Remek szállás, nem túl jó kilátással. (2024 frissítve)
Szöveges ítélet
Hogy rögtön lelőjem a béna főcímet +akinek nincs kedve végigolvasni a mesét, teljesen jó-élhető autó, de a túlméretezett, rossz helyen lévő belső visszapillantót azért érdemes csekkolni, mennyire tud együtt élni vele az ember.
Akárhogy is a jelenlegi elszabadult árú kínálatban az egyik ha nem legjobb értékarányú autó, akit nem zavar a trollok franciautózása, az egy egész kellemes autót tudhat magáénak.
És akkor a mese... tudtam hogy francia autó, előtte úgy volt sose lesz opelem, mert simán gyengék, még az első insignia is az volt, pedig azt úgy reklámozták hogy minden tudásuk beleadták, "a legjobb autó amit valaha készítettek..."
Ha az a legjobb, milyen lehet a többi..? A k-astra mondjuk már egész életképes volt, megnéztem volna milyen lesz az "igazi" corsa, de ez már a múlt.
Pugom volt korábban, tény hogy néhány dologban kretének (a mai napig) de nem volt az annyira rossz, persze tudom mind szar, mert valaki-valakijének volt egy, na és az szar volt. A vicc hogy először 208ast próbáltam, de nekem nem nagyon jött át, a segge jó, eleje vicc azokkal a rozmár fogakkal, túltolt hűtőmaszk, belsőbe a szimulátor minikormány, kretén -pardon- avantgárd stílus, azt egy nagy katyvasz az egész, hab a tortán a tapipados klímavezérlés. Már akkor tudtam hogy soha nem kéne, de erősködött az értékesítő hogy azért próbáljam ki... kipróbáltam, a szokásos szétfolyós francia futómű/kormányzás, mintha az egész futómű valami masszába lenne. Viszont az 1.2 turbó 100lóval és a 8as automatával nagyon megtetszett. Próbáltam a 130lovas verziót is, nem vettem észre szignifikáns különbséget, na most hogy ez azért, mert a 100lovas volt erősebb,(gyártási szórás, vagy egy kis chip okosság, simán megcsinálják a szalonba is...) sose derül ki, akárhogy is egy erős, morgós, szerethető karakterű motor, már-már sportos boxerszerű hanggal, persze nagyon kipörgetve ott a warbi, de addig úgy is felesleges, egyrészt semmi nem történik már ott, meg van egy rakás fokozat, nyomatékból tök jól megold mindent. Szépen pakolgatja a fokozatokat, nem olyan villámgyors mint a dsg, de vigasztaljon a tudat hogy nem is olyan filigrán, mint a megbízhatóság szobrának aligha mondható száraz7es dsg-k. Az egyetlen hibája, hogy néha elfelejt felváltani, pl. 2esbe kipörgetem, piroslámpás-begyorsulós, utána elengedem a gázt, de ő még mindig kettesben megfeszülve pörgeti a motort, aztán eltelik jópár mp mire ja.... már vége ? De egy padlógázas gyorsításnál is feleslegesen pörgeti túl, már rég elváltanál még manuálnál is de ő még kínozza szerencsétlen -ilyenkor már warbi hangú- motort. Ezek gyenge kis motorok, hiába vannak pörgetve, a turbó ameddig fújja oké, utána már váltani kell mert csak elfogy. Ha felváltana egyből megtolná nyomatékból, még a hang is tök jó szinten maradna... Mondjuk bele lehet nyúlni egy pillanat alatt a váltófülekkel, de igazándiból úgy is elenyésző ez a felhasználási mód. A többi, jellemzően városi szitut meg hibátlan hozza, alapjárattól teljesen jól meglódul, nem olyan nyomatékszegény, bizonytalan mint az ezres tsi-k, 1500 után meg akkorát tol hogy csak nézel, bárhová belehet rakni, mire feleszmél a piros szuzukis meg a tötyi-lötyi toyotás hogy azér'se enged be, már ott vagy előtte, 70-80ig erősebb autókkal partiba van, onnan meg már kit érdekel, a fővárosba az 50-60at ha tudod tartani egy darabig már örülhetsz. Lassú manőverezésnél is jól érezni hol a "fogási-pont" nem olyan hirtelen seggberúgás, mint a dsg. Aki erre most legyint, próbáljon egy emelkedős részen mondjuk egy kocsifeljárón manőverezni a dsg-vel, pláne elektromos kézivel, egyszerűen nem lehet finoman csúsztatni az autót, vagy meglódul, vagy semmi. Pont a 208 után próbáltam ki egy polo-t dsg-vel, egyszerűen nem bírtam finoman beállni kocsifeljáróra, vagy ugrott v. semmi, a polo amúgy elméletileg 10lóerővel erősebb autó, mégis lomhább volt, továbbá sikerült lefulladnia, amihez külön gratulált az értékesítő, mert ő még ilyet nem látott.
