Fél-Porsche, ami egész remek
Szöveges ítélet
2020 végén amikor kocsit kerestem még annyira nem furcsállottam, de 2022 elején már nagyon, hogy egy ítélet sincs a Corsa F-ről. Pedig népszerű, sok helyen matricázott cégautónak is ezt választják. Úgyhogy akkor az első ítélet:
Alapvetően városi araszolásra kerestem életem első új autóját, amely a bringámnál többet, de azért még elfogadhatóan keveset fogyaszt és nem kell sokat bajlódni vele. Meg még lehetőleg legyen valami egyénisége is. Rendszám és alvázszám ellenőrzéseim során rengeteg csalásba futottam bele, amikor a használtautókat néztem, így jutottam arra a következtetésre, hogy az új autó drága persze, de az ember kifizet vele egy biztosítást arra, hogy nem ült még elmebeteg benne.
Alulról indítottam és a Dacia után meglepően a Corsa F következett, kerek 4 milláért (ez egy évre rá 1 millával drágult).
Két gyerekkel fontos, hogy legyen hátul és a csomagtartóban értelmezhető hely, és 4 ajtó, légzsákok és szép törésteszt. Ez mind OK. Elől full kényelmes, sportülésszerű, alacsonyan ülsz, rally hangulata van. Hátul ha felnőtt ül vagy a gyerekülést be kell tenni, akkor már az első ülésekkel esetleg játszani kell, de 5-en is szépen elférünk. Csomagtér is egész nagy. Opcionálisan levehető vonóhorog rakhatható rá, amit kértem is, egy mozdulattal felpattintom rá a Thule bringahordót, szuper dolog. Klíma egész jó, de a légbefúvók eléggé rögzítettek, nem tudod ide oda irányítani. Egy marhaság: az alapáras első elektromos ablakemelőt lehúzva kint hagy kb 3 cm-t, ezt úgy tudod fullra lehúzni, hogy tovább nyomkodod sokat gyorsan. A középkonzolos LCD pont annyit tud amennyi szükséges: normál rádió és bluetooth kihangosító.
Motor: direkt a megbízható szívót vettem 75 lóerővel. A legnagyobb marhaság, amikor a többszáz lovas versenygépekkel araszol a sok észkombájn a dugókban. Ott tényleg a legjobb a kicsi elektromos és azután a kicsi benzines. Nem is megy a fogyasztásom a városban sem 6,5 fölé és ez szuper érzés. Az autópályán ha nagypapa tempóba mész, akkor gond nélkül elérhető a 4,5 is! 55 KW-al alacsony a gépjárműadó és a kötelező is. Teljesítmény: bőven elegendő, ha nem versenyzel. Pályán is kényelmesen megy stabil 160-at ha szükséges. Előzni, necces szituból gyorsan kijönni szintén elégséges ez. Egyetlen komoly hátrányt figyeltem meg 3 csoda folytán: 1. nagyon pici a nyomatéka (118 Nm), 2. 1 tonna alatt van(persze fogyasztásban ez szuper) 3. automatikusan kipörgésgátlót kapcsol emelkedőn: ennek eredményeként egy síkos Istenhegyi úton kipörögve indul jó téli gumival is. Ehhez hozzá kell szokni, utána 1-2 mp után 2-be téve ez megszűnik. Egy sima 5 sebességes kéziváltó van az alapszériásban, mégpedig olyan, hogy ha az ember egy pillanatra elfelejtené, hogy ő már francia, és németesen-könnyedén az útjára engedné a váltókart egyesbe vagy rükvercbe, akkor fájdalmas reccsenéssel jelzik a fogaskerekei, hogy ő Müsziő. Rövid ideig szokni kell, hogy induláskor kinyomom rendesen a kuplungot és ha kell erélyesen beteszem a helyére, utána már észre sem veszi ezt az ügyetlen mérnöki munkát az ember.
Asszisztencia: Ezt tartottam a legkevésbé szükségesnek, de utólag a legjobban örülök neki. A lelke egy kamera a szélvédőben és ez figyelmeztet, ha közel van az előtted lévő, akár vészfékez is, sőt sávtartásban, tempomattal-félautomata vezetésben is segít (gyorsít fékez helyetted), persze, ABS, ESP stb. És mindez a legalapabb modellben is! Ott a pont ezért! Egyetlen negatívum: ha emelkedőn tolatsz, akkor ő automatikusan fékez az előregurulás elkerülése végett-ez hátborzongató nyikorgással és extrém lomhasággal jár. Ezt is meg kell szokni, utána már jó is, hogy van.
Külalak: nagyon eltalálták és hogy ez nem szubjektív azt megerősíti a sok dicséret, amit kap, ennyi pénzért pedig kimondottan gyönyörű. Nagy királyság a franciáktól (ugye PSA konszern tag lett az Opel is, de ugyanott Zaragozában készül, ahol eddig), hogy mertek valami formabontóval előállni: az alapáras szín a narancssárga-téglavörös. Nagyon jól néz ki, fekete betétetekkel együtt. Ráadásul nem is koszolódik annyira, sőt majd egyszer a rozsdát is takarni fogja :)
Külön bónusz nekem a 3 henger hangja, amit elneveztem fél-Porschénak, olyan kis versenyautósan berreg. Ezzel a külsővel együtt nagyon menő.
Hibalista
- Semmi.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2020 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 11000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Astra F - 1994 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
