Csalódás
Szöveges ítélet
Kényszerből lett. Előtte az előző corsa volt, azt szerettem. Ezt nem annyira.
Vegyesen használtam város/autópálya. A fogyasztás városban elfogadható, autópályatempónál jelentős. A felszereltsége elfogadható, az aktív biztonsági eszközök minősége (sávtartó, vészfék asszisztens, táblafelismerő) szerintem elmarad a hasonló kategóriájú más márkájú autókhoz képest (Seat Ibiza, Suzuki Swift), aki örül, hogy mindezek megtalálhatóak benne, annak elmondanám, hogy egy ideje kötelezőek ezek az eszközök újonnan eladott autók esetében. Az enyémben volt nagymozi telefon tükrözéssel, már ha működött. Ha nem, akkor szólt a zene fekete képernyővel. Úgy 3 havonta átállítódott minden menü spanyol nyelvűre... A vezetőülés kényelmes, mondjuk mögém már nem nagyon ült be senki. A csomagtartó kicsi. Volt pótkerekem szerencsére, 4x kaptam defektet az autóval. A keréknyomás-figyelő a "butított" verzió, ami kerékfordulatból számol (csak azt veszi észre, hogy alacsony a nyomás, hogy melyik kerékben, azt nem tudja), nos az is elég szeszélyes, főleg téli/nyári gumiváltás után párszor újra kellett tanítani. Ja és ha a szükségpótkerék van fent, azt észreveszi és bizonyos biztonsági funkciókat letilt... Utáltam a sok "franciás" rigolyáját, pl. a klíma minden indítás után bekapcsol, ha előtte ki volt kapcsolva, akkor is. A belső világítás az autó kulccsal, vagy gombbal történő nyitása után kis ideig világít, utána sehogy sem sikerül rávenni, hogy automatikusan felkapcsoljon, ajtó becsukás/nyitás után sem (ajtónyitásra volt kapcsolva), pedig ezt nagyapám 1971-es Zsigulija is tudta. Be kell zárni és újra kinyitni, ha szükség van automata belső világításra... Az elektr. ablakok autómaták, de valamiért nem mennek le teljesen, alul fent marad kb 2 centi, majd az ablakemelő 3-4x megnyomásával megy le teljesen... A kormányon lévő gombokat átvariálták az előző corsához képest, így folyton beleakadtam miközben tekerem a kormányt. A régin a hangerőszabályzó beljebb volt, ezen az került a legszélére. A kesztyűtartó jó mély, a vége kb. a lökhárító mögött lehet. Ittott zörög a kárpit is, a biztonsági öv csatja be van bandázsolva, hogy ne zörögjön, de rossz helyen, így mégis zörög. Start/stop jól működik, méri az időt, hogy mennyit használja az ember, kiváncsi lennék ez mégis kit érdekel... Külső: Szerintem nem csúnya, bár az látszik, hogy ügyeltek arra, hogy nehogy jobban nézzen ki, mint peugeot testvére. Enyém is az alapszínű (narancs) volt.
Tankajtó kicsit eláll, ahogy néztem ez típushiba, szervízben kijavítják. Vettem jobb izzókat a fényszóróba, azzal jól láttam. A DRL/helyzetjelző izzó a reflektorral van egyben (H15), az ölég drága, ha cserélni kell, szerencsére nem kellett.
Úgy fél- 1 éves kora körül elkezdett hibakódot dobni valamire, de a következő indításnál már nem volt benne hiba. Aztán kb 1,5 éves korában egyszer a reggeli csúcsforgalomban lerohadtam vele. Kiírta az összes hibát, amit csak tud és 5km/h-nál nem ment többet. 5-6x újraindítás után eltűntek a hibák és ismét ment. Az elektronikus gázpedál romlott el.(milyen érdekes, az előző corsámnak is volt ugyanez a baja, csak az nem rohadt le miatta) 1 hónapig állt a szervízben, mert nem volt hozzá alkatrész. Fékbetétet cseréltettem 60e km körül, aztán meglepetésemre a 80ezres szervíznél is kellett cserélni és 95e-nél megint visított. Már nem foglalkoztam vele. Volt rá pár visszahívás, amit megcsináltak a szervizeknél, pl. gyárilag túl kevés váltóolajat töltöttek bele ezért nehezen vette a hátramenetet, ezt megcsinálták(válóolaj csere) de utána ugyanolyan nehezen vette.
A 75LE verzió katasztrofális menetteljesítményekkel rendelkezik, egy előzést akkor lehet megkezdeni, ha a szemből érkező járművet még le sem gyártották. A kormányzás rendben van, a futómű is teljesen elfogadható.
Volt már több Opelem, de valószínűleg ez volt az utolsó. Számomra csalódás.
Hibalista
- Elektronikus gázpedál - garanciális
Ide hordtam szervizbe
A nagy folyóhoz. Vegyesek az érzelmeim.
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2020 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (1) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 98000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Corsa E | Következő autója? | Skoda Scala |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.1/10) |