Aztán időközbe, nézegetve az autókat, jött egy olyan esemény, amire valószínű senki a büdös életbe nem számított. Egyszerűen nem volt újautó, rendelni akarsz ? Oké, 60hét... automata ? Ajjaj... 72hét... Rendeljek meg egy kocsit és másfél év múlva talán átvehetem.... Oké akkor legyen pár éves használt, aha.... álmodban. Egy jó autó el se jut a ha.hu-ig, ami meg felkerül többnyire szar és/vagy túlárazva. Vagy ha mégis jó volt-jó áron, nepperbaráttól fél-1Mval többért megveheted a jövőhéten... Téboly.
Akkortájt keveredtem először az opel felé...
Raktáron volt náluk autó, amire tényleg az ember szeme kikerekedett... sok helyen a raktáron lévő autóról kiderült majd talán (talán!) fél év múlva lesz náluk, anyád.... vevő megtévesztése, de hát érdekel ez bárkit is itthon.
Megnéztem egy ilyen kis opelt, nem rossz, egész pofás, jól felszerelve, full ledes lámpa, ködfény is, normális/használható méretű alufelni, a belseje is egész kulturált, navi, ülésfűtés, radar+kamera 4automata ablak, próbáljuk meg.
Volt hadra fogható tesztautó, ami már a parkolóból kiállásnál feltűnt, hogy van kormányzás ! Érzem hogy mi újság, nem egy döglött szimulátor kormányt forgatok (és most néhány prémium játékkormányt meg is sértettem) aztán ahogy mentem az autóval úgy nyugtáztam hogy ez jó.... jó a futómű, kemény, pontos/passzentos, de csillapít is, nem úgy mint egy suzuki, hogy csak pattogsz jobbra-balra, és közbe mondják hogy hát ez milyen jó mert gokárt, hát akar gokártozni a jó édes anyukád ezeken a szar utakon.
Egy kisautó-futóműnél összességében ennél jobbat aligha lehet kihozni. Na jó a polo is jó, de a +másfél millióért legyen is jó. Kormányzás is direkt-éles, van difi bőven a 208hoz képest. Van klímapanel is :) belevághatunk.
Az autót ajánlom annak aki a konkurenciánál, hasonló felszereltséggel bő 1M-val olcsóbban akar autót, régen azért vettünk franciát, mert olcsó volt és jól felszerelt, most egy német autónak álcázott francia autó tudja ezt, érdekes. Még a szalonba is amúgy német autónak tartják, ez meg már vicces. Vagy van még kb. ennyi pénzért cvt váltós swift, ahhoz sok sikert kívánok, extrakopogós belső, robogó váltó, ugyanilyen fogyasztás mellett, jóval gyengébb és nyomatékszegény motor, aztán jönnek a nagytudásúak, hogy azzal 15év után se lesz semmi, (amúgy lesz) járjon a franc 15évig egy döglött szívóval, (úgy se lesz meg addig) mikor a fehér dobozos gyökér elé nem tudsz besorolni ha nyomni kezdi.
Van még pár dolog itt; először a pozitívumok.
A legfontosabb, hogy ebbe az autóba hibátlanul működnek az assistok, itt nálam már nagyon komoly előnyre tesz szert. Nincs nyivákoló, szívrohamot okozó front assist, a sávtartónak dedikált gombja és megjegyzi ! Nem kell minden indításnál újra (ki)kapcsolni, nem rángatja a kormányt, nem csipog, nem panaszkodik állandóan, a front assistot meg nem is kell lelőni, mert tökéletesen működik. Tényleg csak akkor jelez és nagyon jó ütembe mikor közelebb engeded, de akkor is csak egy szolid pittyenés, nem borul vörösbe a műszerfal és sikít olyat, hogy a nyakad behúzod, aki ment már ilyen ócska rendszerű autóval városban, az tudja milyen rohadt idegesítő. Arról nem beszélve hogy van olyan márka aminél konkrétan nem is működik, fals jelzések/fékezések, na ez nem az. Ahogy írtam először egy szolid pitty, aztán ha nem fékezel beadja középre hogy túl közel mész, ha ekkor se fékezel akkor a következő másodpercbe kiköpted a rágód, mert olyan rendszerféket nyom. De ez így jó, ennek így kell működnie, bravó. És ez működik esőbe, hóba, verőfényes napsütésbe, dugóba araszoláskor, lassú-gyors tempónál, mindenkor, erről tényleg példát vehetne jópár gyártó. Sok autót próbáltam már, ennél harmonikusabb rendszert -pláne kisautó szegmensben- nem láttam még. De egy-két kategóriával feljebb is örülne pl. a vw csoport ha így működnének a rendszereik.
Az utastér csendes, jól összerakott, egész jó anyagok, max a könyöklő tud kihúzott állapotba nyekkeni egyet ha rátehénkedsz, az is amolyan jaaj-nemár féle, aztán többet nem csinálja egy darabig. Amúgy előretolt felső résszel nem lehet felhajtani, tehát ha az alatta lévő tárolóból kell valami akkor vissza kell tolni alaphelyzetbe. Esőbe sincs olyan hang, hogy ránézel a lábtérre, mert mintha az utastérbe verné a vizet. A tető viszont bádogos fíling, visszahajtod a napellenzőt vagy megkopogtatod és szevasz warbi (megint :) ) esőcseppek is hangosabb a kelleténél, de ezt drágább-feljebb pozícionált autónál is megfigyeltem már, együtt lehet vele élni. A műanyagok se kelletlen-kopogós szarok, az első ajtónál már-már egy durvább textilszerű, 2x odanyúlsz hogy ez tényleg csak műanyag... Nem nyekereg-nyikorog még télen se semmi.
Jó anyagú kényelmes ülések, kicsit rövid ülőlappal +alacsonyan ülsz, ez van akinek bejön-van akinek nem, nekem inkább nem, de itt még szódával elmegy. Jó fogású és mutatós a kormány is, led lámpa nagyon jó, erős, jól terít, és nem vakít, pedig ez az egyszerűbb, ennél van egy fullosabb ledje az opelnek. Ködfénnyel együtt már mindent -is- látni, bár én már nem is nevezném ködfénynek, inkább olyan kiegészítő vagy városi fény, mert ködbe a led amúgy is értelmetlen, meg ez nem is a klasszikus retinaégető parasztködfény, szépen az autó elé-mellé tol 2 pacát, kanyarodásnál -meg amúgy is- így jobban látni az autó elé.
