Apám Dacia-ja jutott eszembe...
Szöveges ítélet
Vártuk a jövetelét, elvégre az Opel "a hosszú idő óta nem sikerül formás autót tervezni" korszak végét jelentő egész szemrevaló autója szerepelt érkezési listánkon. Szóval megérkezett, s hát tényleg tetszett. A forma rendben, a kezelő szervek kézre állnak, az üléspozíció jó beállítható, a futómű kellően támogatja az utazást, a fék egész jól eltalált, a karosszéria megfelelően merev, egész jó a biztonságérzet.
Szóval elkezdődött a használat s hát jöttek a meglepetések is. Az első 50.000 km-ig nagy dolgok nem történtek(zömében csak a kötelező szerviz), igaz a beltér elkezdett nyikorogni, illetve a kezelőelemek kezdtek el szétesni(pl: a váltófej gumiborítása elvált, s hát persze külön nem vehető, csak váltószoknyával, váltófejjel együtt potom 56.000 HUF-ért. Egy gumidarab miatt!!!). Persze közben volt két garanciális hiba az ülésfűtés(ezt csak másodjára tudták rendesen helyre hozni), illetve a vezető oldali légzsák kampányos cseréje(erre az autó ritka barna belseje miatt kellett sokat várni, addig kérték ne ütközzünk :) ). Ja s persze volt néhány szoftverfrissítés is.
Aztán a 100.000. km után már teljesen ritmustalanul jöttek a hibák, melyekre mindig a szervizszag s az állítólagos "szoftvermódosítás" volt a megoldás( mindig csak rövid időre). Majd a 150.000. km-nél már gond volt a kipufogó gáz hőmérséklet érzékelőjével is(csere, 100%-ban ügyfél fizet, importőri támogatás nincs!!). Ezek után új hiba: DPF- és katalizátordugulás, a DPF regeneráció magától nem megy végbe, szervizben szoftveres regenerálás, ez időszakosan megoldotta a problémát. Majd 4000 km után újra dugulás. Mindez persze kellemetlen szagú, hatalmas a kipufogóból feltörő szürke füst kíséretében. Amint megláttam a tükörben a füstöt, azonnal belső keringetésre kapcsoltam a szellőző rendszert, s ez az idő múlásával teljesen reflex-szerű lett( sajnos). Persze a forgalomban az öreg BKV buszok mellett senki sem rám gyanakodott, de a viccet félre téve nagyon kellemetlen dolog volt ez a James Bond-szerű álcafüst(megesett, hogy a lámpánál átszóltak, hogy vélhetően kigyulladt az autó). S ami nagyon fontos, ezen hibák egyenes következménye az autó védelmi mechanizmusa(mely szerint visszafogja a motorfordulatot, ezáltal korlátozva a sebességet s használhatóságot) mely kényszerpihenőre szólít fel. Szóval ismét szerviz, ahol megmondták a rossz hírt, sajnos a DPF-et kell cserélni potom 600.000 HUF-ért s akkor nem kell többet kötelékben autóznom tömegközlekedési eszközökkel, öreg teherautókkal. Ezt már nem vállaltuk helyette egy sokkal olcsóbb félmegoldás lett az ideiglenes tett: ez pedig nem más mint a DPF tisztítása( ez "csak" 50.000 HUF volt), mely jelenleg üzemel, de ki tudja meddig.
Új hiba a kanyarfényszóró mozgató motorjának nem megfelelő szögbe való beállása, (ami potom 60.000 HUF javítási költség lenne, bontott nincs), de ezt már nem javíttatjuk, nézzük a hibajelet a műszerfalon.
Összegzés:
Az autónak az idők folyamán olyan problémái alakultak ki, amelyek komolyan akadályozzák vele a munkavégzést, ezáltal közvetett anyagi veszteséget okozva tulajdonosuknak, üzemeltetőjüknek( nem beszélve a fokozott értékcsökkenésről!! a rossz hírnév miatt).
Sokszor kértünk segítséget az importőrtől, hivatkozva a vezetett szervizkönyvre, de mindig(!!) elutasítás lett a vége, mondván, hogy sok a km illetve hogy Magyarországon az üzemanyagok minősége nem megfelelő a mai dízelek problémamentes üzemeltetéséhez, bla, bla, bla, stb...
Erre én két dolgot feleltem az engem felhívó hölgynek: az egyik, hogy az autót munkára vettük, s nem láttam a kezelési utasításban a figyelmeztetést, hogy az autó 160.000. km után használhatatlan, illetve kétlem, hogy ha perre mennék az Áfor utódjával, valaha is kártérítési összeget látnék a bankszámlánkon.
Végső ítélet:
Egy 7MHUF-os autótól az ember sokkal többet vár, hiszen ebben az árszegmensben már komolyabb presztízzsel rendelkező márkák kínálatából is válogathatunk. Illetve plusz infó, hogy ezen Insignia-val együtt forgalomba helyezett Mazda 6 szó nélkül teszi a dolgát, s hát ugyanaz az üzemanyag kerül a tankba, mint ennél az Opelnél. Aki költségügyileg kiszámítható autóra vágyik annak semmiképpen sem javasolt.
Hibalista
- Számtalan problémával szembesültünk a 4 év alatt: - - ülésfűtés (garanciális csere) - - vezető oldali légzsák ( kampány, garanciális csere) - - kanyarkövető-lámpa motor hibája - - beltéri elemek szétesése, kormány- és egyéb kapcsolók kopása-mállása - - kipufogó gáz hőmérséklet-érzékelő hibája (csere) - - katalizátor összeégése - - DPF állandó dugulása - - hátsó lámpa beázása, oxidáció, izzók hibája -
Ide hordtam szervizbe
Mivel mi szakszervizekbe hordtuk az autót, inkább felsorolnám tételesen:1. Maxabo Budapest: lassú, körülményes, s hát ehhez képest drága, főként csereszerelők, illetve sok a kísérlet(persze amit az ügyfél fizet) osztályzat: 32. Hilcz Kakasd: rugalmasabb, gyorsabb, elvégzett mindent, osztályzat:73. Schiller M3: egész jó, az eddigi legtöbb kommunikáció(pl. ami a Maxabónak 500.000 HUF javítási ajánlat, az náluk egy szoftverfrissítés), nem akartak becsapni, de azért mégis egy kicsit "Opeles" volt, osztályzat: 7
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 205000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | 6 |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.2/10) |
