A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Corsa (2006-2014)

Corsa OPC 

Az ítélet értékelése
4,0(2 db)

Töpörödött TörpÖrdög

Szöveges ítélet

Még kicsit korai, de gondoltam leírom a tapasztalatokat a kis OPC-ről.

Második OPC a családban, van egy 300+LE-s astra is, szóval nem arról fogok ömlengeni, hogy milyen erős.

De azért ezzel kezdem mégis, hogy ejha, ez a kis méregzsák milyen jó erős! :D

A motor:

Z16LER kódjelű - 1,6 ECOTEC + K03 hibrid turbó
- 192LE@5600rpm / 230Nm@1950...5500rpm között, 266Nm overboost ideje alatt, 5mp-ig
- kovácsoltvas Mahle dugók
- dugók alsó olajsugár hűtésűek
- rövid és optimális levegő szűrő és beszívó rendszer
- jól elhelyezett szívósor + pillangóház nem a motor mögött, hanem mellett
- nincs kiegyensúlyozó tengelypár (ilyen kicsi motornál mondjuk nem is szokott)
- nagy, 9kg-os lendkerék
- ECU (Bosch Motronic 7.6.3) a szívósoron - hűvös helyen
- egy rakat technikai baki, ami a Z20LET-en volt, itt figyelmesen kijavítva (pl. turbó olajvisszafolyó cső megfelelően rugalmas, stb.)
- középen elhelyezett intercooler (FMIC), jól levegőztetett ponton (nem mint Z20LET esetén)
- fémmagos elő és főkatalizátor, 58-as rendszer középdobig, picike középdob, onnan 55-ös, végén a közismert háromszög kidörgővel

A váltó:

M32 kódjelű, 6 sebességes, bovdenes, az OPC-hez hangolt, viszonylag rövid fokozatokkal (200 km/h = 5100rpm).


A motor szerintem a mai viszonylatban már versenyképes darab széria állapotában. Azért írom így, mert ez nem volt igaz a Z20LET-re (régi astra OPC). A motortérben egész lazán elfér, ez se hátrány. Pusztán programozással + előkatalizátor kivételével máris kínálnak hozzá 210 / 225 / 240 LE-s fázis programokat a tunerek (EDS, Courtenay Sport, Regal, MTB). A gyári belső gyenge pontjává a hajtókar lépett elő, ez volt eddig az egyik legerősebb pontja az Opel motoroknak.

Szerintem a 7,2mp 0-100km/h érték, amit a gép gyárilag teljesít önmagában bőségesen elegendő, de aki nem bír magával és tolja a fázisokat, 6mp alá mehet könnyen (240LE-s konfig). Az autó itt már 13-as időt fut 1/4 mérföldön. Gyorsulási versenyre persze nem elég, de azért az utcán nem sok kocsi képes erre, főleg ebben a kategóriában.

Az autó külseje önmagáért beszél, nagyon el lett találva. A löki elől picit mélyen van, ezzel vigyázni kell, az ültetés már komoly kockázat hétköznapi használat mellett. Sztem nem is érdemes, így is nagyon ott vannak a kerekek a helyükön. Az Opel eltalálta a széria felnit amúgy is, a 6,5x17" pontosan elegendő hétköznapra: a 215/45-ös gumik szépen túlnyúlnak a felni peremen, védnek, a rossz utakon pedig ezzel a mérettel már el lehet járkálni egész jól. De azért még éppen jót mutat. Szóval a 18" horror - amit olvastam az OPC-s cikkben - az igaz, a megoldás pedig ez a felni. A kevesebb néha több, itt mindenképpen.

Az ajtók nagyok, viszont nem igazán nehezek. A kiszállás persze nem olyan könnyű, mint egy 5 ajtósból, főleg hátulról, onnan mondhatni nehézkes, az első ülés megnehezíti rendesen.

A tükrök nagyon jók, nem csak szépek, könnyű megszokni, mert széles tartományt fognak be picike méretük ellenére.

A hátsó "nagy OPC" szárny opciós. Sztem meg kell venni, mert jól mutat a gépen, és a picike széria szárny elég hülyén áll egy OPC-n. Bizonyosan hasznos is, mint ahogy a hátsó diffúzor se csak dísz.

A tankja kicsi, 45 liter, de a fogyi meglepően jó, 8,0-tól indul, rendszeresen 8,5 alatt van, pedig még jócskán a bejáratás alatt vagyunk. Persze a fedélzeti komputerből leolvasható, hogy városi kánikula araszolás során 10 literre megyünk fel, országúton, 90-es tempomatozás pedig 5,5liter. A nagyon csutkára hajtott esethez tartozó fogyi még nincs meg, a bejáratás végén majd megírom. Az 1,6-os motor itt mutatja meg a tudását, a 2literes OPC-vel ezek a számok magasabbak, nem kicsit, nagyon.

A belső Opel szemmel nézve egészen szuper. Pár konkurens gépet néztünk vétel előtt, Mini 1.6T, Peugeot 207 1,6T, stb. Mindig oda tértünk vissza, hogy a kis OPC sokkal jobb bármelyiknél, és nem csak a motorja miatt, de a belső miatt is, sőt főképp amiatt. A kormány sztem éppen jó, nem nagy, ahogy írja a cikk (persze kinek mi), a váltó helyén van, jól kapcsolható. Rövidek a fokozatok, az astra 5-ik fokozata (az ötsebességes) valamivel hosszabb, mint ennek a 6-ikja. Ez kell a sportossághoz, tehát ezt is inkább előnyének mondanám. Nagyon kellemes, halk, nyugodt menet az autópálya tempó is, 3300-as fordulaton 130-at tart, 8,2-es fogyival. Az ereje pedig itt már jelen van, padlógázra megindul, de rendesen.

Az ülésekről litániát kéne írjak, mert egyrészt marha jól néz ki, másrészt pedig nagyon el lett találva. Súlyosabb egyéniségeknek (100kg+) asszem nem elég széles, az oldaltartása elég komoly, nem lehet túllógni. :)

Konstrukciós hiba: A műszerfal ablakhoz eső része olyan borítást kapott, ami a napfény egy adott beesési szöge esetén iszonyatosan tükröződik az ablakon. Valami megoldást találni kell rá, mert a vezetést komolyan zavarja.

Rengeteg a széria felszerelése, 80 tételből áll (persze ilyenek is "tételek" benne, hogy kocsi bezárásakor ablakok automatikusan felzáródnak, stb.). Amit érdemes megvenni még: műszaki csomag (fedélzeti komputer + tempomat), parkpilot rendszer, esőérzékelő ablaktörlő, digit klíma. Navit nem javaslom, drága, pontatlan, annyi pénzért inkább egy 2 DIN-es nagykijelzős integrált rendszert jó programmal.

Mindent egybevetve nagyon örülünk ennek a kis törpördögnek, úgy gondoljuk jó vételt csináltunk, eddig minden várakozásunkat beváltotta. Gondolkodás nélkül ajánljuk mindenkinek, aki ilyesmi kategóriájú gépben gondolkodik.

Hibalista

- -

Ide hordtam szervizbe

-

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2008
Kényelem (10) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 3000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Tigra TwinTop Következő autója? :roll: OPC :)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Corsa 2006 (2006)

További ítéletek (76 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)