Az automata választókarja és a váltó körüli rész is mutatós, feldobja az utasteret, nem olyan otromba mint a manuálváltós lekvárkavarója, az elektromos kézi is passzol a váltó körüli képbe, de érthetetlen miért nincs autohold opció hozzá, amúgy a tartást tudja, emelkedőn hibátlanul old. Van még egy vezetési-mód állító, ami tényleg változtat a dolgokon, eco-ba talán a kormány is könnyebb lesz, de a gázpedált butítja, szinte semmi nem történik félgázig, olyan nyugger lötyögés, használhatatlan, de biztos lesz aki meglátja benne a fantáziát. A normál a normál, teljesen jó a hétköznapokra, és van egy sport is de az tényleg az lesz, változtat a gázpedál reakción, váltón, kormányzáson, közvetlen lesz az autó, rápöccintesz a gázra és már indul meg, végig fordulaton tartja a motort, gyorsabban vált, mondom én hogy teljesen jó ez motor, nem lenézendő, közel 150lovas verzió is van ebből a kis 1.2esből, tényleg kíváncsi lennék hány lóerő valójában az a 100, nem lepődnék meg ha több lenne. A normál-mód mellett szól viszont hogy többet hagyja nyomatékból dolgozni a motort, amit azért jobban szeret. De ez az első autóm amibe tényleg látom értelmét a módválasztónak, volt gyári sportmodellem, egy rakás dolgot tudtam változtatni, papíron... érzésre meg a nagy semmi. Az infotainment semmi extra, tényleg csak pár dolgot lehet variálni, szűk negyedóra alatt oda-vissza kipörgethető, navi nem rossz, mutatós a 3d térkép, bekapcsolásnál a fejegység kicsit gondolkodik mi újság, de utána már rezzenéstelenül megy. Hangzás nem rossz-de nem is jó, átlagos, érdekes még hogy nem engedi túl hangosan nyomni a zenét, a max. érezhetően limitált, ennek a diszkóexpressz járat azért nem fog örülni. A hűtés-fűtés is erős, télen bő 5perc és már lehet melegíteni az utasteret, kisautóknál azért meglepő hogy hátra is megy levegő a lábakhoz, viszont ami érthetetlen, a klíma minden egyes indításnál bekapcsol. Ezt régen -is- csinálta a francia autóm, mondjuk 15-20indításonként egyszer, akkor azzal magyarázták hogy néha a rendszer kapcsoljon, átjárja a gáz blablabla... ezt még talán el is fogadnám, de a francia hightech központ erre rálicitált, és azt mondta kapcsoljon akkor mindig.... minek ?? Hab a tortán még hogy a belső levegőt is leveszi, mikor az euro mínusz5 ott pöfékel előtted és már érzed bent a bűzt akkor nyomogathatod, mert jah ő levette..... Hátránya még a rendszernek, hogy a rostélyok nagyon fent vannak, gyakorlatilag a műszerfal tetején, tehát ha nyáron onnan küldenéd, szétfagyasztja a fejed, T1000 fagyasztós jelenet újraforgatás gyanús... +egy középfülgyulladás grátisz. Télen meg beájulsz, mert tolja telibe a meleglevegőt a fejedre... Hát senki nem ült be ebbe a szerencsétlen autóba ezt letesztelni ? Olyan érzése az embernek, mintha ezek+néhány dolog direktbe rontva lennének, mert najóvanmá' ez így túl jó lesz. Ki veszi majd akkor a minikormányos verdánkat. (a'la208)
Hátul hely az nem nagyon van, talán ez az autó achilles sarka, supermini fíling, mögém konkrétan senki nem ül be, pedig nem vagyok egy airJ. 184centi, teszem hozzá az automatának hála kopp hátul az ülés, de manuál váltós pózba se lenne sokkal több hely mögöttem. Ez karcsú, ennél azért jóval nagyobb hátsó teret tudnak rajzolni máshol. Viszont van egy egész jó, lehet már felesleges nagy csomagtartó, egy városi kisautónál a heti bevásárlás kisebb helyen is elfér, de mondjuk az a pár centi a hátsó üléssornak