkás. De már alapjárat felett egy cseppel húz a gép, mint a gőzmozdony, ezért mindegy neki, hogy melyik fokozatban vagyunk.
- A futómű nagyon kellemes, úgy vasalja az úthibákat, mint egy úthenger, a 245/45-ös, 18"-os kerekekkel. Ez utóbbi túlzásnak tűnik, de közel sem az, az autónak kiváló stabilitást ad. Vannak sokkal nagyobb felnik is, 20"-os, meg hasonlók. Én ettől tartózkodtam.
- A fogyi nem mellesleg állat, 1000km felett teljesítettem a legelső tanknyi (70 liter) üzemanyaggal. Később talán még ennél is jobb lesz a fogyi. A méretekhez és tömeghez viszonyítottan ez döbbenetesen jó érték.
- Fehér színben vettem, meglep engem is, de nagyon tetszik ezzel a színnel (régen rühelltem).
- Okos xenon pazar, nem szabad kispórolni. Terelgeti a fénycsóvát, kapcsolgatja a refit, este, ha jönnek le, ha lakott területre érünk le, egyébként fel.
- Semmit se látni hátrafelé az ötajtósban (nekem az van). Kötelező darab hozzá a parkradar.
- Fékek szépen le vannak galvanizálva, és jól is fognak.
- Úgy mindenen látszik a nagyobb odafigyelés a vekihez képest, a kocsi határozottabban egyben van, apró részletekre is ügyeltek, lehet nagyon szeretni.
- A CD400-as "HIFI" gagyi, doboz hangja van, de ha nem várunk el tőle sokat, éppen elég lesz. AC/DC nem szól elég dinamikusan rajta, ez tény. A telefonközpont hozzá viszont éppen pont tökéletes, fogadja a telókat, 5-öt, nagyon jól használható. Mindenképpen ajánlom ezt az extrát (a "cápauszony" antenna is ezzel a csomaggal jár a géphez).
- Az ajtón a kilincs nagyon szép, dizájnos, fémből készült bumeráng alakú valami, de kicsit rossz helyen van nekem, a lábammal, ha terpeszkedni próbálok (gúnárlábú vagyok az igaz), akkor hozzáér a térdem széle, amit nyom egy idő után. Ha megfelelő helyre mozgatom magam az üléssel, akkor a gond megszűnik, de akkor is úgy érzem, hogy kis kényelmet áldoztak fel a dizájn oltárán.
- Csakúgy, mint a hátsó csapott seggel. Jól néz ki, azért azt szögezzük le. Viszont két liliputi rokonom megpróbált bemászni a gépbe, és beverték a fejüket elsőre. Megszokták szegények a vekit. Aztán már nem volt hiba vele, de elsőre megtréfálhat rendesen.
- Tetszik a műszerfal, meg a belső kialakítás, egészen pofás lett. Remélem tartós is. A veki esetén a tartósság nem volt kérdés, csak hát szegényke annyira, de annyira ronda volt. Remélem itt se lesz baj a minőséggel, a szépség pedig adott.
- A motortérben szétnéztem, nagy a rend, kicsi a motor, ez az ormány v6 után üvölt. De az sokat eszik, én meg sokat megyek. Erre a célra ez a motor szerintem az ideális választás.
- Tarr Ati autóállag-feljavító barátom rögtön rástartolt a gépre, amikor meglátta: "Amikor 4 év múlva eladod, akkor az enyém lesz. Nagyon vigyázz rá, ha nem akarsz magadnak bajt! :)". Az embereknek tetszik a kocsi általában.
- Történt egy dolog az autópályán, elengedtem egy vektra gts-t, és vissza akartam mögé sorolni. Majdnem belementem a mögötte, közvetlenül a fenekében settenkedő Alfa Romeo-ba. Igaz, hogy a veki csont feketére volt fóliázva, és semmit se lehetett mögötte látni, de én elkönyveltem magamnak, hogy az autó egy picit holtteres, mert egyébként kizárólag az oldaltükröt lestem.
- A csomitartó méretét kicsit leveszi, hogy teljes értékű pótkereket vettem hozzá. Emiatt a csomitartó plattja alatt vagy 20 cm magas hungarocel szerű távtartók vannak letéve, amiket ki lehet venni a kerékkel együtt, és akkor még nyerünk vagy 200 liter űrtartalmat. Nem praktikus, mert ha kell a hely, akkor bukjuk a pótkereket, vagy a nagyi az ölében cipelheti Abbáziáig, ha vinni akarjuk azt is. Na most 28 kg a súlya, ezen már a fél TC elszörnyülködött 5 évvel ezelőtt, amikor a prémium talicskákra kezdtek ilyen böhöm nagy kerekeket szerelni. A megoldás a szükségkerék, ami arra bőven jó, hogy elmenjünk vele megmenekülni valami kerék ambulanciára, ha bajba jutottunk. Ezt elrontottam... :)
- Én még nem mertem a bejáratás miatt megfingatni a kocsit a kanyarokban, de azért amit eddig éreztem, az bőséggel elegendő stabilitást sejtet.
- Nem tükröződik az irdatlan szélvédőn a műszerfal teteje. Ezt kijavították, a Corsa esetén pl. ez nagyon zavaró erős szembe napsütés esetén.

