A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Frontera (1992-2003)

Frontera 2.3 TD 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Dízelcsótány

Szöveges ítélet

Első terepjáróm, elcsereberéltem mert megtetszett.
Megszívtam vele eléggé, álljon hát itt a sztori, másoknak okulásul.

Szóval akartam egy 4x4-et ide a pilisi dzsuvába.
Dízelt, mert ugye az biztos nem eszik olyan sokat.
Próbaúton feltűnt, hogy nagyon gyenge. Áh, biztos csak a turbó nem tölt.
Másnap reggel már az istennek se indult (télen persze) csak féktisztítóval, hosszas köszörülés után. Hidegindító helyett ezt érdemes használni, nem gyilkolja le annyira a motort.
Sebaj, hegyen lakom, egy darabig minden reggel begurultam pár utcányit, mire leértem, elkapta és beindult. Teljesen vas blokkos-hengerfejes az istenverte, szóval utána még melegíteni is kellett vagy 10 percet.
Aztán elvittem egy dízeles szakihoz. Kompresszió jó, turbó is, 4 csúcs kuka, 4 izzítóból 3 szintén.
Elhozom, hát ez még mindig rohadt gyenge. Másnap reggel aztán ugyanúgy gurulás, nem indul.
Visszaviszem, adagoló felújítás.
Ekkor már indul, de még mindig sokat kell köszörülni, előjött némi lóerő is, a csuklós IK280 már nem előzött le a 10-esen.
A hátsó diffiben a kúpkerekek egyre nagyobb szorulással díjazták az előkerült nyomatékot, a végére már olyan volt mint a hegesztett difi.
Új diffi 800e huf amúgy, bontottból meg csak szar van. Az összes többié már sokkal erősebb/jobb, de nem stimmel az elejéhez az áttétel, szóval ha nem csak hátsókerekes autót akarunk, akkor komplett hajtásláncot kéne cserélni. Jajj.

Egyszer leesett egy fél méter hó, konkrétan a géptetővel toltam már. Mire kiértem belőle, már a piros tetején volt a vízhőfok úgy hogy kint súlyos mínuszok röpködtek. Franc se figyelte, igyekeztem nem elakadni.
Egy icipici luk volt az egyik hátsó vízcsövön, itt elment az összes víz.
Csövet kicseréltem, feltöltöttem, de ezután mindig enyhén melegedett a sztrádán. Szóval sikerült jól megfőzni.
Aztán elkezdtek szarakodni az első kerékagyak is, nem akartak szétkapcsolni néha. Csere kézzel tekerhetősre, inkább kiszállok tekerni mindig.
Ha kicsit "tempósabban" mentem, értsd 90-100, utána nem akart indulni, valahol levegősödött a felújított adagoló. Aztán egyszer eljátszotta a nem-indulást a puszta közepén térdig érő hóban éjszaka, a végén a tűzoltósági unimog mentett ki.
Na ekkor lett tele végleg a zsákom vele, eladtam valami lovastanyára, lócitromot vontatni.

Hogy valami jó is legyen, az autó amúgy kényelmes, belül puritán 80-as évek Japánja, váltó-kuplung-kormány egész finom alvázas terepjáró viszonylatban, nem imbolygós-pattogós annyira, pedig elöl torziósrúd, hátul laprugó van.
Hátul is elviselhető, a külön nyitható hátsó üveg meg tök jó.
Sajnos ezzel a motorral még ha egyébként jó is, elviselhetetlenül lassú az autó. 100-110 a max. amit lehet vele hosszú úton menni.
A szívódízel transitom is gyorsabb pedig az sem egy atomvillanás.
Fogyasztás 9-10 körül maradt mindig, ami szerintem elviselhető.
Szóval a tanulságok:

-Fronterát ezzel a Bedford 2.3 dízellel ne, de inkább semelyik dízellel ne!
(a 2.5-ös a hírhedt VM motori, pl. Voyager, Grand Cherokee, és valamelyik alfa romeo hírnevét is öregbíti, egyedül a 2.8-as isuzu TD, az talán jó)

-Hosszú terepjárót csak vontatni érdemes venni, különben csak hátrány terepen.
-Az automata szabadonfutó agyakat ki kell hajítani, kézi tekerősre kell cserélni (50e ft kb.)

Vennék-e újra?
Igen, rövid kasztnisat, 2.0 8 szelepes benzinest, tekercsrugósat.
Alapjában véve jó hobbiterepjáró ha a kerékagyakat kézire cserélik, komolyabb terepre meg mást kell venni.


Hibalista

- 4 porlasztócsúcs 15e / db körül volt - 4 izzító gyertya 6e/db - szabadonfutó kerékagyak 50e ft 2 db kézi kapcsolós - adagoló 40e ft felújítás - hátsó diffi, na ilyet nem kapni a 2.3 dízelhez égen földön, csak a többihez. - vízcső - üzemanyag csövek -

Ide hordtam szervizbe

Japán autó mániás barátom, hellyel közzel a fronti is japán végülis.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Helyi dízeles szaki. Ügyes, de elég drága.

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 1994
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (1) Km vásárláskor 290000
Megbízhatóság (6) Vezetett km 25000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Camry 3.0 V6 Következő autója? Terrano II.
Ennyire szerette (2) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (3.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Frontera 1992

További ítéletek (21 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)