jobban jött volna. Egy teljesértékű pótkerék is elfér, ami szintén nagy szó manapság, persze egy defektjavító fog szemezni, ami a halálom, ha ott a hely tegyenek már bele legalább egy nyamvadt szükségpótkereket. Viszont vehetsz hozzá, de nem akarod tudni mennyi, érdemes akkor egy teljesértékű acélt felgumizni. Hátra sajnos világítás se jutott, ne is lásd mennyire nincs hely hátul. A kesztyűtartó a másik csoda, egy pepsi nagyágyút beraksz, de az életbe nem éred el ami benne van, szerencsére a lehajtható fedélben van egy mini-kesztyűtartó, ami legalább elérhető, használható. Világítás ott sincs, legalább még nagyobbnak látszik a motortérig érő kráter. Van viszont 4automata ablak, ami elég viccesen működik, és nem egyedi dolog sajnos-v. nem sajnos. Szóval az ablak hátul eleve nem tűnik el teljesen, ami már alapból elég béna, de ha ez nem lenne elég, az utolsó jó egy 1centi nem megy le, hátul nem szembetűnő, de első ajtóknál azért fura, lenyomod az ablakot, mondjuk egy parkolócetliért, és hopp, valami vágja a karod... jah csak ablak, rányomsz még 1x semmi, még 3x (tehát 4x) akkor lemegy teljesen. Ezzel mi lehetett a cél, vagy csak -ez is- a franciák bosszúja ?? Próbáltam tanítani az ablakot, nem automata módba leengedni, de nem, ez ilyen, a szalonba csak néztek, hogy nekik fel se tűnt, de ott amúgy se tűnik fel semmi ami gáz...
Fogyasztásban én nem leszek bajnok, mert a városi darálóba használom az autót, és nem is kímélem, de kb. 9liter a plafon télen, nyáron 8, 7.5 a nagyátlag, onnan lehet visszaszámolni, nyáron nem a dugókba ülve, nem forszírozva röhögve 6liter vagy még az alá is bemegy. Ülésfűtés maxon nagyon jó, 10-15mp és érezni hogy fokozódik a hangulat, kormányfűtés az automatához sajnos nem jár. Na most hogy ez a chiphiány áldásos hatása, vagy tényleg ennyire bénák soha nem derül ki, hivatalosan bezavarja a kormányfűtés a váltófüleket.... igen.... vicc. Más megtudja oldani ? Télen mikor szarrá fagy a kezed, és nem tudod még fűteni se, a kreténmód műszerfal legtetején trónoló rostélyoknak hála, akkor azért nettó sakkmatt van. Inkább a hülye váltófüleiket akasztották volna fogasra, kb. 2x használtam kíváncsiságból, totál értelmetlen dolog egy városi kisautóba.
Ha már az ostoba dolgoknál tartunk, valami meg nem értett zseni kitalálta hogy cseréljük fel a kormány vezérlőgombjait, tehát jobbkézzel megy az infotainment, bal kézzel a tempomat.... ezt most tényleg ? Ki ekkora ökör ?? Hát jobbkézzel simán elérem a fejegységet, akkor már nem mindegy hová nyúlkálok, engem ez rohadt idegesít, a tempomat meg marhára fontos egy városi kisautónál, hogy ott legyen balkéznél mindig... Amúgy egyszerű és nagyszerű működésű, egyszer kipróbáltam, sanszos többet nem fogom bántani. Azért megnézhettek volna pár autót, hogy kb. mindig balkézzel tekerjük azt a fránya hangerőt, igen még a 208ba is amiről ctrl+c-ctrl+v ment a másolás, ezekre gondoltam mintha direkt kiszúrás lenne. Idióta egy dolog még az automata ablaktörlő is, soha, ismétlem soha nem fog jól törölni, vagy sokat vár, vagy mint egy őrült a száraz vagy pár cseppes szélvédőt küldi, ez amúgy 20éve is ilyen szar volt, a francia mérnököknek nem sikerült feltörniük a diót. Eleve egy full felesleges dolog, kell egy szakaszos törlés-ciklus állítóval, nem ciki ezt lekoppintani másról, annál cikibb negyedévszázad egy fos rendszert gyártani. Marad a második fokozat ami viszont enyhe esőbe sok lesz és zavaró.
