A negyedik
Szöveges ítélet
Azzal kezdeném, hogy Opel téren elfogult vagyok. Ez a negyedik autóm és Opelem is egyben. Mivel az A2 és B2 Vectra, valamint a H2 Astra is kellemes élményeket hagyott maga után, így maradtam a márkánál. Az Insignia már a megjelenése óta piszkálta a fantáziámat, így 2017. októberében beültem egy faceliftes változatba. Mivel a benzines, manuális Vectrák után egy automata 1.9 cdti Astrába ültem, nem volt kérdés, hogy a motor és a váltó esetében lesz-e kompromisszum. (Gyakran megyek hosszabb távokat, így azért a dízel, de ez már legalább Euro 5-ös.)
Az autó egy 2014. áprilisi 2.0 cdti, 163 LE-s, és Innovation felszereltségű. A használtauto.hu oldalon leltem rá, az első Insignia volt amit élőben meg is néztem. Ezen felül volt egy másik, hasonló árban, de az nem győzött meg a biturbo motor ellenére sem. A magyar valóságban nem igazán érdeklődtek utána, hiszen az eladó korrekten hirdette, hogy az autóban a pszichológiailag elviselhetetlen 199 ekm van. Nyilván 3 év alatt, 180 ezret nem földúton fognak megtenni. Az már senkit sem érdekelt, hogy valójában egy német cég használta, és folyamatosan szervizelték. Az autoDNA adatai ugyanezt mutatták (javaslom mindenkinek, elég jó adatbázis), és valóban, körbeméréskor is sérülésmentes volt. A lényeg, hogy nekem megfelelt, így 3,5 millióért megvettem, plusz megkaptam hozzá a téli kerékszettet is. Ha azt vesszük, hogy az úkori ára kb. 12 millió körül mozgott, szépet esett az értéke. Nyilván köszönhető volt ez az új Insignia megjelenésének, a futásteljesítménynek, valamint annak is, hogy az Opel nem a legértéktartóbb márka, illetve az akkor már bőven futó dízelhiszti is befolyásolható tényező volt.
Az eddig (2018.05.05.) eltelt kicsivel több mint fél évben igazi kellemetlenséget nem okozott. Sőt. Mivel Opelék elég kényesek adatvédelem szempontjából, így ha okosan is, de sikerült megszereznem az elektronikus szervizkönyvet. A kellemes meglepetés itt jött: az autóban 115 ezernél motorcsere történt, kapott egy új gyári motort garanciában, ami még a vásárláskor élt is, így valójában egy 85 ezret futott motorról volt szó. Ezt még az eladó sem tudta, neki is meglepetés volt, nyilván azért valamivel drágábban adta volna eme információ tudatában. Szerepelt még fék, és lengéscsillapító csere (nyilván ezt a futásteljesítmény indokolta), meg egyéb apróságok, amik szerintem bármelyik márkánál beleférnek.
A H Astra után azt kell mondanom, hogy kényelem szempontjából számomra egy nagy ugrás történt előre. Ugyanis az Astrában 100 km után már el-elkezdődtek a derékfájások, bárhogy állítottam az ülést és a deréktámaszt. Lehet, hogy nem a 184 centimnek tervezték az üléseket. Itt ez 2-300 km után sem jön elő, ráadásul az ülések majdnem az alapok, sem memória sem bőr, sem AGR, bár szerintem pár extra helyett lehetett volna inkább egy AGR szettet kérniük. A nagy méret megtévesztő a csomagtartó szempontjából. Könnyű pakolni, de szerintem nem (sokkal) nagyobb mint az Astráé volt.
Menetdinamika szempontjából a 163 LE/350 Nm talán éppen passzol az 1750 kg. körüli súlyhoz, bár nekem megfelel. A fogyasztás hosszútávon, autópályán kissé meglepett: a BC általi adat, 4,9 l/100 km. Utánaszámolva azért jó volt az 5,5 liternek is, de szerintem az is bőven belefér (lehet, hogy egy programozást megérne a pontosabb mérés). Egyébként az átlag kb. 6-6,5 liter között mozog.
Szervizbe egy helyi, volt Opel márkakereskedésbe viszem. Ugyan már nem az országos hálózat tagjai, függetlenként működnek, de az Opelhez értenek. Az alkatrészeket ők szerzik be, így ez valamivel drágább, de a kb. 6 ezres óradíj ezt bőven kompenzálja.
Felszereltség terén nekem bőven elég az autó. A távolságtartó tempomat lehetne kicsit "okosabb" is, de teszi a dolgát. Az adaptív világítás szintén kényelmes, bár az eső, vagy köd kissé meg tudja zavarni, nem tudom, hogy más márkáknál ez hogy van. A kulcsnélküli indítás tetszik, a navi a H Astrához képest még rejtély. Konkrétan csak a cím bevitele érthetetlen számomra. Míg az Astra végigment ország, város, utca, házszám kategóriákon, itt egyben kell beírni, de nem mindegy a sorrend sem. Egyébként pontos, jól működik, már magyarul is tud.:-)
A sávtartó asszisztens pontos, szinte már előre jelzi a sávelhagyást, így van idő korrigálni. A táblafelismerő is pontos, sötétben is könnyen felismeri a táblákat, sőt, még a kopott korlátozásmegszüntetőket is felismeri. Programozhattak volna több táblát is, így jelenleg csak a sebességkorlátozást, az előzni tilost, az autópályát, autóutat és megszüntetőiket ismeri fel. Az ütközésfelismerő rendszer is pontos, bár az automata vészfékezőt még az előző tulajdonos kikapcsolta (elmondása szerint túl érzékeny), én meg bízom magamban.