Nagyon nagy előrelépésnek érzem a Vectra-hoz képest. Eddig úgy érzem, hogy jó vétel volt. Négy évet és 200.000 km-t kell elmennie hiba nélkül. A vekinek sikerült, remélem ez a maci is teljesíti a beugró feladatot.

Az ára nem volt valami kevés, de ehhez nincs mit hozzáfűzni, ilyenek az árak manapság. Annak, aki megengedhet ennyit magának, szerintem 100x inkább egy ilyet érdemes megvenni, mint egy sokéves prémium gépet, bizonytalan múlttal.

-----------------------------------------------------------------------------------
2010.08.18.

A kocsi három hónapos, és elértük a 20000 km-t. Pár újabb tapasztalat összegyűlt.

Általános észrevételek: A kasztni merev, nem csavarodik rossz úton sem (földúton lakom). Ez persze minimál elvárás volt. A futómű elég jól bírja, de óvatosan vezetem, az is igaz. A kormánymű és a lengőkar nem kopog a sok luktól, amin át kell hajtani. A 18-as kerekeket kétszer is meghúztam, igaz alig látszik, de bosszantó. 255-ös gumikat fogok venni rá, az picit jobban védi a peremet, és a gyári speci megengedi. Nagyon halk a futómű továbbra is, a gumik egyenletesen kopnak. Kőfelverődésem van pár, de nagyon picik. Nem tudom, hogy ez eddig szerencse, vagy ennyivel jobb a fényezése. A Veki, meg a régebbi gépek is mind nagyon kőfelverődésesek voltak.

Az okos Xenonnal kapcsolatos észrevételek: Sajnos hátulról megrefizi a rossz lámpával rendelkező kollégákat, és ez kellemetlen nekem is, meg nekik főleg. A másik, hogy országúton 140-nel ha megy az ember (ne menjen, ez is igaz), akkor úgy megnyújtja a csóvát, hogy a szembejövők azt hiszik refin vagyok. Erre ügyelni kell, 110 a max, ameddig nem zavaró. Egyébként szuper.

Az ülés. Szereztem bele bőr kontúr ülést, de sajnos az anyós ülésnél nem lehet simán elektronikával ellátni, mert a kábelezést kispórolták a széria változatból (jogos mondjuk ez is). Ez a kontúr ülés szerintem nem kényelmesebb, mint a széria, ezért se maradt végül benne.

A motor: Ideális. Annyi ereje bőven van, hogy normális előzéseket végrehajtsunk, de semmi extra felesleges lóerők. Nagyon durva rajttal meg lehet nyikkantani a gumikat, de alig. Tuningbox van hozzá, de értelmetlen, túl nehéz ahhoz, hogy érdemleges javulást érezzünk, és a katalizátor hamar eltömítődik. 200-nál sem hangos.

