Kitartó Opeles, kissé csalódott...
Szöveges ítélet
Kisse csalodtam, mert az elsö evekben tökeletesnek hittem, aztan kiderült: nem az, ez is csak auto, öregszik, elromlik rajta ez-az.
Na de nezzük sorjaban: a csaladban mar több Astra is megfordult, nagy Opeles voltam, az akkori kisauto kinalatot felterkepezve hamar a Corsa D mellett döntöttem.
Karosszeria
Az A-oszlopok valoban vaskosak, kb 2x olyan szelesek, mint egy masik kocsiban. Egy darabig nem zavart, de mikor az elsö kerekparost, majd komplett kocsit takartak el, ezt atertekeltem. Hatrafele egyebkent viszonylag jol atlathato az 5 ajtos karosszeria, sok mas nehezebben belathato auto hatso letezik. Az ajtok vaskosak, nehezek, akadopontjuk rossz helyen van, hajlamosak visszacsapodna az ember meg epp kint levö labara.
Uj koraban az osszeszerelesi minosegre nem lehettett panaszkodni, ennyi idö es km utan azonban mar nyiszog, zörög ez az.
Valto
A sebessegvalto 130000 km utan is jol megvezetett, preciz, igaz, amig egy kicsit is gurul az auto, nehezen veszi be az 1-est (Astra G-ben is ilyen volt). Illetve indulasnal tövig nyomott kuplung mellett is kepes hatalmasat reccsenni mikor 1-esböl R-be kapcsolok. Az 1-es fokozat nagyon hamar leforog, dugoban araszolaskor ez nem jo, az 1-es mar sok, a 2-es meg keves. Autopalyan takarekos lenne egy 6. fokozat, mert 5-ben 130-nal 3500-at forog a fötengely.
Orszaguton csak a motorhang zavaro, autopalya temponal ehhez tarsul jelentös szelzaj is, ilyenkor mar nem kellemes beszelgetni bent. A futomü eleg jo, atlagos igenyeket jol kiszolgal.
Motor
1.4 benzin, 90 loerö - nem egy erögep. Ami egyböl feltünt, hogy mas kocsikhoz kepest mennyire hangos a motor, sokkal nagyobb a hangja, mint az ereje. A nyomatekgörben megneztem, ha mar 2000 f/perc körül felvaltok, akkor csak 40 loeröt hasznalok a 90-böl, ennek megfelelö a menetteljesitmeny is. A dinamikusabb haladashoz celszerü 3000-4000 köze elpörgetni. A kocsi kb 1100 kg, a gyorsulas 0-100-ra 12,4 masodperc, ami jobb ha nem ragadtat minket versenyzesre, de varosba ez böven eleg.
Orszaguti elözeshez javasolt 5-böl 4-es helyett inkabb egy 3-as, de csodat ne varjunk.
Fogyasztas
Ugy gondolom az eltelt 6 ev es több mint 130000 km utan eleg jo kepem van rola.
Orszaguton, nagyon ovatosan hajtva az 5,3-5,5 liter hozhato.
Orszagut, autoplaya, keves varos: 5,8-6,2 liter atlagban.
Orszagut, autoplaya, több varos, temposan autozva 6,3-6,5.
Kizarolag varosban hasznalva, klimaval, 30 fokban, sem fogyasztott többet 7,5 liternel. De amerre en jarok altalaban nincs komoly dugo, sokat araszolva lehet ennel többet is elfogyaszt.
A fenti ertekeket a tankolas alapjan szamoltam mert nincs a kocsiban computer. Azok 1-2 szemellyel, altalaban felig megpakolt csomagtartoval, 95-ös benzinnel ertendöek.
Belsö
A belsö nem kisautos, az utaster sokkal nagyobb, mint amekkorat kiasutotol elvarna az ember, a hatso labter normal meretü sofor eseten tisztessegesen nagy. A felhasznalt anyagok szemre jol neznek ki, a muszaerfal felso boritasa puha muanyagot sejtet, pedig kemeny. Az ajtokra is jutott karpit.
Eddig (6ev, 130000 km) sem a kormany, sem a müszerfal, sem a kapcsolok nem koptak meg, az üles, valto is szinte ujnak neznek ki.
Az ülölap rövid, ami hosszu uton kenyelmetlen, a tamla oldaltartasat erösnek erezzük, mivel a tamla keskeny - kis auto, kis ülesek. A 3 küllös müanyag boritasu kormany jo fogasu. Az index kapcsolasa sokaknak furcsa, de szerintem könnyen megszokhato. Összessegeben a Corsa D belseje nem gagyi, es birja az idö probajat.