Aztán van itt pár komolyabb dolog is, nemcsak a sírás... az egyik a visszapillantó.... brutál kitakar a látótérből, mikor a tesztautóval mentem vagy nem tűnt fel, vagy kicserélték egy másikra :D de ahogy beültem a saját autómba... döbbenetes. Egy amúgy feleslegesen nagy tükör, oké biztos könnyebb benne sminkelni, meg amúgy marha sokat néz az ember hátra, de a periféria nagy része a tükör lesz, állandóan mozogni fog a fejed, jobbra-balra, le-fel hogy beláss egy jobbkezesbe, vagy simán lásd egy gyalogos arcát, vagy lámpát hogy mikor vált. Az egykori oktatóm azt mondaná ez így jó, nem lankad a figyelem, nekem azért nem túl nyerő. A méreten felül a pozíció is zsákutca, legalább egy 10centivel eltolhatták volna a tető felé, én szívem szerint le is szedném, de ez már nem olyan mint a régi autóknál hogy fogod, kicsúsztatod a sínből és hátradobod. +ha még nem lenne elég, a hátsó szélvédő torzít, tehát premier plán egy giga visszapillantóba lehet kettős látásod... ez tuti a franciák bosszúja.
Van az autóba parkradar, soha nem használtam, elég a kamera, ez ilyen 180fokos felülről+egy hátsó kép, a felső nézet max a gyerekeknek tetszik, haszna nem sok, és sajnos a kamera képe se a best, +rossz helyen van a rsz tábla felett, nem azt mondom hogy nem lehet megszokni, de nem olyan lesz hogy 1mm-re megállok elsőre az akadály előtt. Eső után romlik a láthatóság, főleg ha pont egy kövér dzsuvacsepp telepszik a lencsére. A másik dolog amivel jól kiszúrtak az emberiséggel, a kretén opel indexkar-pozíció. Ezt úgy kinek és miért találták fel anno az opeles zsenik soha nem fogom megérteni, de hogy ezt tovább cipelték csak gratulálni tudok. Vagy ott álltak a franciák ostorral hogy márpedig ezt berakjátok? Miért nem lehetett kukázni a francba? Akinek még nem volt "szerencséje" ehhez a műszaki bravúrhoz; az indexkar középállása kb. mint egy normális index jobbra kanyarodáshoz pattintva +még kicsit azon is túl... tehát ha balra fordulsz még nyújtózkodva ok, de jobbra forduláshoz már oda kell csúsztatni a kezed, ez amúgy működés közbe nem olyan horror, akkor tűnik fel milyen kretén felesleges dolog mikor átülsz egy normális indexes autóba, hogy jéé, nem kell újra forgatni az e.t.-t hogy indexelj.
Az autó összeszerelése amúgy, hát hogy is mondjam... azért itt se egy német autó na... eleve az illesztések túl nagyok, fényszórók illesztése meg nagyon silány. (az összesnek, nem egyedi, 5 másik autót megnéztem, abból talán egynél volt úgy ahogy jó, de ott se 100as) Konkrétan mintha egy törött -szarul- megjavított autó lenne, hátsó lámpa dettó, egyik oldalt befér 2plasztikkártya a lámpa alá, másik oldalt egy papírlap se. Ez az elején nagyon zavart, most már úgy nem érdekel, de azt is elfogadom hogy egy átlag felhasználó ezeket kb. soha nem veszi majd észre. Meg ha úgy vesszük ez egy francia kisautó, és a spanyoloknál, vendégmunkásokkal gyártva, idézem a kereskedést; "ez azért nem egy életbiztosítás", de szerintem nem feltétlen kell-kéne hogy probléma legyen. De az is benne van, hogy minden drága lett, ezáltal az igények is ugye nőnének, de az autó marhára ugyanaz marad.