A hajtás: Nagyon jó. Az áttételek hosszúak, 180-as tempó 3000 alatt, és 8 liter körüli fogyival. Ez tényleg utazó szedán. Nem kell a 3 literes motor most már ehhez, úgy tűnik. A turbicsekk elkapja a szíjat 1400-1500 környékén, ezért egész hosszasan lehet húzatni. Persze nem lett Honda.

Útfekvés: Nagyon nehéz, ezért nem egy fürge jószág. Viszont meglepően jól beül a kanyarba, egészen komolyan meg lehet nyomni neki. Orrát tolja persze. Nagysebességnél a futás hibátlan. 180-at érzi az ember zajra, biztonságos úttartásra, stb. olyan 130-nak.

Presztízs: Ez egy hülye kérdés, de van, akit ez nagyon érdekel, és ezért leírom, hogy az autót egész komolyan veszik. Van neki egy amolyan low cost manager érzete, nem lett tőle nagymenő az ember, de érezhetően többre tartják a Vekinél. Idővel ez biztos csillapodik majd, de egy előző szériás E60-as BMW-t se tartanak manapság már olyan sokra. Nem véletlenül erre hivatkoztam, az E60-ból van az Insignia műszaki megoldásainak tömkelege. A kereke is 5x120-as osztással rendelkezik, ami BMW, az Opelekben 5x110 van. Viszont ezért rá lehet tenni egy M5-ös felnit sima liba.

Fogyasztás: Na most már látom pontosan mi van vele. Városban 7,0...8,5 használattól és dugótól függően. Országúton 4,4...6,8 használattól függően. Autópálya: 120: 6,1; 140: 6,9; 160: 7,5; 180: 8,2; 200: 9,6 [itt már azért "elszáll", na de mennyire? Astra OPC: 200: 14,7] Mindösszesen: 6,77 a nagyátlagom jelenleg.

-----------------------------------------------------------------------------------
2011.03.14.

Elértük az 50ezer km-t. A véleményem változatlan, ez egy jó kocsi. Az elmúlt időszakban az alábbi gondjaim voltak vele:

- A tolatóradar egyszer megtréfált, tolató üzemmód után hiába vettem ki rükiből a váltót, rendületlenül pittyegett. Hibakód nem volt. A motort leállítottam, kulcsot kihúztam, csinálta tovább. Beindítottam, csinálta tovább. Aztán kb. öt perc elteltével abbahagyta. Érdekes volt.
- A levegőszűrő háza beleért az autó jobb első toronylemezébe, és indításkor emiatt nyiszatolós hangot adott kb. 1 másodpercig. Megnéztem élőben, a magyarázat valószínű az, hogy elég gyenge a rezgéseket elnyelő csillapító tag a doboz felfogatásában, ami a rezonanciától kissé elfáradhatott, és lefittyedt a szűrőház a lemezig. Kicsit megmozgattam, azóta kussol. Érdekes ez is.
- Egyszer egy hatalmasat kellett fékeznem az M6-oson, kb. 190-ről [mami borogass :), nem szoktam annyival menni, de siettem] kellett kb. 60-ra lassítani, ami után irdatlanul elkezdett ütni a futómű. Az eső is esett persze, mert miért ne. Kiálltam a következő pihenőnél, forró volt a tárcsa baromira, de nem láttam rajta semmit. Tovább indultam, kb. 1 km-t még picit rázott, aztán elmúlt. Azóta sincs vele gondom. A féktárcsák kb. félig vannak lekopva, a betétek még addig sem. 100ezer km-t könnyen lehet, hogy elmennek.
- A hatósugár funkció - amint a Vectra esetén is - elég sokat csal lefelé, amint lecsökkenünk 100km alá. Mentem már 50 km-t úgy, hogy "0 km range"-em volt. Marhaság tudom, de tudni akartam mennyit megy el, az 50 km belefért. Utána 72,4 litert tudtam tankolni, noha 72 literes a tankja. :) Kb. 30 km ami után illik megtankolni, csak ugye presztízs kérdés, hogy egy tankkal elmenjen 1000 km-t.
- Hátulról belém jöttek december végén. A lökit kellett kicserélni. Szerencsére az utólagosan feltett lökiről ember nincs aki megmondja, hogy nem az eredeti, nagyon pontosan illeszkedik. Gondoltam, ha már homár, duplakipufogósítom. Na ez nem műxik, mert útban van a tank, a duplakipuffereseknek másképp van kiképezve. Annak a cseréjét meg nem szerettem volna.

