Brünhilda, a német fosadék monstrum
Szöveges ítélet
A leghangosabb dízel amit valaha hallottam. A 30 éves zöldséges merci szebben duruzsol... alig megy, a 130LE és az abszolút nyomaték hiány (jó, 2000-2700 között húz...) egy több mint másfél tonnás autónál, négyen beülve légkondival sok mindent tud, de gyorsulni NEM. Cserébe vegyes (főleg autópálya) fogyasztása 7,4 l volt kb. 15000 km alatt. Nevetséges. A "gyorsulás" nagyon csalóka, mert amikor a turbó rendesen felpörög, akkor ránt egyet, a hangja nő, sőt bőőőg, de ez csak illúzió, mert egy 8 éves kombi Fabia is legyorsulja. A hűtője meg állandóan teker, jó hangosan, mint általában a opelek szokták...
A váltó 25 év után ismét elfogadható minőségű, modern opeltől szokatlanul pontos és könnyen kezelhető. Szükség is van rá, mert állandóan váltogatni kell, hogy a tudjunk gyorsulni. 90-nél ötösben a kocsi, csak haladok szépen nyugodtan. Előzni kezdek. Vissza négy. Padlógáz. Nem megy. Vissza három. Padlógáz. Bőg megugrik, de már el is fogy a szufla. Fel négybe. És már meg is előztük a kocsit. Borzasztó rugalmatlan autó!
Semmi hely nincs benne. Kívülről óriásinak tűnik, belül mint egy Astra! Vagy még annyi sem. Könyöktámasz használhatatlan pozicióban van.
Kb. 30 teljesen felesleges gomb van a kocsiban, sokkal értelmesebben is meg lehetett volna csinálni. A kormányról vezérelni nehézkes, mert ott van egy jó pár felesleges gomb, de cserébe mind kicsi, nehéz megtalálni, könnyű mellényúlni. Navigáció kezelése körülményes és csúnya a képe. 2009-ben is elavult volt.
Csomagtartóba nem lehet normálisan pakolni. Meglepően kicsi a nyílás és valahogy állandóan legózni kell, hogy beférjen bármi is.
Hátsó fejtér rühejes. Egy 185 centis ember beveri a fejét a tetőbe. Oldalt pedig arcmagasságba lóg be a kaszni.
Az autóból egyik irányba sem lehet kilátni. Na jó, előre, csőlátással jól ki lehet látni, de oldalt kicsik az ablakok, az A oszlop a Meriva után ismét szarul lett kialakítva, csakúgy mint a B oszlop. A holttérben egy kamion eltűnik. Utánfutóval együtt. Hátra nézni csak autópályán van értelme, minden más esetben értékelhetetlen. Elég jól tudok parkolni, általában, de ezzel az autóval agyfaszt kapok. Nem lenne szabad parkoló radar nélkül árulni (annak ellenére, hogy utálom az ilyen kütyüket.)
De vannak jó tulajdonságai is:
Szép. Már akit ez érdekel...
Kicsi a fordulóköre
Futómű majdnem tökéletes, még a flexdrive nélkül is.
Jó a zajszigetelése. Kell is! Viszont ha az utcán akarunk kérdezni valakitől érdemes lekapcsolni a motort, nem fogod érteni mit mond.
A sebesség abszolút nem érződik az autóban. Ezt az autót arra találták ki, hogy beülsz, felmész az autópályára, tempomat 200-ra és mész.
Kinek ajánlom?
Akinek sok pénze van, szeret gyorsan menni és nem bánja, hogy 6 perc alatt gyorsul fel. Aki csak autópályán közlekedik. Aki nem szokott parkolni, vagy ha parkol akkor az út közepén hagyja a kocsit, nem bajlódik a parkolással. Aki nem szeret vezetni. Akit nem zavarja, hogy nem megy az autó, de cserébe 7 liter felett fogyaszt. Dízelként... Aki szeretne sokat fizetni a szervízért. Aki 170 centi alatt van és max kis gyerekei vannak, akik nem nőnek meg. Aki szeretne flancolni, hogy milyen szép autója van és nem érdeklni, hogy egy kalap szar autó!
Hibalista
- Mínusz 16 fokban elforrt a hűtővize, fél évvel egy 150 ezer forintos szervíz után, mert folyt a hűtővíz. - Fék gyorsan elfogyott, többször is.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (1) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 140000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Signum | Következő autója? | Avensis |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (3.8/10) |
