A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Corsa (2014)

Corsa 1.4T 150Le Enjoy 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Érdekes, hogy ezt hogy megszerettem

Szöveges ítélet

Nem akartam kisautót. Ráadásul pont egy Corsa E? Olyan furcsa az orra meg az egész kiállása az autónak. És ráadásul még tisztelet sem övezi, pedig én tutira olyan autót akarok, amiről látszik, hogy milyen jövedelemmel rendelkezek és ehhez tartsa magát mindenki.
Viszont megvettük az elég fullos Astra Sports Tourert családi autónak (arról is fogok írni), és így nekem ingázós autónak viszont már nem fért bele egy másik ugyanolyan vagy még drágább, arról nem is beszélve, hogy erre a célra egyébként is egy olcsón fenntartható autót vesz egy józan ember, és például egy sportautó meg pont nem az a kategória. Szóval így jutottunk el az Opel Gyulaiban, ahol az Astrát is vettük, ehhez az opcióhoz, hogy mellé egy Corsa lesz a "kisautó", ami ingázós meg városban szaladgálós kocsi lesz.
Egy feltételem volt: nem akarok egy lomha kis izé motort bele. Az értékesítő pedig meghallgatta a nyavajgásomat (mármint, hogy én igazából egy 270 lóerős sportkocsit szeretnék, de csak 4 millióm van rá), majd előhúzott egy kalkulált ajánlatot, hogy akkor Enjoy Premium Plus Pack + télicsomag és 150 lóerős turbómotor, akkor ez így egy picivel több, de majdnem az, amit szeretnék. Belementem azzal, hogy viszont kérem a grafitszürke diamond 17-es felniket, és fehér festést a gyári sötét helyett. (kép csatolva)
Attól most tekintsünk el, hogy egyébként pénzügyileg októberre volt betervezve, és augusztus elején lerakta a tréler a szalon parkolójába a kocsit - szerencsére volt annyi tartalékunk, hogy el tudtuk hozni. Még mindig jobb, mint ha mondjuk a megbeszélthez képest 4 hónappal későbbre jött volna meg a kocsi, ugyanis az egész autócsere onnan indult, hogy az egyik autónk az utolsó télen olyan rohamléptekkel indult meg a teljes entrópia irányába, hogy miután beszámíttattuk, másnap ki is vonták a forgalomból.
Nade az autóról: ez a motor egy emelt turbónyomásos egynégyes, amihez (nem tudom melyik csomag részeként) egy kicsit feszesebb futóműbeállítást, ovális kipufogót és piros TURBO feliratot kaptam, valamint a biztonsági szenthármason (táblafelismerés-ráfutásriasztás-sávelhagyás) kívül az összes lehetséges szenzort, radart és asszisztenst is. Mind a négy keréken tárcsafék, úgyhogy a nagy vágtázásból nagy megállás is lehetséges elég gyorsan, ideális esetben 50-ről úgy kb 4,5 méter alatt, mintha falnak menne az ember. Amit most télen nagyon tudok értékelni, hogy szinte mindent tudok fűteni, ami lényeges: szélvédő, ülés, kormány. A motor hangja meglepő, nem vártam volna, hogy ennyire "sportos" lesz, de még alapjáraton is hallani valami nagyon mély morgást, amire én azt tippelem, hogy rezonátor lehet, de erről semmilyen infót nem találtam, viszont egy 1.4-es motornak meg nem tudom elhinni. Aki beül mellém, elsőre azt jegyzi meg, hogy milyen szép hangja van a motornak. A turbó miatt nem szoktam hidegen erőltetni, de nem is tudnám: a vezérlő egyszerűen nem engedi, nem tudom, ez más kisautóknál is így van-e, de például az Astránk azonnal ugrik hideg motorral is (mondjuk az meg nem kisautó). Viszont amikor bemelegszik a motor, 2800-tól egészen meglepő mutatványokra képes. Én egyébként az ésszerűség keretein belül szoktam megtolni néha a kocsit, de csakis akkor, ha gyalogosokat nem veszélyeztetek, tehát városban szinte soha. Ugyanakkor autópályán azért néha elgurul a gyógyszerem, és abban ez a Corsa nagyon jó partner, mondhatni még hergel is: "nyomjad tesó, én még bírom, szúrjad az 5-öst, az is menni fog", és tényleg megy neki, egyszerűen hazai körülmények között nem lehet elkergetni a végéig, mert 180-190 környékén már a kisebb úthibák miatt is eléggé instabillá válik, pláne ha irányt kell változtatni. Apropó kanyarodás: akkora íven fordul meg, hogy egy Kamaz kiröhögné, ezt nem is értem. Szinte minden esetben Y kell egy visszaforduláshoz. Még olyan úton nem sikerült vele járnom, amin egy íven meg tudtam volna fordulni vele. Kigyorsítás közben elég komoly hajtási befolyásolás érezhető a kormányon, és valami hiba lehet a kormány elektronikus rásegítőjében (igen, a kislány-üzemmódban, vagy ahogy ők nevezik: City), mert ha be van kapcsolva, erősen gyorsítunk és közben kikerülünk valamit, az autó megbillen az ív irányába és megindul oldalra, ahonnan csak kis gázelvétellel lehet visszatéríteni. Ez elsőre eléggé megijesztett, de azóta már megtanultam kezelni, és főleg azt, hogy a City üzemmódot ki kell kapcsolni, ha már nem parkolni vagy manőverezgetni akarunk lépésben. Egyébként is vigyázni kell vele, nagy sebességről vészfékezéskor is elkezd az autó billegni olyan mértékben, hogy kormányzással kell korrigálni, különben elhagyja a sávot. Ha azonban ezekkel a tulajdonságokkal tisztában van az ember, akkor már csak azon kell túltennie magát, hogy a sebességnek ára is van: én még nem tudtam vegyes üzemben 8l/100km alá menni fogyasztásban, ami azért húzós, mert majdnem 100 kilométert megyek naponta a kocsival, az azt jelenti, hogy minden héten tankolnom kell. Másfelől viszont amikor ezen gondolkozok, mindig segít túltenni magam rajta, hogy visszaváltom négyesbe, rápróbálok, majd amikor hallom a jellegzetes süvítést a fickós trombitálás mellett, akkor érzem, ahogy kicsit belenyom az ülésbe a gyorsulás, és az adrenalintól sípol a fülem.
Összességében nagyon nem bántam meg, hogy végül kisautóm lett. Azt viszont azóta is elmondom mindenkinek, hogy akkor is érdemes erős motort vásárolni egy ilyen autóba, ha vasárnapi sofőr a tulajdonos, mert nagyjából így válik mindenessé ez a típus. Lehet vele komótosan pöfögni hatosban ötvennel, lehet vele sietni négyesben kilencvennel, lehet vele versenyezni ötösben százkilencvennel, vagy csak simán utazni hatosban százharminccal, és mindegyikben jól fog teljesíteni. Ugyanez szerintem bőven nem mondható el a szokásos középmezőnyös 1.2 vagy 1.0 motorokkal szerelt átlag Corsákról. Ja és ha ingázáshoz vesz valaki egy ilyen kisautót, tegye meg magának azt a szívességet, hogy megveszi hozzá a legmagasabb felszereltséget, mert ha az ember a napjai 20%-át az autóban tölti el, akkor nem mindegy, hogy azt milyen komfortfokozatban ülve teszi. Én nem bántam meg a plusz költséget, hogy belekerült a Premium Plus csomag és a téli csomag, és mivel ezeket a sorokat elég hideg, szeles időjárás közepette írom, ilyenkor azt érzem, hogy minden fillért megért. Szóval: vegyetek erős motorral Corsat, és élvezzétek.

Hibalista

- -

Ide hordtam szervizbe

Opel Gyulai Budapest

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2018
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 6800
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Bora 1.6 16V Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Corsa 2014 (2015)

További ítéletek (8 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)