Szuper autó, megéri az árát simán.

-----------------------------------------------------------------------------------
2012.05.26.

Két éve nyúzom a Trötyeket. Vagyis kámináutolok, leadtam 93ezernél az előzőt, és ebbe a 2008-asba, amit szolgálati kocsiként kaptam január óta ülök. Ez négyajtós, sötétszürke metál, Barninak hívom, erős napsütésben mintha lenne egy kis barnás árnyalata. Szintén 160 paci, csak sport felszerelés.

Nézzük a kétévi összegzést, 111ezer km-rel.

- Amiket leírtam az előzőekben nagyjából fenntartom, azokba nem kötök bele így 2 év után.
- A kanyarkövető rendszert néha ki kell kapcsolni, mert tényleg baromi idegesítő, hogy nem veszi le a refit az agyhalott hátsó lámpával közlekedők kedvéért, és azok nagyjából úgy érzik magukat, mint amikor egy UFO attak éri Wisconsinban a prérin az őstermelőt éjnek idején.
- A kerekek irdatlan mérete kb. 1 év alatt totálisan elszemteleníti a jármű gazdáját. Anno 120-szal toltam Defenderrel földúton, az érzés leírhatatlan, az ember azt gondolja, hogy itt ő alakítja a geológiát, nem az idő. Sokszor ezzel is nyomok 70-80-akat, simán megeszi. Szegényke. Kicsit sajnálom, de kell a tartós teszt, ez még egy nagyon fiatal modell, a sok vásárló jelöltnek tudnia kell, hogy mit bír ez a buflák. Sokat. Roppant sokat. A régiben 93ezernél, ebben 83 ezernél még hibátlan a futómű.
- Ezeknek a kocsiknak szánalmas a sorsa, ha céges autóként kell felcseperedniük. Én a sajátomra motorikusan mindig nagyon odafigyeltem, 93ezernél semmi baja nem volt (azóta sincs, 120ezernél jár). Ezt 66-tal vettem át, mostanra megállás nélkül pityeg a turbó szolenoidja, elveszi a nyomást. Elég drága mulatság javítani. Pontosan olyan, mint 2005-ben Z20LET-ben (2 liter turbó, hauuuu) vákuumszelepet cserélni. Kb. 4ezer most az ára a ZLET-hez, akkor 170 volt. Na most 170-et mondtak nekem rá. Nem értette miért mosolygok. A gépjármű ipar még mindig nagy vámszedő. De hát ahol gyalulnak, ott hullik a forgács.
- A négyajtós kasztni szerintem marha nagy hülyeség. Egyszerűen a csomagtartó kihasználása lehetetlenség. Pl. nagy háború a felségem és a saját kis pöcsnyi bőröndöm bepasszírozása hátra. A régiben urasan elfértünk.
- Nem értem ezeket a szirénhangokat, hogy csak 170 centis emberek férnek el kényelmesen a kocsiban. 185 vagyok, NAGYON kényelmesen elférek, magam mögött hátul is. A fejtér 191 centis, tagbaszakadt munkatársam esetén olyan, hogy ha kinyújtózkodik, éppen eléri a plafont. Kérdeztem tőle, hogy mennyire gagyi ez így, azt mondta semennyire. Érzékeli, hogy szűkebb a tér, de nem zavarja a létezésben, mozgásban, semmiben. Ennyi.
- A fogyasztást kielemeztem 111ezer km-re. A nagyátlag 6,82 l/100km. Ha kiveszem belőle azt a hat tankolást, amikor 200-zal közlekedtem Debrecenbe, meg vissza, akkor 6,69 l/100km. Utóbbiak picivel 9 liter fölötti átlagot adtak a tankolásra. Meg kell jegyeznem, hogy sokszor próbáltam egy teljes tanknyit óvatosan, a szabályokat betartva közlekedni, de ez sose jött végül össze. Néha közel kerültem ehhez, és akkor 6,1…6,3 körüli átlag jött ki az adott tankolásra, de az se volt az igazi. 1200 km-t szabályosan menni a mai világban…. Kinek van erre energiája? Lehetett volna 6 liter alá vinni. Mind1. Lényeg, hogy nagyon jó a fogyasztás.
