Dinamikus, kényelmes
Szöveges ítélet
2018 év végén vettem az akkori akcióban. Mindenképp ezzel a 100 LE-s 1,4 turbomotorral szerettem volna, amiből nem volt túl sűrű a kínálat. (1,4 szívóval volt/van tele minden kereskedés). Azokhoz képest nem fullos a felszereltsége, de nekem ez így is jobban kellett, mert: dinamikusabb, nyomatékosabb motor (200 Nm 1800-3500/perc vs 130 Nm 4000/perc), 6 seb. váltó, hátul is tárcsafék, gyári 16" alufelni). A felszereltség azért nem szegényes, a fullos 1,4 szívós verziókhoz (Best modell). Ami hiányzik: tolatókamera, első radar, automata klíma, a nappali világítás nem ledes), viszont van benne: manuál klíma, ülés-kormány-tükör-szélvédő! fűtés, telefontükrözős nagykijelzős rádió, esőérzékelős ablaktörlő, hegymeneti fék elindulásnál, tempomat, szóval jól felszerelt. Kértem bele 63e-ért tolatóradart, így 3,8M volt a végső ár.
A csomagtartó csak 285 liter, de jó mély, tehát jól pakolható (2 nagybőrönd állítva elfér egymás mellett, a kalaptartót ekkor ki kell venni). Ráadásul még alatta van egy teljes értékű pótkerék, ami manapság sajnos egyre ritkább.
Egy 3 hengers 1,0 TSI motoros Audi A3-ból ültem át (csak béreltem 1 évig). Ahhoz képest a futóműve kicsit instabilabb. De csak ahhoz képest, abszolút értelemben nagyon jól eltalált, kényelmes. A kormány kicsit furcsa volt elsőre, mert fullra letoltam és még úgy éreztem, jó lett volna lejjebb is állítani, amit nem lehetett. Az index karok kicsit messze vannak, ez is furcsa volt. A váltó alapvetően jó, de azért az Audié jobb. A fokozatok hosszúak, ahhoz képest is. A motor mondjuk elbírja, de meg kell szokni, hogy 50 alatt nem érdemes 4.-et kapcsolni, még ha nyugodtan vezetünk, akkor sem. Teljesen letolt üléssel is jóval magasabban ülök, mint az Audiban, ezt is meg kellett szokni. Mindezek a dolgok nem hibák, csak kellett egy kis idő, mire átálltam, Most 5 hónap után már teljesen megszoktam az autót, élmény vezetni. A szélvédőfűtés télen szenzációs, kár lett volna kihagyni.
Az 1,4 turbomotor nagyon nyomatékos, nem jön zavarba, ha a Visegrádi emelkedőn kell felfelé kaptatni pl. Autópályán óra szerint 140-el 2900 a fordulat 6.-ban. A motor nem annyira pörgős, mint az 1,0 TSI, de nem is kell neki, mert a teljesítménycsúcs 3500-nál van, felette nem nő, tehát felesleges 3500 fölé pörgetni. Valószínűleg a 140 LE turbomotor van szoftveresen visszafojtva.. Ez még szívócsőbefecskendezéses, ezért nem kell tartanom a kokszosodástól, viszont a fogyasztás több. Fogyasztás: a város Győr, itt is vannak reggelente dugók, ha nem indulok el időben. A táv 10km. Ennek tudatában a városi fogyasztás 7,5L átlagban. Városon kívül egyszer mértem egy tiszta Győr –Szfvár oda viszza távot: 5,2 lett. Pályán 6,5-7 l 140-es tempónál, szóval nem egy Suzukis fogyasztás, de valamit valamiért.
A hátsó lábtér nem kicsi az autó méreteihez képest. Jó a rugózási kényelem 4 személlyel is. Az autó katalógus szerint közel 1200 kg, szóval biztos ez is közrejátszhat, hogy nem kisautós az érzés benne (na meg valószínű a fogyasztásra is hatással van). Én elégedett vagyok az autóval. Az együtt töltött fél év távlatában kár lenne megbízhatóságról beszélni, de remélem sokáig megbízhatóan szolgál majd. A jövőben írok majd még tapasztalatot.
Hibalista
- még semmi
Ide hordtam szervizbe
még nem kellett
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2018 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | A3 Sportback | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
