1.6T OPC Line full extra
Szöveges ítélet
Egy 320d E90 BMW volt az előd, és legelső saját autóm, ami ugyan teljesen fapad volt (de tényleg) azonban szerethető és gyönyörű. Amikor már kezdett volna kényelmetlenné válni a fenntartás (200.000km), úgy gondoltam, hogy az auto számomra nem éri meg az állandó idegességet, és minden reggeli indításnál a lánc, leállításnál a lendkerék hallgatózását. Nehezen ugyan, de elhatároztam, hogy új autót keresek.
Eléggé leszűkül a piac egy BMW után...vagy marad a márka, vagy jönnek a vetélytársak, illetve megnő az igény is. Utóbbit nem volt nehéz überelni, de a márka nehezebb döntés volt.
Közeli kereskedéseket böngészve találtam rá egy Opel Insignia-ra, gyönyörű fehér OPC Line kivitelben, a leírást 3 percig olvastam az extrák után, árban magasabb kategória volt, de kit érdekel...nézzük meg, főleg ha 20 percre van.
A szerelő ismerősök annyit mondtak CDTI-t ne vegyek, az 1.6T benzin az egyik legjobb. Ez az auto pont ilyen motorral volt.
Az extrákról: kanyarkövető bi-xenon AFL rendszerrel, FlexRide adaptive futómű, AGR fekete full elektromos memóriás bőrülések szellőztetéssel, navigációs rendszer 10 hangszórós Infinity hifivel, rejtett vonóhorog, elektromos kézifék, parkradar, parkolás asszisztens stb stb. Erre mondhatni, hogy full extra.
Az autóról:
Megjelenés - Külseje gyönyörű, a "csak" 18" gyári felnikkel is félelmetes jelenség tud lenni, egyben elegáns. Őszintén az alap kivitel OPC Line nélkül nem ennyire brutális. A formát, főleg ebben a csomagban nagyon eltalálták, minden passzol.
Belső - Sokan panaszkodnak, hogy szűk a hely az auto arányaihoz képest, ez igaz, bár engem 180cm és 82kg-val nem zavart. A szűkösséget annak lehet betudni, hogy nagy a gomberdő a középkonzolon, nehezen átlátható, azonban megszokható, valamint hátul a coupe vonal miatt szűkös a fejtér. Tény, hogy nem egy 5-er BMW a helykínálat belül. Az ülésről ódágat zengenek, nekem személy szerint hosszabb út után kényelmetlen volt, pedig szellőztethető. Túlságosan befog a láb oldaltartása, ezáltal állandóan mocorogtam, illetve mániákusan vigyáztam egy ilyen ülésre, ami nem egészséges, alig mertem megmozdulni benne.
Menetteljesítméy: Na ez brutális, két emberrel simán 1700kg fölötti az auto, de a 180 lóerő és 230NM (ami overboost esetén 270NM) tökéletesen viszi az autót. Korán éled a turbónyomás, nagyot tol és folyamatosan, a gyári lefújószelep (blow off valve) pedig minden váltásnál kiszisszenti a levegőt, ami kívülről elég komolyan hangzik. A FlexRide rendszerben van külön Sport mód, ami növeli a gázreakciót, keményíti a kormányt és fűtőművet, illetve kitolja a letiltást (7500-ig forog ilyenkor, letesztelve)
Alacsonyabban ül az auto, amit azért megérezni, főleg Sport-ban, eléggé üt a futómű, főleg a magyar utakon.... A kormányzás pehelykönnyű, néha már túl érzéketlen, bár én imádtam. Nem közvetlenül menetteljesítmény, de a kanyarkövető AFL fényszórók (többféle módon világít sebbeségtől és övezettől függően, automata reflector stb..)egy csoda. FlexRide és AFL nélkül bűn megvenni egy ilyen autót. Ja és fogyasztás.... városba 10.5, vegyesen 9 liter.
Minőség - Itt azért jönnek a negativ dolgok..... Igaz nem újonnan, 120.000 km-rel vettem, azonban az auto belsejében a műanyagok nagyon elfáradtak. Zörögtek, recsegtek, nyöszörögtek (kopva semmi se volt!) amik elvették az utazás örömeit egy-egy gödör vagy rázósabb szakasz után. Műanyagon kívül az OPC Line hátsó eleme és a hátsó kerékív eleme is zörgött, a csomagtartóban a tartó léc is (ezt egy profi szivacs ragasztásával lehet orvosolni...)valamint az Infinity rendszert sem bírta nagyon az ajtópanel. Ezek miatt hamar átfordul kényelmetlen és állandó hallgatózásba az autózás.
Kétszer cseréltem generator szíjjat, hátha megszűnik az alapjárati nyöszörgés, sajna nem.
Extrák - erről már írtam néhány sort, az AFL tökéletes, a FlexRide hasznos dolog, a hűthető ülés nagyon pazar, viszont az AGR bőrülés kényelme számomra csak átlagos, bár nagyon elegáns, 140 ezernél se volt semmi szakadás, kopás rajta. Az Infinity rendszer jól szól, szépen hangolható, több igazából nem is kell. A navigációs rendszer a kis touchpaddal alul nagyban növeli az autó értékét és használhatóságát, plusz ehhez kötelezően jár az elektromos kézifék, ami azt eredményezi, hogy kapunk egy kényelmes könyöklőt. Érdekes összeállítás. Tempomat cssk alap, de a kormányról jól vezérelhető és egyszerű.
Megbízhatóság: 20.000 km-t használtam, azonban a szervízkönyv végig vezetett volt, a garanciális szerelések, meghibásodások, számlák, minden megvolt. Bonyolult és összetett elektronikai rendszere miatt sokszor csinált furcsa dolgokat, amik egyszercsak elmúltak, vagy előjöttek. Ezek inkább idegesítő dolgok voltak. Motorikusan az 1.6T az egyik legmegbízhatóbb és nyugodt szívvel ajánlható választék. Gyengepontja a trafó és a sebességváltó. Szerencsére ilyen téren hibába nem futottam. Az alkatrész árak azonban drágák, komolyabb hiba esetén szép összeget elkérnek a szervízben, elég megnézni a FlexRide futómű javítását...
Összességében: Gyönyörű autó erős és dinamikus motorral, magas fogyasztással, recsegő beltérrel, rengeteg hibaforrással (amennyi extra, annyi hibalehetőség)
Eladás oka 20.000km után? Semmi értelmét nem találtam az autónak arra, amire az utóbbi időkben nekem szükségem volt, sőt..sajnáltam használni napi pár km-re. Ahhoz képest túl sok a hibaforrás, magas a fogyasztás, a teljesítményt városba pedig lehetetlen kihasználni. Annak viszont örülök, hogy volt egy ilyen autóm, tudom milyen egy "full extra" autót birtokolni, de használtan ez hatalmas rulettkerék a német társaival együtt, amit én inkább kikerültem.
Hibalista
- Elektronikai megbolondulások.
Ide hordtam szervizbe
Márkafüggetlen szervíz
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 120000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | E90 320d | Következő autója? | C-HR |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.2/10) |