- A Barniban az anyós ülés kilincséről lejött egy kicsit a krómműanyag. Gagyi. Megvágta a feleségem ujját ráadásul. Leráspolyoztam büntetésből. 150-es slejfpapírral javítottam fel a felületet aztán. Barni előszériás, ezt tegyük hozzá. De nem menti meg, ez csúnya baki.
- A nyári gumikat lekoptatta 70ezernél mindkettő. Ebből kb. 45ezer a nyári menet. Vettem 255-öst rá, és láss csodát, az tényleg megvédi a peremet. Le a 245-ös virsli gumikkal!
- A váltómű is hibátlan így 100ezer környékén. Áll, mint a cövek, szépen kapcsol, masszív hatást kelt és úgy is műxik.
- A kanyarstabilitást kiteszteltem. Nagysebességgel beérkezve a kanyarba, hirtelen kormánymozdulattal, minden ráhatás nélkül megindul a fara. Ez félelmes, és roppant veszélydús is. Leestem néhányszor az ívről emiatt eleinte. Szerencsére megúsztam, mert nem vagyok túl bevállalós, és ezért nem volt sose olyan túlzó a sebesség, hogy a Pilis környéki táj egyik árokobjektumává váljak. De ha az ember ráérez, egészen elszemtelenedhet, mert jó móka, picikét olyan, mintha Faros Lajos lenne a gépünk. Egyébként orrtolós, ahogy írtam, tehát a kanyarívet, ha megfogtuk, és elkezdjük kenni a gázt, megy kifelé, gyakorlatilag megállíthatatlanul. Tény, hogy a súlya miatt amúgy sincsenek igazán virgonc kanyarvételek, elég lassan csinál mindent, és a terhelésváltások is olyanok, mint amikor a Titanic sellő mozdulattal próbálta kicselezni a jéghegyet. Ez nem sikerült neki, és nekünk se fog. Legalábbis ezzel.
- A sportülések szerintem nem túl jók. A széria „gagyi” ülést visszakérném. Ennyi a plusz a sport változatban, meg valami adatok a kijelzőn, de sose néztem mi. Nem érdekel a turbónyomás, 2 bar alatt legalábbis. Itt ilyenek nem léteznek.
- A szervizben nyomatták a katalizátort „über kiégetlek te nyamvadt” üzemmódban 81 ezernél, mondták, hogy a motort ez csumra igénybe veszi, 3600-on forgatták 20 percet. Tény, hogy ez olyan 230-as tempónak felel meg. A leömlőn az EGT (kipufogó gázhőmérséklet) teljes resetelést okozott agyilag nekem, 578 Celsius fokokig felment. Ez volt a hihetetlen igénybevétel. Na most a benzines 2 literes (Z20LET éloéloé) alapjáraton hoz egy olyan 560 fokot, és akkor letolok a torkán két fröccsöt, meg egy hosszúlépést, 1100 fokon vagyunk, és elment fél tank benzin. Ennek meg 578 fok végfokon. Itt nem lesz leömlő repedés, ezt borítékolom.

Mit mondhatnék végszóra. Az Opel kitett magáért, ez a kocsi jól sikerült. Szép, sok jó tulajdonsága van. Van, ami nem a legjobb. Ezeket meg lehet szokni. Utoljára a Diplomat idejében járt ezen a szinten az Opel, és az bizony régen volt, amiért nagy dicséret jár! Az OPC annyira nem tetszett, a 260 pacis v6 annál jobban, de ez a 160 pacis a mindent vivő, ilyet kell venni, ez elégíti ki ugyanis mindazt, amire így a XXI. század elején egy átlagos igényű, normális autóra vágyó emberkének szüksége lehet.

-----------------------------------------------------------------------------------
2013.05.01.

Három éve és egy kevés, mióta az Insignia az ülepem alá került. A két kocsival együtt majdnem 140 ezer km-t mentem le. Eddig sok jóról számoltam be, az elmúlt 1 évben azonban jöttek bajok is. Igaz, a mostani járgány az ötödik évét éri el rövidesen.

Ami tény, a motorra és a váltóra nincs kifogásom, se a kocsiszekrényre, azok mind igen jól bírják a strapát. A váltó mechanikusan jól bírja az igénybevételt, 100 ezer km felett egy Astra váltó olyan, mint a kitaposott kozák kucsma, de nem ez. Ez áll, mint a cövek, szépen veszi a fokozatokat, pontos, kiszámítható. A motorral kapcsolatban egyrészt elmondható, hogy nem eszi az olajat, nem füstöl, nem kehes, alapvetően rendben van. Van azonban egy komoly gondja. A nagynyomású rendszer ennyi idős korára itt-ott ereszt, és emiatt a komputer időről időre letiltogatja a turbót nagy böszme gázadás közepette, vagy ha 190 fölé (tartósan 3000-es fordulat fölé) tolom a gépet. Nagyon idegesítő, veszélyes lehet előzésnél. A szervizben sokat tanakodtak miatta, először azt gondolták, hogy a turbónál a leömlő elrepedt. Aztán meg a szívósor volt kipécézve. De egyik ötlet se jött be. A hibakód ugyanis semmitmondó, abból nem lehet kitalálni, m a baj. Aztán Ati úr az összes ponton, ahol veszítheti a nyomást a rendszer, tömítést cserélt, megszorított, stb., és azzal a hiba megoldódott – egy időre. Kb. 25 ezer km után megint szép lassan kezdte csinálni.

A belső térben is van némi észrevétel, a klímaventillátor fordulatszámát emelő gombról lehámlott a felületére felhordott gumiszerű anyag, és emiatt eltűnt a jel. Elég rusnya, habár engem nem zavar.

A másik fő gond az AFL, ami bizony problémáskodik. A jobb oldali fényszóró test beázik, és emiatt az AFL néha letilt. A teljes lámpa cseréje segíthetne, de az a furcsa, hogy az AFL vészállásban is nagyon jól bevilágít mindent, nem vakít, úgyhogy Atival kitakaríttatom, mikor kezdi, oszt bevettem a lesz@rom tablettát, nincs másik lámpa búra a terem búráját!

Volt még pár apróság, a legjobb az volt, amikor a biztonsági öv visszajelzője meghülyült, és hiába kapcsoltam be, folyamatosan cincogott, hogy haló, kapcsold be! Ez nem hagyja abba sose, úgy, hogy ezt tényleg azonnal javítani kellett.

Nagyon pusztítom a futóművet, de még mindig nincs baja. A feleségem komplett idiótának tart, bármi toccsadt földes, meg hasonló útszakasz van, már előre mondja „Oké tudom, ezen malomkerekek vannak, de nem lehetne kicsit lassítani?” Nem tudom mennyit fog kibírni, de nagyon sokat elvisz, az már bizonyosság.

Barni kicsit beteges tehát mostanra, de azért jó taliga, csípjük a száját. Még le kell küzdenie legalább 2 évet szegény nyomingernek, mire megszabadul tőlem.


-----------------------------------------------------------------------------------
2013.06.28

Annyi történt, hogy nekiduráltam magam a prospektus szerinti fogyasztási értékeket beállítani. Országút: 90 km/h, autópálya: 130 km/h, városi béndzsázás, sebességben gurulás, stb. A felénél láttam, hogy ez menni fog, és végre valami örömöm volt a kocsizásból így 1 millió km megtétele után. A végeredmény az alábbi lett: 66,97 literrel 1226,4 km út megtétele, azaz 5,46 l/100 km fogyasztás.

Boldog lettem.

