Rakéta
Szöveges ítélet
2018-ban kezdődött a keresés előző autónk, egy BMW 320D Touring e46 136Le után. Kisebb autóban gondolkodtunk, mivel csak ketten vagyunk feleségemmel, ezért teljesen felesleges volt a kombi. Kezdődött a keresés a használt autóknál,de pár hét után felhagytunk vele, mert egy kis számolás után kijött, hogy megengedhetünk magunknak egy új autót, bizonyos feltételekkel. A cél, hosszú távon használható, megbízható autó. Akkor eldöntöttük, hogy inkább vegyünk egy kis méretű új autót, mint egy nagyobb használtat a meglévő keretből. Keresés során megnéztük az összes márka B szegmensbeli autóit, itt összehasonlítva a motorerő, hengerek száma, garancia, átrozsdásodás garancia, felszereltség, kényelem és természetesen ár. Ezeket összevetve esett a választás az Opel Corsa E 1.4T 101 Le fekete színű autónkra. Ez lényegében egy 2006 óta gyártott Opel Corsa D-nek a továbbfejlesztett, javított változata, így titkon reméltük, hogy minden D Corsából eredő hibát itt már sikerült kijavítani a mérnököknek. Vásárlás előtt megnéztük a szalon választékát. Mind tele voltak olyan extrákkal,amire nem volt szükségünk, pl érintő kijelző és mind a 90le motorral volt szerelve ezért összeraktuk egyedi konfigurációban és megrendeltük, kb 3 hónap volt mire megérkezett.
Használat:
Az autóval dinamikusan lehet közlekedni, mert a motor 1850-3500 fordulat között van a nyomaték maximuma (ezért választottuk a 101 Le motort), erre figyelni kell előzéskor is. Fékek elöl-hátul tárcsa, ami pillanatok alatt megfogja az autót. Az ülések kellően merevek, hogy 2-3 óra autópálya után se hátfájással kóboroljak egy benzinkúton. A fogyasztás városban (Győr) 7,5-8,5 liter/100 km, főút ~5,5-6 liter/100 km, autópálya 6,5-7 liter/ 100 km, Start-Stop mindig kikapcsolva. Csak 95-össel tankolva.
A közös éveink:
1. év, óraállás: ~11.000 km
Ismerkedés, reakciók elemzése, kuplunggal, váltóval barátkozás (furcsa volt a BMW után, hogy ez nem egy főzelékes edény, amit mindig keverni kell, hogy megtaláljam a sebességet) Kb. 11000 km hoztunk össze, amiből kb. fele km lehetett autópálya, főút, a többi mind város. Autópályán simán lehet haladni a belső sávban, tartva a forgalom sebességét. Hiba ez idő alatt nem jelentkezett. Egyetlen kis negatívum a 130 körül jelentkező menetzaj. Utazásaink során elneveztük: Rakéta:)
2. évóraállás: ~23.000 km
Ebben az évben 12000 km tettünk bele, aminek egy Győr-Prága nyaralás volt az oka. Fejlesztésként kapott egy tetőcsomagtartót kerékpártartóval, hogy a szabadidőnket jobban ki tudjuk használni, akár hétvégén is el tudjunk indulni egy kerékpártúrára. Hiba továbbra is semmi.
Hibalista
- Semmi.
Ide hordtam szervizbe
Győr, Opel Nádor
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2018 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 23000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 320D Touring E46 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