Van még egy dolog ami számomra meglepő volt, voltam azóta kipróbálni crosslandot és mokkát, mindkettő egy sokkal gyengébb minőségű autó, zajos motor-hajtáslánc, a már említett ingatag-kocsonya futómű, sztem a corsánál -még- nem merte a pözsó felfedni a lapjait, úgy voltak vele hogy meg kell mutatni milyen jót tettek most a márkával, ami végül is igaz lett, mert tényleg az opel legjobb autója lett az F corsa.
-----
Frissítés 2024.02.
Lehúztunk még további 2évet, lassan búcsúzni fogunk, mentségemre legyen mondva én tényleg megpróbáltam, és ahogy fentebb is olvasható az autó -az elején- kellemes csalódás volt, de történt azóta egy s más... és ez úgy korrekt ha ez is vázolva van.
Az első és talán legfontosabb, hogy az automata váltó 20e km körül elkezdett rángatni, először csak hidegbe (0fok alatt) hidegindításkor egyet-egyet, aztán ez úgy egyre gyakoribb lett, és már nagyon mínusz se kellett, egyszer belefutottam, hogy üzemmelegen is berántott egyet, ami azért már nem túl bíztató.
Volt hogy olyan csúnyán csinálta, hogy az amúgy autós téren teljesen laikus ismerősöm is akit pont vittem, megjegyezte, hogy ez nem túl jó.
Hát nem az...
Jellemzően 1-2be váltásnál, de volt hogy a rükit is így kapcsolta, én meg rántva csak a tojást szeretem, ezért jeleztem a szerviznek is.
Az autó 3napot volt bent, mondhatni "természetesen" semmit nem tudtak vele kezdeni,
-nekik nem csinálta,
-szoftverfrissítés nincs hozzá,
használjam, aztán ha rosszabb lesz hívjam őket...
Mi a rosszabb ? Ha már mindig csinálja ? Ha majd megáll és tréler ?
De sajnos a negatív hullám itt nem áll meg,
a fék brutál mód kopik, a tárcsa és a betétek is.
OK, az autó vadászterülete a város, +automata, de ezt totál indokolatlan.
Teszem hozzá jó 15éve csak automata váltós autóim vannak, tehát tudom hogy lehet kímélni a féket, mert természetesen a márkaszervíz "csípőből"védekezése az volt, hogy biztos túl sokat kúszik fékkel az autót, hát nem barát... ez egyszerűen szar. Volt 5mázsával nehezebb és bő 2x ilyen erős autóm is, fura mód még a betét se kopott láthatóan 20e km alatt, nemhogy a tárcsa... konkrétan olyan válla van és úgy néz ki mintha 120e lenne benne... ez azért botrányosan szar.
A hűtővíz folyamatosan fogy, látható nyoma nincs, de elcsipegeti, félévente-évente cirka fél litert simán rálehet önteni, tehát 3év alatt már ráment 2liter, ami a hűtővíz kb. 1/3ada, szerintük ez így tökjó, tudnak róla, és ez "normális"... hát szerintem nem, amúgy többször éreztem olyan tipikusan blokkra ráfolyt-égett-édeskés hűtővíz szagot az autó orra körül.
A kezdeti csöndnek is a 3.télnél vége lett, valami ciceregni kezdett, talán a világításkapcsoló körül, vagy a kormányoszlop alatt, nem tudtam rájönni,
továbbá az anyós oldali öv csatja összebalhézhatott a B-oszlop műanyagborításával, egyszerűen nem tudtam úgy kihúzni, beigazgatni hogy ne zörögjön állandóan.
Az autó eszi a rendszámtábla világítást, félévente töri az egyiket, majd a másikat, tehát évente lehet cserélni a kettőt, maga a komplett műanyagház egyik füle eltörik, és gyönyörűen kilóg a helyéről, 2x cserélték gariba, de már megint törve az egyik.
Gondolom mondanom se kell, ilyennel még ők nem találkoztak,
én meg direkt figyelgettem a forgalomba lévő corsákat és nem egynél láttam h egyik v. mindkettő ott lifegett.
