Egyszer sem hagyott cserben
Szöveges ítélet
5 év és 275e km használat után csak pozitívan nyilatkozhatok. Anno 5 éve nem mindennapi használatra vettem, hanem mert itt az NRW-ben autó nélkül csak a nagy városokban tudsz "élni". Akkor még második autóként használtam céges német dízelek mellett. de sikerült így is 3 év alatt 120e km beletekerni, mert ha céges megbeszélést a hétvégi pihenéssel kötöttem össze, akkor inkább ezt használtam kényelem és egyébb megfontolásból. Az Opel egyik nagyobb kereskedőjétől - Westmünsterland NRW - jutottam hozzá kedvező 20.000 Euro alatti kialkudott áron. Akkor is jó vételnek számított.
Már korábban is keresgéltem az Insigniák közt, de nem gondoltam, hogy ilyen gyorsan sikerül egy faceliftes változatott ebben az árkategóriában megvenni.
A helyi kisvárosban lévő Opel gyári szervizbe hordom, eddig nem volt rossz tapasztalatom velük. A tulajdonos egy beszélgetés alkalmával megjegyezte, hogy szerinte az utóbbi évek egyik legjobb konstrukciója, ha az ember nem 5-10km-re jár vele, hanem nagyobb távolságokra. Mert csak megy-megy és kopó alktrészeket meg olajat kell cserélni benne. Az eredeti motorral fut még. S ha lehtőség van csak egyfajta kúthálózat üzemanyagát tankolom bele, 10e km-enként(ca. 10 tank) pedig ebből a prémiumot. Meglepő volt, hogy az első / gyári gumik az élettartmuk vége felé nagyon hangosak lettek a hátsó futóműnél. Tapasztalat, hogy normál esetben 5,4-5,7 l/100km fogyaszt, de üres pályán beállított tempomattal elérhető a tartós 4,4 literes fogyasztás.Így akár 1400-1500 km-t is elmegy egy tankolással. Gyári adatok szerint 216km/h a vége, de ezt megcáfolhatom, mert tébb esetben is túlléptem vele a 230km/h sebességet, amely a kilóméteróra szerint 242km/h volt, de a két GPS 230,6-231,2 km/h regisztrált. A legjobb menetidő Rees(DE) - Budapest(HU) ca.1250km NEM csúcsforgalomban 9h:36min, egy tankolással és 2 kávészünettel.
A legngyobb probléma az új autok esetén az értékvesztés a használatból adódóan.
Az adott jármű esetén ez havi szinten minden költséggel - az éves 55-60e km futásteljesítmény esetén - 490-520Euro közt van. Jelenlegi piaci értéke ca.5500 euro, amely esetében a 300e km-es nagyszervíz (ca. 6 hónap) ca. 1500-3000 euro számlája már nem teszi rentábilissá.
Egyszer sem hagyott cserben.
2017 augusztusában egy éjszakai út folyamán jobb első durrdefekt (egy teherautóról elhagyott tárgy okozta a ca. 10cm gumioldalfal szakadást) után még 3ekm megtett egy (valószínűleg ebből kifolyólag) repedt féltengellyel, de elhozott a hazáig, ahol leállt és mint kiderült itt "adta meg magát" a féltengely. A szervízben másnap kicserélték, azóta is hibátlanul üzemel.
Napi használatban volt az elmúlt 2 évben. Naponta 200 - 800 km megyek/megyünk vele.
Az elmúlt évben 2 alkalommal ültem hasonló MY2014 dízelben, amelyek taxik voltak.
Az egyikben 578000 km míg a másikban 837400 km volt. A második Barcelonában futott.
Eredeti motorral!
Hibalista
- - jobb elsö féltengely csere (2017 aug. vége) - - csak kopó alkatrészek
Ide hordtam szervizbe
Opel gyári szerviz - Landkreis Borken (NRW, DE)
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 275400 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Croma 2,4 20V Mjet (MY2006) | Következő autója? | Insignia B ST |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |