Szép és a szörnyeteg!
Szöveges ítélet
2006 októberben megrendeltük párom álmát egy fekete sok hasznos extrával felszerelt Opel Corsát. 2007 februárban meg is érkezett. Az átvételnél észleltem, hogy a bal első lámpa furán állt, a helyszínen átmértem festékmérővel, nem volt szállítási sérült csak hanyagul szerelték össze. A fogyasztással nem voltam megelégedve szerintem nagy az étvágya (7.5-8 L/100 km). Ez előtt 1.7 DTI Opel Corsám volt 5-5,5 Litert fogyasztott 100 km-enként. 2000-es fordulatig az autó nem megy, de 2000-4000 között jól húz de ez pár pillanatig tart , mert váltani kell. Az ülések kényelmesek, a kezelőszervek jó helyen vannak. A fűtése és a klímája jó a digit klíma jól szabályozható ,de 5-ös fokozattól a fűtőventilátor hangos. A klíma nagyon visszafogja a teljesítményét. Az esőszenzor nem a csapadéknak megfelelően irányítja az ablaktörlőket. Az ülés és kormányfűtés hasznos extra, csak a kormányon megolvad a bőr tőle. A napfénytetőt 60 km/órás sebességig ajánlom, főleg teljesen kinyitva, mert nagyon hangos. A tempomat ritkán de nem reagál. A motor újraindítsa után tökéletesen működik.
Hibalista
- 500 Km-en belül kiderült, hogy a tankbetöltő cső ami levezeti az üzemanyagot az üzemanyagtankba, hibás volt (repedt) ezért minden tankolásnál elfojt jelentős mennyiségű üzemanyag. Gariba cserélték (Ivanits). Az első fék kb.15.000 Km-nél nagyobb sebességű fékezéskor életveszélyesen rázta a kormányt. Nehezen, de kiharcoltam, hogy gariba cserélték a féktárcsákat és a fékbetéteket. Ugyan ekkor cserélték a bal első ajtókárpitomat, mert a belső kilincsről elkezdett leválni a krómbevonat és minden egyes kiszálláskor szétvágta az ujjam (Ivants). Ezután kaptam egy levelet attól a márkakereskedéstől akitől vásároltam az autót, hogy visszahívják, kicserélnek vmi turbócsövet és az önindítót mert kigyulladhat az autó (Interát). Kb. 20.000 Km-nél a csomagtér ajtón 2 helyen elkezdett felbügyedni a festék. A kereskedés lefotózta, a GM elrendelte, hogy fényezze le a szerviz. Ezt megtagadtam , mert ki hinné el, hogy nem volt törve az autóm (Ivanits). 35 ezer Km-nél újra rázott az első fék és jeleztem, hoyg hidegen kéken füstöl a motor. Visszavittem, azt mondták , hogy rátették fékpadra és teljesen jó a fék, átmenne a műszaki vizsgán próbaúton ráz, de nem cserélik ki mert már egyszer cserélték, a motornak semmi baja (Ivanits). Még 2 márkaszervizbe elvittem az autót mindenhol elutasították Binck, Interát). Belefáradtam, felszabályoztattam a tárcsát ahol azt az infót kaptam, hogy ferdén kopik mindkét tárcsa. Kb 32 ezer km-nél megadta magát a turbó. Olyan teljesítménye volt mint egy 1.3D Fiat Unonak. Ismét szerviz, vmit csináltak, jó lett (Ivanits). 51.000 Km-nél észrevettem, hogy a bőrkormány ráncosodott, azt mondták ki nem cserélik de átbőrözik. 2 hétig tartott, iszonyatosan csúnya fekete bútorbőrt varrtak rá (az autóban minden antracit színű) úgy, hogy alatta hagyták a régit,azon hivatkozással, hogy mivel kormányfűtéses, csak így oldható meg. Ismét jeleztem a motor füstölését (Binck). 54.000 km: az új bőrkormány elkezdett foszlani és a vezetőülésnél az oldallégzsáknál kiszakadt a kárpit és az ülőlap oldala is kirepedt. Ezt nem cserélték már gariba (Binck). Elvittem egy profi kárpitoshoz és átbőrözte a kormányt és az ülést is. Szebb lett mint új korában. 56.000 km-nél néha kihagyott a szervó, megrepedt a fényezés a tetőn az első szélvédő vonalában és a csomagtérajtónál. Szervót cserélték gariba a tetőre fényezést javasoltak. Ismét nem fényeztettem le (Gombos). Most 60.000 km van benne, olajcseppeket véltem felfedezni az autó alatt, intercoler hűtőből folyik, a turbó kezdi megadni magát. A gari 2 hónapja lejárt. Egyébként már 4-szer cseréltem olajat és mindig járattam, sohasem állítottam le azonnal, hidegen nem gyilkotam.
Ide hordtam szervizbe
Opel Ivanits Opel Binck Opel Interát Opel Gombos
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 61000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Corsa C 1.7 DTI | Következő autója? | Corolla Verso |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.2/10) |