A csomagter merete elfogadhato, kulonosen ha mar a vasarlas utan azonnal kidobjuk belole az also negyedbe helyezett masodik csomagterpadlot. A hatso ülesek tamlaja allithato ket fokozatban, ezzel nyerhetö meg nehany liter. Ma mar nagy szo, hogy a potkerek teljes meretu. A kocsiba befer akar ket bringa is (az elso kerek kiszerelesevel ill. persze uleshajtogatassal).
Az ajtozsebek elöl igazan nagyok, hatul is vannak kisebbek, a pakolohelyek tekinteteben egyedül a kesztyutarto okoz csalodast. Nem zarhato kulcsra, a kocsihoz adott Opel mappan kivul kis tulzassal mar csak egy 10-es csomag zsebkendöt kepes befogadni.
A gyari szinezesu ablakok nem sokat vedenek a nap ellen, de legalabb jo nagyok, igy napsütesben van dolga a klimanak...
Osszegzes
Kisautok között nem rossz valasztas a Corsa D, valoszinü ezt bizonyitja az is, hogy eleg sok fut belöle. A fogyasztasa ha nem kizarolag varosban hasznaljuk, elfogadhato, de teny, hogy van olyan kocsi, ami valamivel több üzemanyaggal sokkal jobban megy. A helykinalata a csomagteret leszamitva jo. Most ugy gondolom a minösege, tartossaga, kenyelme, menetkomfortja, alkatresz es szerviz arai alapjan egy atlagos auto, ami eddig megbizhatoan üzemelt.
Hibalista
- - mechanikus klimas kocsi: kb fel ev, azaz 6-8 ezer km utan letört a szellöztetes iranyat beallito forgokapcsolo mögötti fül, amihez a bovden csatlakozott. A levegöaramlas iranya szabalyozhatatlan lett. Az elsö szerviz elutasitotta a garancialais cseret, a következö kereskedö azonban elvegezte a müszerfal teljes lebontasaval, klima panel (Denso gyartotta) cserejevel jaro javitast - garanciaban! Bar a csererol semmilyen dokumentumot nem adtak. - - az elmult 6 evben a szellöztetöventillator többször adott mar kerregö hangot, ami neha magasabb fokozatba kapcsolasnal, vagy idövel magatol is megszünt, majd ujra elöjött - -25000 km olajszuro haz tomitesnel olajszivargas, garancialis csere - -86000 km, biztonsagi ov bekapcsolasat erzekelo szenzor kezdett rendetlenkedni, majd 113000 km-nel mar elviselhetetlenul gyakran jott elo a random csipogas, igy a funkciot kiprogramoztattam. A csere csak a komplett ovfeszitovel egyutt lehetseges, ami eleg költseges... - -belso tukor gombcsuklo perselye megrepedt, megoldas komplett tükörcsere 11 ezerert. - -114000 km, hatso lengescsillapito csere - -123000 km, gazkartercsö elrepedt, csere - A H7-es halogen izzokat sürün kell cserelni, nem kellemes dolog, föleg teli hidegben, a "magikus kezet" igenylö mutatvany. Nekem atlagos meretü kezeim vannak, igy mas alkatreszek leszerelese nelkül 5-30 perc alatt megvagyok vele. Eddigi tapasztalat, hogy a jobb minösegü izzo 44-51 ezer km-t bir (gyari GE, Hella long life), a sima Hella 14-16 ezer alatt kiegett, a kocsihoz adott tartalekizzo alig 9 ezer km-t birt. Az izzok elettartamat növeli, ha csak a motor beinditasa utan kapcsoljuk be a vilagitast. - -az ülesek szivacsa szolidan malik, az ulesek alatt ujra es ujra szetmalott szivacs darabkak jelennek meg. - -120000 km utan mar egyre többször nyöszörög a müszerfal es különbözö belsö müanyag elemek, a karosszeria felöl is többször hallani zörgest. - -idönkent benzinszag, kipufogogazszag az utasterben. - - Szelvedö javittatasrol van rossz tapasztalatom: a Fenesi Szelvedoszerviz munkatarsa egy csavarhuzoval belkapart, koszos kezzel elmaszatolta, majd a markas gyanta kupakjabol (figyelem! a kupakjabol) beleszenvedett ket csoppot, majd mar kesz is volt. 2k-val huzott le, de legalabb adott szamlat. Mondanom se kell, az elso tel kiszedte az alkotasat... - Masodszorra a Tesco parkoloban javittattam, az a tömes kibirt 4-5 evet. -
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 130000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.4/10) |
