A Malvin
Szöveges ítélet
Szóval a Malvin(Germán eredetű, jelentése: barát).Nálunk a név eredete a rendszámból adódott.
2014 augusztusában kinőttük a 316-os Compact-ot. Elég macerás berakni a gyerekülést hátra egy 3 ajtós autóba és ráadásul a babakocsi összehajtva is elfoglalt a csomagtér 95%-át. Útra keltünk, hogy keressünk egy nagy, családi kombit, pl. BMW 525d-t.
De végül a Malvin lett belőle. Az ok egyszerű: annyiba kerül, mint egy kombi, annyit fogyaszt, mint egy kombi, csak jóval több hely van benne és sokkal kényelmesebb. nem utolsó szempont továbbá, hogy kirándulós fajta népek vagyunk és nem csak közúton kirándulunk, tehát kell a terepjáró képesség is. Továbbá, bár sokan úgy gondolják, hogy a nyugati végen kolbászból van a kerítés (hát nem!),azoknak írom, hogy a téli út takarítás Kőszeg városában és környékén nem divat az utóbbi 6-7 évben. +1 a Malvin mellett. A téli összkerekezés is jól ment, soha nem akadtunk el sehol, sem közúton, sem erdőn-mezőn, dombokon-hegyeken a hóban. A gyerekek imádták, kényelmesen elfértünk.
Egy hátránya azért volt: a bőrülés! Télen hideg, nyáron meleg. El is határoztuk, hogy soha többet bőrüléses autó, kivéve, ha van benne ülés fűtés-hűtés.
Egyébként maga az egyszerűség és könnyen elérhető-kezelhető minden.
Teherbírása kiváló: 700-750kg-al megrakott utánfutót erőlködés nélkül felhúzza a hegyre, nagyobbat nem próbáltam, nem kellett. Hosszú távon is kényelmes ülések, jó magaslati kilátás, óriási csomagtér. Belefért a babakocsi(nem összehajtva!!!), a kutya (20kg) és még mindig volt hely egy nagyobb bevásárlásnak.
Hibák:
Az előző tulaj(olasz) kinyírta a kuplungot,kiemelőcsapágyat, mert 2014 decemberében már cserélni kellett (130 ezer Ft szereléssel).
Valamivel később megadta magát a kuplung főhenger tömítése(1200 Ft, én cseréltem).
Aztán cseréltetünk egy szelepfedél tömítést(8000 Ft szereléssel).
2017 év végén többször előfordult, hogy nem akart indulni. Néha pár napos állás után indításkor forgatta az önindító szorgalmasan, de nem történt semmi, néha megállás, majd 10 perc múlva indításra is semmi.
Valahol levegősödik a rendszer. Végül hosszas keresgélés után meglett a hiba, üzemanyagcső a motortérben. Na nyomban ki is cserélték mind a 4 db-ot, utána pöccre indult bármikor(13000 Ft szereléssel).
nem írtam be hibának a kopó alkatrészek cseréjét: pl. fék, gömbfejek, továbbá a szűrő, és mindenféle olajok cseréjét, mert ezek nem hibák, ezeket meg kell csinálni, ha sokáig szeretnéd használni az autódat.
Még egy apró hiba: a folyamatos ülés állítgatás miatt állandóan megtört az ülés alatt futó övfeszítő vezetéke, így bármennyi javítás után mindig visszatért a műszerfalra a légzsák visszajelző piros fénye. :)
Végül 2018 májusában eladó sorba került a Malvin. Sajnos nem lehet szabályosan bekötni 3 gyerekülést egy 2000-es évjáratú Frontera-ba. Szomorú, mert nagyon jó autó.
Hibalista
- Kuplung tárcsa+kinyomó csapágy, szelepfedél tömítés, üzemanyag csövek a motortérben, kuplung főmunkahenger tömités
Ide hordtam szervizbe
Kolonics Autó Kft.Jók a fiúk, ezért nagyon sokan viszik oda az autójukat, így többet kell várni a javításra.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 220000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 316i Compact | Következő autója? | Sorento |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |