Töpörödött TörpÖrdög
Szöveges ítélet
Még kicsit korai, de gondoltam leírom a tapasztalatokat a kis OPC-ről.
Második OPC a családban, van egy 300+LE-s astra is, szóval nem arról fogok ömlengeni, hogy milyen erős.
De azért ezzel kezdem mégis, hogy ejha, ez a kis méregzsák milyen jó erős! :D
A motor:
Z16LER kódjelű - 1,6 ECOTEC + K03 hibrid turbó
- 192LE@5600rpm / 230Nm@1950...5500rpm között, 266Nm overboost ideje alatt, 5mp-ig
- kovácsoltvas Mahle dugók
- dugók alsó olajsugár hűtésűek
- rövid és optimális levegő szűrő és beszívó rendszer
- jól elhelyezett szívósor + pillangóház nem a motor mögött, hanem mellett
- nincs kiegyensúlyozó tengelypár (ilyen kicsi motornál mondjuk nem is szokott)
- nagy, 9kg-os lendkerék
- ECU (Bosch Motronic 7.6.3) a szívósoron - hűvös helyen
- egy rakat technikai baki, ami a Z20LET-en volt, itt figyelmesen kijavítva (pl. turbó olajvisszafolyó cső megfelelően rugalmas, stb.)
- középen elhelyezett intercooler (FMIC), jól levegőztetett ponton (nem mint Z20LET esetén)
- fémmagos elő és főkatalizátor, 58-as rendszer középdobig, picike középdob, onnan 55-ös, végén a közismert háromszög kidörgővel
A váltó:
M32 kódjelű, 6 sebességes, bovdenes, az OPC-hez hangolt, viszonylag rövid fokozatokkal (200 km/h = 5100rpm).
A motor szerintem a mai viszonylatban már versenyképes darab széria állapotában. Azért írom így, mert ez nem volt igaz a Z20LET-re (régi astra OPC). A motortérben egész lazán elfér, ez se hátrány. Pusztán programozással + előkatalizátor kivételével máris kínálnak hozzá 210 / 225 / 240 LE-s fázis programokat a tunerek (EDS, Courtenay Sport, Regal, MTB). A gyári belső gyenge pontjává a hajtókar lépett elő, ez volt eddig az egyik legerősebb pontja az Opel motoroknak.
Szerintem a 7,2mp 0-100km/h érték, amit a gép gyárilag teljesít önmagában bőségesen elegendő, de aki nem bír magával és tolja a fázisokat, 6mp alá mehet könnyen (240LE-s konfig). Az autó itt már 13-as időt fut 1/4 mérföldön. Gyorsulási versenyre persze nem elég, de azért az utcán nem sok kocsi képes erre, főleg ebben a kategóriában.
Az autó külseje önmagáért beszél, nagyon el lett találva. A löki elől picit mélyen van, ezzel vigyázni kell, az ültetés már komoly kockázat hétköznapi használat mellett. Sztem nem is érdemes, így is nagyon ott vannak a kerekek a helyükön. Az Opel eltalálta a széria felnit amúgy is, a 6,5x17" pontosan elegendő hétköznapra: a 215/45-ös gumik szépen túlnyúlnak a felni peremen, védnek, a rossz utakon pedig ezzel a mérettel már el lehet járkálni egész jól. De azért még éppen jót mutat. Szóval a 18" horror - amit olvastam az OPC-s cikkben - az igaz, a megoldás pedig ez a felni. A kevesebb néha több, itt mindenképpen.
Az ajtók nagyok, viszont nem igazán nehezek. A kiszállás persze nem olyan könnyű, mint egy 5 ajtósból, főleg hátulról, onnan mondhatni nehézkes, az első ülés megnehezíti rendesen.
A tükrök nagyon jók, nem csak szépek, könnyű megszokni, mert széles tartományt fognak be picike méretük ellenére.
A hátsó "nagy OPC" szárny opciós. Sztem meg kell venni, mert jól mutat a gépen, és a picike széria szárny elég hülyén áll egy OPC-n. Bizonyosan hasznos is, mint ahogy a hátsó diffúzor se csak dísz.
A tankja kicsi, 45 liter, de a fogyi meglepően jó, 8,0-tól indul, rendszeresen 8,5 alatt van, pedig még jócskán a bejáratás alatt vagyunk. Persze a fedélzeti komputerből leolvasható, hogy városi kánikula araszolás során 10 literre megyünk fel, országúton, 90-es tempomatozás pedig 5,5liter. A nagyon csutkára hajtott esethez tartozó fogyi még nincs meg, a bejáratás végén majd megírom. Az 1,6-os motor itt mutatja meg a tudását, a 2literes OPC-vel ezek a számok magasabbak, nem kicsit, nagyon.
A belső Opel szemmel nézve egészen szuper. Pár konkurens gépet néztünk vétel előtt, Mini 1.6T, Peugeot 207 1,6T, stb. Mindig oda tértünk vissza, hogy a kis OPC sokkal jobb bármelyiknél, és nem csak a motorja miatt, de a belső miatt is, sőt főképp amiatt. A kormány sztem éppen jó, nem nagy, ahogy írja a cikk (persze kinek mi), a váltó helyén van, jól kapcsolható. Rövidek a fokozatok, az astra 5-ik fokozata (az ötsebességes) valamivel hosszabb, mint ennek a 6-ikja. Ez kell a sportossághoz, tehát ezt is inkább előnyének mondanám. Nagyon kellemes, halk, nyugodt menet az autópálya tempó is, 3300-as fordulaton 130-at tart, 8,2-es fogyival. Az ereje pedig itt már jelen van, padlógázra megindul, de rendesen.
Az ülésekről litániát kéne írjak, mert egyrészt marha jól néz ki, másrészt pedig nagyon el lett találva. Súlyosabb egyéniségeknek (100kg+) asszem nem elég széles, az oldaltartása elég komoly, nem lehet túllógni. :)
Konstrukciós hiba: A műszerfal ablakhoz eső része olyan borítást kapott, ami a napfény egy adott beesési szöge esetén iszonyatosan tükröződik az ablakon. Valami megoldást találni kell rá, mert a vezetést komolyan zavarja.
Rengeteg a széria felszerelése, 80 tételből áll (persze ilyenek is "tételek" benne, hogy kocsi bezárásakor ablakok automatikusan felzáródnak, stb.). Amit érdemes megvenni még: műszaki csomag (fedélzeti komputer + tempomat), parkpilot rendszer, esőérzékelő ablaktörlő, digit klíma. Navit nem javaslom, drága, pontatlan, annyi pénzért inkább egy 2 DIN-es nagykijelzős integrált rendszert jó programmal.
Mindent egybevetve nagyon örülünk ennek a kis törpördögnek, úgy gondoljuk jó vételt csináltunk, eddig minden várakozásunkat beváltotta. Gondolkodás nélkül ajánljuk mindenkinek, aki ilyesmi kategóriájú gépben gondolkodik.
Hibalista
- -
Ide hordtam szervizbe
-
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Tigra TwinTop | Következő autója? | :roll: OPC :) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.9/10) |