A holttér-figyelő szintén jól működik, sokat segít sávváltáskor. A parkradar pontosan jelez, nagy segítség a tolatókamera is. Van parkolássegítő rendszer, de csak annyiban segít, hogy megtalálja a helyet és utasításokat ad a kormány megfelelő mértékű eltekerésére, illetve a tolatásra-fékezésre. Kipróbáltam, tényleg jó, de forgalomban lassú tud lenni a parkolás, rutinból gyorsabban megy. Az automataváltó pontos, csendesen vált, ugyanaz a típus, mint az Astrában volt.
Amire eddig költöttem:
1 db. izzítógyertya, persze, hogy a drágább, nyomásérzékelős fajtából: 35.000. Ft. (ezt vásárláskor már tudtam, mondta az eladó)
1 db. akkumulátor 24.000. Ft (októberben még könnyen indult, de aztán a hideg végleg kinyírta)
Az első szerviz: 40.000. Ft. (olaj+összes szűrő cseréje+átvizsgálás)
Hivatalos márkaszervizes átvizsgálás, hogy megmaradjon a 12 éves átrozsdásodási garancia: 6.000. Ft.
1 db. hosszbordásszíj csere: 12.000. Ft.
Váltóban olajcsere: 25.000. Ft.
1 db. nyári gumi: 42.000. Ft. (a pótkerék teljesen új volt, így rendeltem egy ugyanolyat, a nyári szettből kettő pedig jó állapotú ment hátra, a kopottból meg egy ment pótkeréknek)
Az autótól független, korábban tervezett költség volt (csak előre kellett hozni), hogy az autó a garázsba nem fért be a 4,91 cm-es hosszával. Ezt már előre tudtam, így az egyébként is nehéz és manuálisan, felfelé rugók segítségével mozgatható kaput lecseréltük egy szekcionált, távirányítós változatra, így nyertünk annyit, hogy kicsit odafigyelve, de már befér a garázsba. :-)
Kapott ezen felül méretpontos gumiszőnyegeket, csomagtérálcát, és légterelőket az ablakokra, de ez már csak az én hülyeségem. :-)
Ami még cserére vár:
-csomagtartó ajtó microkapcsoló: gyári (plug and play :-) 16.000. Ft, ebay-es forrasztgatós kb. 3.000. Ft., majd eldöntöm.
-vezetőülés ülésfűtésének javítása, vagy cseréje: passz, egyelőre nem zavar a hiánya, sajnos gyakori hiba
-kopott kormányvezérlő gombok cseréje (három kopott meg, engem zavar, de tökéletesen működnek)
- hosszbordás rendszer görgői: kb. 50.000. Ft. (valamelyiknek hangja van)
-vezérlés, vízpumpa: kb. 90-140.000. Ft. (Gates, vagy gyári szettre kapott ajánlat, munkadíjjal) Sajnos nem szerepel az elektronikus adatok között, hogy konkrétan ezt is cseréltek-e a motorcserekor, vagy visszatették a régit. Utóbbit egy német márkaszervizről nem feltételezném, főleg, ha garanciás főalkatrészről van szó, de az a biztos amit tudok.
Nos, igen, tudom, hogy ez a 2 literes dízel nem a legjobb konstrukció, hiszen sok esetben motorcsere lett a vége a főtengely törésnek, beállásnak. Azt azonban kevesen tudják, hogy főleg a hidegindításkor az elfáradó olajszivattyú tömítés okozza a rövid ideig tartó alacsony nyomást, ezért a nem megfelelő kenés miatt az egyébként sem jó minőségű csapágyak hamarosan kifektetik a motort. Talán megnyugvást jelenthet, hogy 2012-től már módosított alkatrészeket használnak, illetve a típust konkrétan szerelők ajánlása az, hogy az említett tömítést 100 ekm-enként, (olajcserével érdemes egybekötni) cserélni kell, illetve ilyenkor ellenőrizni kell a csapágyak állapotát is. Ezzel (talán) megelőzhető a motor halála.
Összességében nekem megfelel az autó, úgy gondolom ár-érték arányban számomra ettől jobb választás nem lett volna, remélem később sem változik meg a véleményem róla. :-)
Hibalista
- Izzítógyertya: 35.000. Ft. - Akkumulátor: 24.000. Ft. - Ülésfűtés - Csomagtartóajtó microkapcsoló
Ide hordtam szervizbe
Papp Autóház Eger
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 199000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Astra H | Következő autója? | Insignia B |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