Megint hangot kell hogy adjak az automata ablaktörlőnek, egyszerűen botrányosan szar, már utáltam ha esőbe kellett mennem, automata módban volt hogy egyszerűen nem törölt, mondom na jólvan ba... akkor nem törlök, megnézzük mikor fog, de győzött a rohadék, már semmit nem láttam, percek teltek el de akkor se volt hajlandó törölni, egyszerűen egy vacak semmit nem érő szar. Úgyhogy marad a bele-bele nyúlás, vagy a folyamatos törlés ami rohadt idegesítő enyhébb esőben.
Ritkán de előfordult, hogy a hátsó ablaktörlő is egy idő után megunja a törlést, és nem is indul újra csak motor off-újraindítás után.
A kormánykarima baloldalt -minő meglepő ahol fogom- extrém mód elkezdett érdesedni/fényesedni, de ez úgy 20-30e km után se lett rosszabb, de azért párezer km-nél elég szarul nézett ki.
Volt még pár apróság, a tankajtó egy idő után totál elállt, megcsinálták, 1év múlva megint ugyanúgy, tolatókamera hajlamos laggolni, akár 1mp-et is, tehát tolatsz-tolatsz, aztán hopp, már ott vagy mire ő mutatja mi újság,
tpms párhavonta egy fals nyomásveszteséget jelzett, elsőre még félre is álltam, de már szemre jó volt és semmi.
A másodiknál már inkább rámértem, hátha csal a szemem, de megint semmi.
A harmadiknál-negyediknél már simán kiütöttem,
aztán jött az ötödik ami tényleg egy defektet jelzett :D
persze azt is kiütöttem párszor, és mivel hátsó volt így már elég komoly nyomásveszteség volt mire látható lett. Na így lesz egy amúgy hasznos rendszer totál hasztalan ha amúgy szarul működik.
Végére hagytam a fekete levest, amit most amúgy is felkapott a média, de sajnos nem alaptalanul, az pedig nem más mint a kezedben nem csak az olajban "olvadó" vezérműszíj... A 3éves szerviznél megkérdeztem erről mi újság, mondták hogy no para, ellenőrzik, és csak 50-60e körül jellemző hogy észrevehető jelei vannak :D
Csak 50-60e körül ???
Akkor most megkéne nyugodni ??
És ha gari vége előtt nem éred el az 50-60at ? Akkor sincs semmi baj ! Mert 6éves korában meg kötelező cserélni...
Értem... tehát van egy gyártási hibás szutyok megoldás, ami ha nem purcan ki akkor cseréltesd csak ki majd te önköltségen, problem solved!
Hát a jóédes...... ja és bagatell, de lekell hozzá bontani a fél elejét +a motort, de hát ilyen ez a popszakma, csinálni kell a melót a szervizeknek, biztos olcsó lesz majd.
A motornak amúgy érezhetően-hallhatóan változott a hangja-orgánuma az évek alatt, jó alapból elég szar a 3henger, de valahogy hangosabb-zörgősebb lett, de mivel nem tudom ez mennyire hiba v. normál jelenség, ezért csak pusztán tapasztalati oldalról jegyzem meg.
Mindent összevetve, osztva-szorozva, nekem momentán csalódás a vége, az eredeti verdiktből látható hogy sokmindent -nagyon sokmindent- megbocsájtottam az autónak, de ezek már olyan kapitális problémák, amik mellett nem lehet csak úgy elsétálni.
Hibalista
- váltó hidegen-hidegbe rángat, - extrém első féktárcsa-fékbetét kopás, - folyamatos hűtővíz fogyás, látható szivárgás nincs, - félévente eltörő-kieső rendszámvilágítás panel, - évente elállítódó-kilógó tanksapka fedél, - állandóan zörgő anyósoldali övcsatt +apróbb zörejek az utastérben, - tpms random hibaüzenetek, - használhatatlan automata ablaktörlő
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2021 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 36000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.3/10) |