Aztán másnap már toltam, ahogy kifért, mint mindig. :)


-----------------------------------------------------------------------------------
2014.04.04

Időközben megmakkant a kéttömegű lendkarika. Eleinte csak ronda volt a hangja kisfordulaton, aztán elkezdett remegni gázadásra. Egy hét alatt csinálták meg (thx Vktr @ Csergő), most jó, olyan mint ha új lenne. A szívósort is mindjárt megnézték, elvileg már ott is beugorhatna egy katasztrófa helyzet a csappantyúknál, de az még rendben van.

A tükrét levertem én marha. Vettem rá utángyártottat. Ugyanolyan fingfűrész, mint a G Asztrához meg C Korzához kapható utángyártott mocskok, nagyobb tempónál remeg. De megteszi.

A motor így 150 ezer km futás mellett hibátlanul húz, viszont elég ronda a hangja. Mondjuk kit érdekel, csak azért észrevehető a zaj, ha beindul mellettünk. Konkrétan leviszi az agyvelőnk.

Vettem rá gumikat. Meglepetés, mennyit jóárasodott 2010 óta a cuccos. Anno 72 ropi volt az induló ár egy normál guminak, most 43 ezerért teljesen jót lehetett kapni.

Vannak vele hibák, de hát ez már ilyen.


-----------------------------------------------------------------------------------
2014.09.05

Megint jelentkezem, pedig 200 ezernél szerettem volna. De időközben több kedvességgel is megkínált a gép. Az egyik az első féktárcsa, ami nem rég volt cserélve. Sajnos üt, mint az állat. Pedig gyári eredeti, és olyan nagyon nagy fékezés sem volt. A másik a futómű. Sokszor írtam, hogy tisztességtelen módon járok el vele szemben, a kímélet teljes hiánya azonosítható. Most kezd kijönni a hatás. Ugyan a gátlókra nincs még panasz, a szilentek és főképpen a lengőkarok azonban bágyadnak lefelé. A kormánymű is gyengül, kicsit mentünk balra elengedett kormánynál. Beállították, de mondták, hogy néhány tízezer van már csak benne, és hozzá kell nyúlni. Végül a legfájóbb az ülésfűtés. Az anyósülésen megadta magát. Ismerem az okát, kifórumoztam, de teszek rá, egy anyós elégedjen meg annyival, hogy nem a földön ül.

Kisgázra üresben tol egy kevés szürkés pamacsot, menet közben alacsonyabb fordulatról padlózáskor is jön egy kevés az elején, de mindössze ennyi. Meglepően jól bírjha még mindig a turbója. Igaz nincs semmi csippelés, meg hasonló tahóskodás.

Mostánában a fogyasztás megemelkedett, kb. 7,2-7,5 liter/100 km-eket mérek. Nem tudom, hogy a nagyon sok tempózás, vagy a motor elhasználódása folytán nőtt meg. Szerintem az előbbi, mert már 54 km/h a 160 ezer km-re eső átlagsebességem, és az elmúlt 2 évben folyamatosan nőtt (34 km/h volt, amikor a kocsit átvettem).

Már csak 1 évet kell kihúznia és mehet nyuggerkodni.

Hibalista

- Sokáig semmi. Aztán mindenféle: - - AFL rendszer bebolondult - Xenon izzó kiégett - Turbónyomást elveszi néha 190-es tempó felett / padlógázon csúcsfordulatig nyúzva - Hátsó ajtó nyitó kézikapcsolás behalt - távirányítóval hibátlan maradt - Vezető oldali biztonsági öv bekapcsolt állapot jelző meghülyült - Hűtőfolyadék tartály elrepedt - Kámpjudőőő csatlakozás eloxidálódott - Kéttömegű lendkerék + kuplung kinyomócsapágy + tárcsa - A csere (gyári) féktárcsák ütnek 10 ezer után -- újabb csere - Ülésfűtés feladta anyósülésen -

Ide hordtam szervizbe

Sir Moke

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Dr. Ati - Egész pofás a tempója mostanság

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2010
Kényelem (6) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 192000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Vectra C 1.8 Elegance Következő autója? Speedster, itt már csak az segít
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Insignia 2008 (2009)

További ítéletek (58 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)